Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-30, 09:55
  #1
Medlem
SMKs avatar
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=832354

Vadfan är detta? Har snuten skickat en kille att hota vittnet?
Citera
2008-10-30, 10:39
  #2
Medlem
trovallas avatar
Tydligen samt spöat lillkillen på krogen och "utropat stockholmspolisen även fasst han inte var i tjänst" förstår inte riktigt citatet, vad spelar det för roll om han inte var i tjänst, en polisman träder alltid i tjänst när något brott begås. Men i detta fallet är det ju otvivelaktigt ett lagbrott.
Citera
2008-10-30, 15:53
  #3
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Tydligen samt spöat lillkillen på krogen och "utropat stockholmspolisen även fasst han inte var i tjänst" förstår inte riktigt citatet, vad spelar det för roll om han inte var i tjänst, en polisman träder alltid i tjänst när något brott begås. Men i detta fallet är det ju otvivelaktigt ett lagbrott.

Jo det är en sak att han lekte plois på fritiden och i berusat tillstånd. Men har han skickat en "torped" att hota vittnet? Snygg poliskår i såfall.
Citera
2008-10-30, 16:46
  #4
Medlem
Hur i helvete kan han få ha kvar sitt jobb som polis? hoppas han åker dit.
Citera
2008-10-30, 16:50
  #5
Medlem
pang olufsens avatar
Det var tydligen samma snut som även då onyktert tillstånd spöade en då 17 årig kille på Donken vid Fridhemsplan och friades.
Citera
2008-10-30, 20:46
  #6
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Det var tydligen samma snut som även då onyktert tillstånd spöade en då 17 årig kille på Donken vid Fridhemsplan och friades.

Det är väl det fallet artikeln handlar om? För inte kan han väl ha spöat två killar på McD Fridhemsplan i berusat tillstånd? Själv är jag mest nyfiken på vem 26-årigen som framförde hotet är, fast det kanske borde avhandlas i en egen tråd:

"Han är 26 år gammal, ledargestalt inom en idrottssupporterklubb och nyligen straffad för misshandel och vållande till kroppsskada."
Citera
2008-10-31, 00:03
  #7
Medlem
So_beautifuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Det är väl det fallet artikeln handlar om? För inte kan han väl ha spöat två killar på McD Fridhemsplan i berusat tillstånd? Själv är jag mest nyfiken på vem 26-årigen som framförde hotet är, fast det kanske borde avhandlas i en egen tråd:

"Han är 26 år gammal, ledargestalt inom en idrottssupporterklubb och nyligen straffad för misshandel och vållande till kroppsskada."

Kanske nån av dom sparkade ihjäl killen på kungsgatan för ngt år sen.... vild gissning för trött för att söka efter länk
Citera
2008-11-02, 13:10
  #8
Medlem
Bultmans avatar
Tragiskt att det finns människor som anser sig handla rätt när de fått för sig att hjälpa snuten på det här sättet. Jag förstår inte varför detta kallas "en känslig utredning" och "en ovanligt knepig historia" det är väl bara att klämma åt idioterna.
Citera
2008-11-02, 14:27
  #9
Medlem
AnonymousUser2Ks avatar
Att snutfan fortfarande får vara kvar i tjänst efter den första händelsen?
Poliser ska ju värna om FOLKETS frihet och demokrati.
Dom senaste 10 åren har jag sett väldigt lite engagemang på detta
Citera
2008-11-02, 14:44
  #10
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser2K
Att snutfan fortfarande får vara kvar i tjänst efter den första händelsen?
Poliser ska ju värna om FOLKETS frihet och demokrati.
Dom senaste 10 åren har jag sett väldigt lite engagemang på detta
Kan bara hålla med dig. Visserligen vet jag inte hur det såg ut för mer än 10 år sedan, men idag stämmer det definitivt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback