2011-02-26, 18:50
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vad som är viktigast är folks verklighet, "religion" är en helt annan sak. Tänker på om liberala partiet i första hand är ute efter att sprida en ideologi

Ta kontakt med någon i LP och bilda dig en uppfattning därefter. Kom gärna på årsmötet i GBG den 12/3!
Citera
2011-02-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Men liberaldemokraterna är det? Give me a fucking break, give me a KitKat!
FP och Liberaldemokrterna är två olika partier

[/quote]Lite väl lakoniskt svar, skulle du kunna utveckla lite? Snälla, hygglo![/quote]
Vad har du med det och göra?

Ett parti som förespråkar "skita i ekonomin" förstör snarare än vad de hjälper liberala värderingar. Samhället är så komplext att det skulle rämna rätt snabbt om man skiter i ekonomin
Citera
2011-02-26, 18:54
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ok, men då får man nog räkna med att partiet aldrig når över 0,1%
Det visar sig vad framtiden har att ge. De fick i alla fall över 700 röster i höstas. Liberala partiets främsta syfte idag är, som jag ser det, att erbjuda ett liberalt alternativ och att opinionsbilda för liberala värderingar. Hur långt det bär märker vi.
Citera
2011-02-26, 18:56
Medlem
gato12s avatar
är liberaldemokraterna socialliberaler...?

saknar ett sådant parti i riksdagen idag...
Citera
2011-02-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Om du med socialliberalism menar det som står här - http://sv.wikipedia.org/wiki/Socialliberalism så verkar det som att det stämmer mycket bra med liberaldemokraterna
Citera
2011-02-26, 19:07
Medlem
gato12s avatar
problemet med små partier är ju att det känns lite som en bortkastad röst att välja dem...

det fick bli Centern senast, det kändes som det mest liberala partiet, tål bara inte Major Björklund och hans kravliberalism, sedan var ju iofs inte Federleys krumbuktande i FRA-frågan heller särskilt aptitligt men det var ju det minst dåliga alternativet iaf.

men som det blivit nu är det ju bara Moderaterna som bestämmer ändå...
Citera
2011-02-26, 19:09
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
FP och Liberaldemokrterna är två olika partier

Det visste jag redan! Tack ändå att du vill informera mig om detta svåråtkomliga faktum. Men inget av dem är liberala.

Citat:
Ett parti som förespråkar "skita i ekonomin" förstör snarare än vad de hjälper liberala värderingar. Samhället är så komplext att det skulle rämna rätt snabbt om man skiter i ekonomin

Att skita i ekonomin är just en liberal värdering, om man inte fattar det så är man en Keynesian som har misstolkat liberala värderingar vad det gäller ekonomi.

Vad har jag att göra med vad du har gjort för den liberala saken?

Jag tycker du gnäller på LP men du har säkerligen inte gjort ett smack annat än att skriva social-liberala inlägg på flashback!

Motbevisa mig!
Citera
2011-02-26, 19:52
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
problemet med små partier är ju att det känns lite som en bortkastad röst att välja dem...
Som jag får anledning att upprepa i alla diskussioner om val, är varje enskild röst alltid "bortkastad" vad man än lägger den på. En enskild röst är aldrig någonsin utslagsgivande i ett folkval.
Citera
2011-02-26, 20:01
Medlem
Citat:

Tror det beror på hur opinionsläget ser ut i övrigt. Om det är jämnt mellan blocken tror jag det är mycket svårare för små partier och locka väljare.

En hel del är nog missnöjda med att moderaterna dels svängt vänster och de nästan käkat upp de små partierna. Det var valet 2010 som det blev uppenbart, innan var det svårt och sia om alliansens konsekvenser.
Citera
2011-02-26, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Det visste jag redan! Tack ändå att du vill informera mig om detta svåråtkomliga faktum. Men inget av dem är liberala.

En fråga: är det något liberala partiet vill lägga sig i? isåfall vad
Citera
2011-02-26, 20:04
Medlem
Fris avatar
Citat:

Du har ju socialdemokraterna, och moderaterna. Inte ens Vänsterpartiets faktiska dagsaktuella politiska förslag kan klassas som annat än socialliberala.
Citera
2011-02-26, 20:05
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
En fråga: är det något liberala partiet vill lägga sig i? isåfall vad
http://liberalapartiet.se/content/ideologiskt-manifest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto