Har lite frågor.. Kan säkert hitta detta själv men skulle vilja inhandla mina ingredienser innan butikerna stänger så bare with me nu pojkar.
Min första deg tänkte jag bara köra på stenmalet, ekologiskt rågmjöl och vatten för att få lite känning för hur grunden smakar. Känns det rimligt eller tycker ni att man ska ge sig på honung etc redan från start? Går det att tillsätta andra ingredienser i ett senare stadie? Nu får ni dumstämpla mig men hur är det med jäst? Antar att det fermenteringen fungerar som jäst men har ju sett ett "surdegsjäst" i butikerna, det kanske bara är aktuellt för snabbare degar? Tanken är att jag ska mata min deg i minst 2 veckor innan jag bakar den, går det att bygga upp volymen för hur mycket bröd man vill ha med tiden eller sätter man ribban med första satsen/grunden?
Ursäkta, jättemånga dumma frågor men tycker surdeg är fantastisk gott och jag är ivrig att komma igång så fort som möjligt

Hoppas ni ursäktar
Egentligen kan jag ju ta reda på det mesta i efterhand, räcker det med att inhandla rågmjölet och sätta en grund med vatten?
EDIT: Tror jag löste det! Google was my friend. Detta ska bli ett väldigt roligt projekt!