Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-28, 10:45
  #1
Medlem
I morse när jag hade tänkt att det var dags för att överklocka min dator så började jag leta runt efter en heat monitor. Hittade den här http://www.intel.com/design/motherbd/active.htm
och den verkade ju bra eftersom jag har just ett intel moderkort. Så jag laddade hem det, tryckte på .exen och BANG skärmen visar "No Signal" och startknappen på chassit som alltid lyser grönt lyser nu gult! Nu är det så att varje gång jag försöker starta datorn så visar skärmen no signal och startknappen lyser gult, datorn låter också konstigt. Försökte så klart starta datorn flera gånger, en gång lyckades detta och då kom jag in i ca 5 sekunder och sedan blev det samma sak igen.

HJÄLP!
Citera
2008-10-28, 10:48
  #2
Medlem
HIGHLENDERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HitZoor
I morse när jag hade tänkt att det var dags för att överklocka min dator så började jag leta runt efter en heat monitor. Hittade den här http://www.intel.com/design/motherbd/active.htm
och den verkade ju bra eftersom jag har just ett intel moderkort. Så jag laddade hem det, tryckte på .exen och BANG skärmen visar "No Signal" och startknappen på chassit som alltid lyser grönt lyser nu gult! Nu är det så att varje gång jag försöker starta datorn så visar skärmen no signal och startknappen lyser gult, datorn låter också konstigt. Försökte så klart starta datorn flera gånger, en gång lyckades detta och då kom jag in i ca 5 sekunder och sedan blev det samma sak igen.

HJÄLP!
Tror din dator är stendöd
Citera
2008-10-28, 11:00
  #3
Avstängd
DontBeAretards avatar
Grafikkortet brändes? ring/mejla intel hororna?
Citera
2008-10-28, 11:04
  #4
Medlem
Drapåtrissors avatar
Prova att reseta BIOS.
Citera
2008-10-28, 11:07
  #5
Medlem
Fattar inte vad fan som hänt, om jag låter datorn vila i ett par minuter så startar den och jag kan logga in men efter ett par sekunder så visar den samma sak igen... no signal. Och hur resetar jag bios?
Citera
2008-10-28, 11:24
  #6
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HitZoor
Fattar inte vad fan som hänt, om jag låter datorn vila i ett par minuter så startar den och jag kan logga in men efter ett par sekunder så visar den samma sak igen... no signal. Och hur resetar jag bios?
Antingen plockar du ut det lilla runda batteriet nån minut eller hittar en jumper märkt Clear CMOS där du tillfälligt flyttar jumpern ett steg. Men går det inte ens att komma in i BIOS?
Citera
2008-10-28, 11:27
  #7
Medlem
jo, det är just det som går. Det är när skrivbordet laddar igång och ett par sekunder efter det som datorn ger upp.

Snackade med intels chat men det var ju lika hjälpsammt som att snacka med väggen. Dom gav tydligen inte support för deras mjukvara.

Edit: Vilket litet runt batteri ? :S

Edit2: kan även notera att datorn körs utan problem i felsäkert läge.
__________________
Senast redigerad av HitZoor 2008-10-28 kl. 11:53.
Citera
2008-10-28, 13:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HitZoor
jo, det är just det som går. Det är när skrivbordet laddar igång och ett par sekunder efter det som datorn ger upp.

Snackade med intels chat men det var ju lika hjälpsammt som att snacka med väggen. Dom gav tydligen inte support för deras mjukvara.

Edit: Vilket litet runt batteri ? :S

Edit2: kan även notera att datorn körs utan problem i felsäkert läge.

Edit3: Det blir bara mer och mer mystiskt, jag testade att avinstallera grafikkortet samt ta ut det och köra med moderkortets integrerade grafikkort. Får exakt samma problem då, så grafikkortet är inte problemet!
Citera
2009-02-26, 15:12
  #9
Medlem
McMolloys avatar
Min dator är helt stendöd.

(HitZoor - jag snor din tråd för jag ids inte göra en ny.)


Min dator är helt stendöd.Det går inte ens att starta den. Vad har hänt ?

Jag var borta (semester) under 2 mån.Innan jag reste bort fungerade datorn
som den ska,men när jag kom hem och skulle köra igång datorn så fungerade den inte.
Datorn går inte alls i gång. Ingen människa har ju rört den,hur kan detta komma sig ?
-
-
-
-
Citera
2009-02-26, 20:18
  #10
Medlem
hitzoor: kolla i manualen för moderkortet. leta upp reset CMOS och följ anvisningarna. avinstallera det där programmet också.

mcmolloy: prova att dra ur sladden några sekunder, funkar troligen inte men prova iaf.
Citera
2009-02-26, 20:55
  #11
Medlem
McMolloys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolajoint

mcmolloy: prova att dra ur sladden några sekunder, funkar troligen inte men prova iaf.

Har provat men den funkar inte.
Citera
2009-02-26, 23:45
  #12
Medlem
skudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMolloy
Har provat men den funkar inte.

går nätaggregats fläkt igång eller är det stendött? Prova då att först kolla om det är startknappen som har pajat lättast är att kortsluta dom pinnarna på moderkortet. Funkar inte det så får du anta att nätaggregatet har gått sönder, ta ut det i datorn och lägg den på golvet. man ska kunna tjuvkoppla ett nätdel så den går igång utan signal ifrån moderkortet, försök att googla fram det .


Prova det först och kom tillbaka med resultat
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback