Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-30, 10:32
  #1
Medlem
ubersantas avatar
Liberaler och libertarianer i Sverige har en tendens att jobba i det fördolda. Förmodligen har det att göra med individualismen.

Dock händer det rätt ofta att det hålls intressanta föreläsningar, seminarier etc etc med liberala förtecken.

Denna tråden används till att tipsa om sådana möten/sammankomster.

Det finns en enkel regel, det skall inte finnas något ekonomiskt egenintresse.

Tipsa på!
Citera
2008-10-30, 20:28
  #2
Medlem
ubersantas avatar
Timbro syd har ett evenemang den 18/11 kl 17 i Lund

http://www.timbro.se/syd/viewEvent.aspx?id=39

Citat:
I Lund den 18/11 kl 17.00-19.00 kommer Mattias Svensson som varit projektledare för Rand-utgivningen på Timbro att ge en introduktion och Jeanette Emt forskare i praktisk filosofi vid Lunds universitet ge en kritisk kommentar.

Just Mattias Svenssons närvaro gör det hela intressantare anser jag
Citera
2008-10-30, 21:49
  #3
Medlem
Bokpresentation med Caputs:

Citat:
Ursprungligen postat av Captus
Den 13 november presenterar journalisten och författaren Bengt Nilsson sin senaste bok ”Sveriges afrikanska krig” i Göteborg.

Boken är en uppgörelse med hela den svenska biståndskulturen och avslöjar hur Sida under flera decennier har finansierat krig och stöttat diktaturer i Afrika. Med konkreta exempel från Etiopien, Uganda och Sudan visar Bengt Nilsson hur biståndspengar systematiskt försnillas och leds på avvägar för att slutgiltigt hamna på konton som kontrolleras av militären.

"Det är fråga om missförhållanden i den svenska biståndshanteringen som är så allvarliga att de borde leda till åtal", säger Bengt Nilsson. "I stället för att stödja fred och demokrati har svenskt bistånd till stor del stöttat krig och diktatur."

Mer här.
Citera
2008-10-30, 22:02
  #4
Avstängd
Musers avatar
Även ställen där man kan sprida liberalismen kan vara intressant, är det någon som har koll på sådant?
Citera
2008-10-31, 09:16
  #5
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
Bokpresentation med Caputs:



Mer här.

Jag var på detta när det var nere i Skåne. Måste säga att jag var lite besviken eftersom författaren gillade att gå in i detaljerna när han berättade om olika upplevelser han haft.

Jag hade hellre velat att han berätta lite mer kortfattat om hur vi i västvärlden orsakat problemen genom vår biståndspolitik, och hur vi skulle kunna lösa detta.
Citera
2008-10-31, 15:27
  #6
Medlem
BushwickBills avatar
Tipsade om filosficirkeln(i Lund) i en tidigare tråd men intresset var jävligt svalt, här är iaf länken:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=648550

Man får sålla lite på vilka dagar man vill gå men mycket är intressant för en liberal, utmärkt arkiv har de också.

Maken till guldgruva har jag aldrig sett dock.
__________________
Senast redigerad av BushwickBill 2008-10-31 kl. 15:30.
Citera
2008-10-31, 15:58
  #7
Medlem
Supersmurfens avatar
Frihetsfronten!

Frihetsfronten brukar ha talarkvällar och pub-kvällar som kallas liberöl!

http://www.frihetsfronten.se/tk.html
Citera
2009-01-23, 10:09
  #8
Medlem
Liberalmöte i Göteborg idag

Det är lite sent, men ikväll tänkte jag och några andra liberaler och libertarianer samlas för diskussion, fika och dryck i Göteborg. Vi träffas först på Frank's Coffee (i källaren troligtvis; leta efter den orakade killen med vit tröja med huva) och går vidare till en bar eller restaurang senare under kvällen. Alla frihetsvänner på forumet är välkomna att hänga med!

Frank's ligger här.
Citera
2009-01-23, 10:49
  #9
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
Det är lite sent, men ikväll tänkte jag och några andra liberaler och libertarianer samlas för diskussion, fika och dryck i Göteborg. Vi träffas först på Frank's Coffee (i källaren troligtvis; leta efter den orakade killen med vit tröja med huva) och går vidare till en bar eller restaurang senare under kvällen. Alla frihetsvänner på forumet är välkomna att hänga med!

Frank's ligger här.

Hm, det låter ju lite kul. lite sent bara en annan gång (såvida inte baren ligger i borås, gärna kårpuben^^)
Citera
2009-01-23, 15:10
  #10
Medlem
iddqds avatar
Tidpunkt?
Citera
2009-01-23, 15:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iddqd
Tidpunkt?

Aj, vilken miss! Kl. 18:00 på Frank's.
Citera
2009-01-23, 15:21
  #12
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
Aj, vilken miss! Kl. 18:00 på Frank's.
Okej. Ska försöka ta mig dit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback