Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-05-17, 01:45
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St. Pinocchio
Dämpad ångest hos etablissemangspersoner då de tycks lida av kosmopolitisk mindrevär(l)dskomplex visavi sina utländska kolleger.

-Öh, Stockholm Götet, Little Bagdad känns ju nästan som London, New York, Paris fan va impade alla besökare måste bli asså.
Ja lite så är det, våra förvirrade idiotpolitiker tror att vi ska bli en kosmopolitisk smältdegel fast det enda som skitits fram är ghetton och misär, det hela är tragikomiskt.
Citera
2009-05-17, 06:52
  #26
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSlave
Detta är en diskussion som vi hade i går.

Vad har varit positivt och negativt för det svenska samhället med alla de invandrare som kommit ifrån Afrika, Balkan och Mellanöstern under de trettio sista åren?

Frågan gäller alltså massan och bortser från att enstaka individer som anpassat sig och blivit laglydiga medborgare som betalar skatt.

Jag listar det som sades i går:

Positivt.

1. Nya matkulturer (som vissa dock menade skulle ha nått Sverige utan massinvandringen med anledningen till globaliseringen).

2. Personer som blivit vänner med människor som utsatts för terror, våld och fattigdom kan ha blivit ödmjukare.

3. Tack vare dessa människor har det skapats handelsförbindelser med dessa länder vilket ökat exporten dit.


Negativt

1. Ökad och mer grov kriminalitet (organiserat brottslighet och sexualbrott m.m. har skjutit i höjden)

2. Otryggare gator och torg (exempelvis skapar andra generationens invandrare "respekt" genom att hota, råna svenska ungdomar och på så vis skapar rädsla och otrygghet)

3. Mindre marginaler nom offentliga verksamheter (ett heterogent klassrum skapar oro och personer från ovan nämnda områden kräver stora resurser för att nå målen samt att deras psykiska- och fysiska hälsa drar stora resurser, exempelvis tandvården)

4. Sämre skattemoral. Sverige går, enligt vissa, med stormsteg från världens att ha världens strängaste samhällsmoral till att bli ett roffarland.

5. Det sociala trygghetsnätet utsätts för betydligt högre press idag.


6. Ett allmänt försämrat språkbruk med mer svordomar.




Nå, vad tror ni? Ni som både är positiva och negativa? Finns det något i dessa slutsatser.

Det eventuella fåtalet positiva effekter som möjligtvis kan påstås vara resultatet av massinvandringen, uppväger inte på långa vägar de starkt negativa effekter denna haft på samhället.

Matkultur? Arabisk pizzahybrid och kebabslask? Fy fan!

Jag är vidare starkt tveksam förekomsten av eventuella exportfördelar för svensk industri. Vad exporterar vi till exempelvis Somalia inbillar man sig?

Några påstådda "ödmjukhetseffekter" har jag vidare svårt att se någon som helst nytta av.

Massinvandringen har skapat ett nytt Sverige, det stämmer, men detta Sverige är ett långt sämre ställe att bo och leva i än det Sverige jag hade förmånen att växa upp i. Massimporten av asylsnyltare från Tredje Världen och MENA-träsket är som en cancersvulst som äter oss inifrån och nu metastaserar långt ut på landsbygden. Här krävs stark medicin!
Citera
2009-05-17, 07:42
  #27
Medlem
Det finns endast en positiv aspekt med invandringen:

Vi behövde en viss del av dem när Sveriges industri expanderade och vi faktiskt inte hade tillräckligt med folk för att driva alla industrier själva. Misstaget som dock gjordes under denna tid var att det inte skrevs kontrakt med arbetarna. Det var bra att de kom men det hade varit än bättre om de hade åkt hem när uppdraget var slutfört. Med andra ord. De skulle ha fått ett kontrakt med t ex Volvo som löd på det sättet att när det inte längre finns något behov för dig på Volvo så har du en månad på dig (bekostad av dig eller din arbetsgivare) att flytta tillbaka till ditt hemland annars kommer alla dina tillgångar på svenskt territorium att konfiskeras och tillfalla staten som dess egendom.

Tänk vad bra de hade jobbat då! De hade verkligen velat visa att de var värda att stanna kvar och när de blev arbetslösa så hade de skickats hem omedelbart. Grymt?! Inte alls! De kom hit, de fick ett utomordentligt bra jobb och gott betalt jämfört med deras eget hemland.

Som någon annan nämnde så är det positva med maten inte särskilt positivt alls. Jag klarar mig alldeles utomordentligt utan kebab eller pizza. Dessutom hade det förts hit i vilket fall antingen genom Italien eller U.S.A. Att använda det som ett positivt argument känns aningen långsökt. Handelsförbindelser köper jag inte heller. Deras länder är bara smuts och har inte råd att köpa några kvantiteter som skulle gagna Sverige. SKitjobben som på Volvo, Saab, Elektorlux, IKEA-lager etc skulle de ju som sagt ha kunnat utfört men på ett temporärt kontrakt och sedan bli hemskickade. Dessa jobb finns det gott om halvidioter och utvecklingstörda som skulle kunna utföra. De flesta som jobbar på t ex Volvo skulle kunna bli utbytta emot vem som helst. Dra i samma kategori skruvar på en motor om och om igen kan ju vilken sopa som helst göra.
Citera
2009-05-17, 09:04
  #28
Avstängd
PerZerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluespot13
Jag tycker massinvandring är bra.. för annars hade vi inte haft Zlatan!
Zlatan är bara en uppblåst mediahora som måste synas och höras annars så blir han ledsen. Massinvandring är inte en bra lösning däremot så ska vi ha en invandring men den ska regleras och det ska ställas krav på folk som vill bli medborgare.
Citera
2009-05-17, 14:16
  #29
Medlem
A-Hs avatar
Nej, det finns inget positivt med invällningen. Den har skapat en massa otrygghet, rädsla, hat och hopplöshet för många människor, som om denna katastrof aldrig ägt rum kunnat leva normala liv idag. Istället lever dessa sina liv i rädsla för det mest ondskefulla mänskligheten har sett någonsin multikultren djävulens egen uppfinning.

Dessa sadistiska och perversa varelser med hår på hela kroppen har endast skapat ett otryggare samhälle inget annat. Många av dessa har heller inget flyktingskäl utan är tattare på flykt undan lagens korta arm. En hel del är nog mentalpatienter som skickats hit av sina regimer. Kriminella och psykisktsjuka individer är inte diekt något som bidrar till ett friskt samhällsklimat.

Pizzan brukar ofta användas som argument för invällning, men det är bara löjligt, sist jag kollade var pizzan dessutom en italiensk maträtt och inte en kurdisk sådan. Svartingarnas pizzor är dessutom av tveksam kvalité. Så det argumentet faller på eget grepp.

Zlatan-argumentet behöver jag väl inte ens gå in på.
Citera
2009-05-17, 14:31
  #30
Medlem
talans avatar
-Sverige behöver massinvandringen.
-Sverige tar in fel typ av arbetsinvandrare.
-Sverige skulle istället ställt krav på invandrarna.
-Sverige skulle haft uppsyn på vilken typ av utbildning dessa invandrare besitter.
-Bevis på utbildning måste också redovisas, det räcker inte med ett muntligt påstående.
-Engelska skulle också ha varit ett minimikrav så man kan kommunicera någorlunda i alla fall, även om det bara är en tillfällig lösning.
-Soc tas bort helt och ersätts helt med "aktivitetsstödet" där du måste redovisa dina timmar mot betalning, kan vara allt från praktik på bilverkstad till att rensa toaletter på Mc'Donald's bara man får någonting gjort. (arbeta sig uppåt i karriären) det går inte att vänta på "topp jobbet"

Jag har länge riktat min ilska över blattar, men efter djupare insikt så har man förstått att det är Politikerna som är felet gällande invandringen. Sen att man har valt att ta emot folk från 3:e världen är ju bara idiotiskt, man vet att dom inte har någon utbildning. Hemma i deras hemländer har de inte heller bidragit med något gott.

Löser man dessa punkter (få av många) så skulle invandringen se mycket ljusare ut och klart värd i längden.
Citera
2009-05-17, 14:49
  #31
Medlem
kebab och pizza är ju fan ett hot mot folkhälsan
Citera
2009-05-17, 20:38
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talan
-Sverige behöver massinvandringen.
-.
Varför behöver vi massinvandring?
Citera
2009-05-17, 22:49
  #33
Medlem
bluespot13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Varför behöver vi massinvandring?

Zlatan och kebab!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback