Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-31, 13:12
  #1
Medlem
bengaans avatar
I somras blev jag misshandlad av 3st raggare/nazister/rasister pga av att jag hade en palestinasjal på mig. Jag och 2 vänner stod utanför max när dom helt plötsligt kom fram mot mig och slog mej en gång på halsen samtidigt som en skrek: "ÄRU ME I AFA DIN FITTA?!". Jag backade samtidigt som jag sa att jag inte var med i AFA, och fick 2st slag till och sen sprang jag, dom kastade stenar mm efter mig. Jag är inte med i AFA, men jag är mer vänster än höger. Nu funderar jag faktiskt på att bli medlem i AFA för att trycka ner idioter som dom.
Nu till frågan:
Tycker ni att det är okej att bära palestinasjal för att man tycker det är snyggt, eller var det rätt av dom att slå mig ?
Citera
2008-10-31, 13:15
  #2
Medlem
Helt okej att bära det för att det är snyggt.
Citera
2008-10-31, 13:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengaan
I somras blev jag misshandlad av 3st raggare/nazister/rasister pga av att jag hade en palestinasjal på mig. Jag och 2 vänner stod utanför max när dom helt plötsligt kom fram mot mig och slog mej en gång på halsen samtidigt som en skrek: "ÄRU ME I AFA DIN FITTA?!". Jag backade samtidigt som jag sa att jag inte var med i AFA, och fick 2st slag till och sen sprang jag, dom kastade stenar mm efter mig. Jag är inte med i AFA, men jag är mer vänster än höger. Nu funderar jag faktiskt på att bli medlem i AFA för att trycka ner idioter som dom.
Nu till frågan:
Tycker ni att det är okej att bära palestinasjal för att man tycker det är snyggt, eller var det rätt av dom att slå mig ?

Varför skulle det vara rätt att slå dig?

Vem har palestinasjal för att det är snyggt. Vänster.
Citera
2008-10-31, 13:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Vem har palestinasjal för att det är snyggt. Vänster.
Du kan ju köpa det på HM typ.
Citera
2008-10-31, 13:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bensinochlim
Du kan ju köpa det på HM typ.

Vad har det med att göra hur snyggt något är?

Så allt från HM är snyggt. Grymt.
Citera
2008-10-31, 13:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Vad har det med att göra hur snyggt något är?

Så allt från HM är snyggt. Grymt.
Jag kanske missuppfattade dig. Men jag menar inte att dom objektivt sätt är snygga, jag tycker inte att palestinasjalar är snyggt, men att uppenbarligen så gör en del det eftersom man kan köpa dem på HM. Okej kanske inte äkta men vem ser skillnaden.
Citera
2008-10-31, 13:26
  #7
Medlem
roobbes avatar
Att bära en palestinastjal för att det är snyggt är som att bära ett white power märke för att det är snyggt.
Citera
2008-10-31, 13:32
  #8
Medlem
Bushmires avatar
Du föll för fjortis-modet. Därmed förtjänade du att bli slagen, med all rätt.
Citera
2008-10-31, 13:34
  #9
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Att bära en palestinastjal för att det är snyggt är som att bära ett white power märke för att det är snyggt.

Måste faktiskt hålla med här, om du väljer att bära politiskt laddade symboler får du vara beredd på att något kan hända. Självfallet tycker man att det inte skall vara så men nu ser verkligheten ut som den gör..
Citera
2008-10-31, 13:39
  #10
Avstängd
Legionvasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengaan
I somras blev jag misshandlad av 3st raggare/nazister/rasister pga av att jag hade en palestinasjal på mig. Jag och 2 vänner stod utanför max när dom helt plötsligt kom fram mot mig och slog mej en gång på halsen samtidigt som en skrek: "ÄRU ME I AFA DIN FITTA?!". Jag backade samtidigt som jag sa att jag inte var med i AFA, och fick 2st slag till och sen sprang jag, dom kastade stenar mm efter mig. Jag är inte med i AFA, men jag är mer vänster än höger. Nu funderar jag faktiskt på att bli medlem i AFA för att trycka ner idioter som dom.
Nu till frågan:
Tycker ni att det är okej att bära palestinasjal för att man tycker det är snyggt, eller var det rätt av dom att slå mig ?


Som du ser är det inge vidare smart att gå runt med terrorist klädesplagget nr 1.
Hoppas du lärde dig något
Citera
2008-10-31, 13:40
  #11
Medlem
trovallas avatar
Owned!
Citera
2008-10-31, 13:44
  #12
Medlem
gr6810s avatar
Palestinasjalen är en symbol och den som bär en sådan projicerar ett budskap, även om man har köpt den på HM.

Den klassiska palestinasjalen är vit med rött mönster och kan bäras av alla som stödjer palestinernas sak i allmänhet, om mönstret istället är svart är det ett tecken på att man stödjer PLO.

Detta har jag fått lära mig av en äldre palestiner.

Symbolvärdet försvinner inte för att det blir modé.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback