Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-29, 19:31
  #457
Medlem
Ygg3s avatar
Blossa 18, vad tycker ni?


https://www.systembolaget.se/dryck/a...ssa-18-8440001


”Di Limone, smak av limoncello, timjan, rosmarin och basilika.”

För mycket citronsmak för min del.
Citera
2018-12-10, 17:36
  #458
Medlem
enjoyerkegs avatar
Dricker Äppelglögg ifrån Vinfabriken: https://www.systembolaget.se/dryck/a...briken-9603702

Väldigt god, lite åt Calvados-hållet, grön äppelsmak.

8/10
Citera
2018-12-12, 17:40
  #459
Medlem
Någon som har provat Dufvenkrooks Äpple och Granskotts glögg?

Blev sugen att prova den.
Citera
2018-12-13, 20:42
  #460
Medlem
Sitter just nu och sänker ett par koppar glögg. Blev traditionella Blossa än en gång. Skål !!
Citera
2018-12-13, 22:56
  #461
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Blossas svartvinbär var bra om ni inte provat den.
Citera
2019-01-06, 13:42
  #462
Medlem
Broheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Hur vart glöggen ?
Glöggen blev toppen! Den var ganska mild, kanske strax över 5-8% alkohol på sin höjd, men jättegod!
Jag använde en stor damejeanne vilket var ett stort misstag. Det bubblade och skummade ordentligt så den fick stå i vasken de första 3-4 dagarna. Det rann över väldigt mycket. Dessutom var den svår att tömma på t.ex kanelstängerna i efterhand som knappt gick ur halsen. Blir en ordentlig jäshink nästa gång.
Citera
2019-11-27, 13:32
  #463
Medlem
Punklivs avatar
Hur är Blossa trestjärnig guld? Älskar glögg men har bara druckit det jag blivit bjuden på genom åren. 21 % känns ju rätt starkt - vilket jag inte har något emot, ju mer värmande desto bättre - men blir den spritig?

Vad rekommenderar ni i övrigt? Vill ju testa många men lär inte bli mer än ett par-tre flaskor som slinker ner i strupen på sin höjd. Tänkte mig en ljus och en mörk. Trestjärnig silver finns ju, så kan köpa en av varje där, vilket jag är sugen på. Samtidigt blir man verkligen inte fet på CSN så... Tycker ni att de är värda det, förhållandevis, höga priset?
Citera
2019-11-27, 13:58
  #464
Medlem
Mundurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inarritu
Edward Bloms glögg är riktigt bra och utan tvekan ett av årets godaste glögg, men jag tycker att den tjänar på att drickas rumstempererad. När jag värmer på den upplever jag att den förlorar något av sin kryddighet och blir lite bitter.

Kan också rekommendera Edvards glögg, riktigt god!. Jag vill dock ha den kokhet.
Citera
2019-11-28, 00:14
  #465
Medlem
Demokraturdns avatar
Känns som inte minst Blossa blivit allt mer sockerinnehållande på senare år. Ligger det något i det eller är det min smak som ändrats?

Förekommer förresten artificiella sötningsmedel i glögg?
Citera
2019-12-10, 17:21
  #466
Medlem
J.R.s avatar
Det var några år sedan jag drack glögg så i år hade jag liten aning om man skulle köpa (förut Blossa glögg som funnits ett tag). Gick på bolaget och kikade, hittade ett stort utbud men valet föll på Tegner & Son Starkvinsglögg. Värmde den något och drack, vart positivt överraskad eftersom den var rätt billig.
Ingen smakmässig jätteskillnad mot Blossa (om jag minns rätt) vilket är ett hyfsat betyg för mig.
Det lär bli någon till glöggflaska i år och tänkte mig prova andra sorter. Tips på andra bra glöggprodukter?
Citera
2019-12-10, 19:15
  #467
Medlem
carminaburanas avatar
man gör väl sin egna glögg? då kanman bestämma allt själv, det finns ju färdiga basic kryddpaket på ica.
Citera
2019-12-11, 10:24
  #468
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
man gör väl sin egna glögg? då kanman bestämma allt själv, det finns ju färdiga basic kryddpaket på ica.
Tack för tipset. Har aldrig provat men det ska jag göra. Ser att det finns glöggkryddor från Kockens och SantaMaria som man ska blanda med rött vin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback