• 1
  • 2
2008-10-29, 13:43
Bannlyst
Jag sökte förgäves efter en Nuts & Bolts-tråd, men det fanns tydligen inte någon...

Hur som helst, spelet släpps den 14 november men man kan redan nu tanka demot från XBL. Dock så är detta endast för GULD-användare...

Någon som har tankat hem det? Isåfall, hur känns spelet i nuläget? Har det den rätta "Banjo-känslan" som dess föregångare hade?
Kan man få höra lite blandade åsikter?

/mcmuff
Senast redigerad av Mcmuff 2008-10-29 kl. 13:47.
Citera
2008-10-29, 13:44
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcmuff
Jag sökte förgäves efter en Nuts & Bolts-tråd, men det fanns tydligen inte någon...

Hur som helst, spelet släpps den 14 november men man kan redan nu tanka demot från XBL. Dock så är detta endast för GULD-användare...

Någon som har tankat hem det? Isåfall, hur känns spelet i nuläget?
Kan man få höra lite blandade åsikter?

/mcmuff

Ska tanka det så fort jag kommer hem!
Citera
2008-10-29, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Ska tanka det så fort jag kommer hem!

Aa, gör det!
Citera
2008-10-29, 13:48
Medlem
avazzas avatar
Är jävligt taggad på spelet, avgudade ettan som liten. Kommer bli en härlig nostalgitripp!
Citera
2008-10-29, 13:51
Bannlyst
Är också riktigt taggad. Har förhandsbokat spelet också, så får man första Banjo-Kazooie till 360 därtill
Citera
2008-10-29, 15:26
Medlem
Castnickes avatar
För några måndar sen var jag på Irland och jobbade för ett spelföretag, testade det här spelet i ungefär en månad eller så. Kan svara på frågor om det så behövs.
Citera
2008-10-29, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Castnicke
För några måndar sen var jag på Irland och jobbade för ett spelföretag, testade det här spelet i ungefär en månad eller så. Kan svara på frågor om det så behövs.

Trevligt, har du spelat ettan och/eller tvåan? Vad tyckte du om det du fick testa? Hur var "gameplay" rent allmänt?

Kommer ni ihåg Mr. Patch från Tooie? Här är han i Nuts & Bolts
http://www.youtube.com/watch?v=B7GhuKBr7sI
Citera
2008-10-29, 15:57
Medlem
Castnickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcmuff
Trevligt, har du spelat ettan och/eller tvåan? Vad tyckte du om det du fick testa? Hur var "gameplay" rent allmänt?

Kommer ni ihåg Mr. Patch från Tooie? Här är han i Nuts & Bolts
http://www.youtube.com/watch?v=B7GhuKBr7sI

Jag spelade aldrig de gamla spelen men så vitt jag vet är det ganska stor skillnad mellan dem och detta.

Spelet i sig är ganska roligt, spelet är väldigt humoristiskt och det tar inte sig själv så allvarligt som många spel gör.

Jag skulle vilja säga att spelet är gjort för.. 11-13 åringar, dock är vissa saker ganska krångliga.
Citera
2008-10-29, 16:30
Bannlyst
Hoppas på det bästa
Citera
2008-10-29, 21:50
Bannlyst
I just spent two hour fucking around with the game and I gotta say this game kicks ass. For the less imaginative people their are pre-loaded vehicles that you can use. The garage kicks ass and becomes very intuitive after a few minutes. I love the vehicle creation ability.

Like one of the posters said before, it is like diddy kong racing but you can create your own custom helicopter jet boat if you want lol....

I am happy I pre-ordered this game and the banjo kazooie code for the xbla is the cherry on top and all for only 40 bucks? It is a pure win and probably the best deal of the holidays.

Somebody needs to learn there fucking Gaming History. To call Rare a poor mans Insomniac you would have to be whats commonly known as a fucking idiot.

As for the Demo - Just like I predicted it screams classic Banjo. So many people on here cry about the fact that the game has gone in a new direction yet fail to point out how the market has been flooded with churned out sequels offering very little change from game to game (Im looking at you Ratchet you twat) forcing Rare to go down an innovative route to put there game on the map. Nuts and Bolts wont be winning any Game of the year awards nor will it have millions of sales and a AAA average - What it is however is a game that both adults and kids can enjoy with all of the magic, humor and quality touches from Rare of old.

There's far too many whiny kids with Consoles these days - Whatever happened to the time of just appreciating games for what they are?

Fick jag höra nyligen. Låter bra.
Måste vara någon mer från FB som lirat demot nu? Kom igen nu va
Citera
2008-11-06, 19:20
Medlem
DagFires avatar
Finns ute nu på olika trackers... någon som hunnit testat ännu?
Citera
2008-11-06, 20:02
Medlem
avazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagFire
Finns ute nu på olika trackers... någon som hunnit testat ännu?

Håller på att extrakta, vet inte om jag tänker spela det innan releasen dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in