Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-09, 15:33
  #697
Medlem
Tack! sam het
Citera
2012-02-12, 02:26
  #698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seilon
Varför är det en konspiration?

För att när man förstår hur allt detta fungerar så förstår man allting inom det vi kallar verkligheten, man förstår att denna kunskapen genom ignorans eller genom flit har undanhållits och därmed dolts för massan som lever som kloner av varandra om man inte är orginell. Vad är AI? Artificiell Intelligens, och vad är våra kroppar? Biologiska datorer som utan orginalitet endast är en kopia av någon annan.

Konspirationen är dock medvetet skapat eftersom du är gud och har skapat allt. Utan det negativa hade inte det positiva funnits. Allt är balans.

Den universella lagen som det alltid visas hänsyn till är: Fria Viljan, och för att den ska kunna acceptera måste man visa kärlek. Så allting går att lösa genom att förstå kärleken bakom skapelsen. Kärlek är den starkaste kraften. Hat kan bara besegras genom att man älskar det. För om du krigar emot hat, så föder du mer hat.

- Seilon
det där. (Y)
Citera
2012-09-09, 17:45
  #699
Medlem
HaloVisions avatar
Din tråd har så många bra punkter jag kan förlita mig på, var tvungen att skaffa en profil och säga: bra skrivet!

Jag är själv en mycket öppen person, som aldrig sätter mig över andras synpunkter/åsikter och har sen tidig ålder inte bryt mig om pengar eller anseende.

Om jag ska vara ärlig är det första posten på någon website, har varken FB eller någon annan "social" sida, värderar familj och nära vänner mer än att behöva posta och visa det för en massa randoms, om min sociala status i livet.

Känner mig otroligt ensam i detta, när andra människor fortsätter blint i denna illusion och en annan står själv med ögonen öppnade och vill bara sträcka ut och få kontakt med någon som ser världen som den verkligen är!

Håller mycket av detta till mig själv, vet vilken fientlig effekt det kan ta om man kommer med allt för "stor syn" och hoppas på att den människan ska börja se.. bättre att han/hon får hitta det själv inom sig, än att jag eller någon annan ska berätta hur allt ligger till.

George Carlin & Bill Hicks är två personer som hade det som jobb och gjorde det j#vligt bra, fick många individer att vakna, jag var en av dem!
Citera
2012-09-09, 20:20
  #700
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaloVision
Din tråd har så många bra punkter jag kan förlita mig på, var tvungen att skaffa en profil och säga: bra skrivet!

Jag är själv en mycket öppen person, som aldrig sätter mig över andras synpunkter/åsikter och har sen tidig ålder inte bryt mig om pengar eller anseende.

Om jag ska vara ärlig är det första posten på någon website, har varken FB eller någon annan "social" sida, värderar familj och nära vänner mer än att behöva posta och visa det för en massa randoms, om min sociala status i livet.

Känner mig otroligt ensam i detta, när andra människor fortsätter blint i denna illusion och en annan står själv med ögonen öppnade och vill bara sträcka ut och få kontakt med någon som ser världen som den verkligen är!

Håller mycket av detta till mig själv, vet vilken fientlig effekt det kan ta om man kommer med allt för "stor syn" och hoppas på att den människan ska börja se.. bättre att han/hon får hitta det själv inom sig, än att jag eller någon annan ska berätta hur allt ligger till.

George Carlin & Bill Hicks är två personer som hade det som jobb och gjorde det j#vligt bra, fick många individer att vakna, jag var en av dem!

Jag förstår dig med din ensamhet. Internet är, däremot, lika bra att skapa likriktning i kulturer som att samföra personer med samma grundkänslor eller värderingar.

De fientliga effekter är som vatten på en gås när man stått i rampljuset ett tag. Låt folk tycka det dem vill, allt man kan göra är att föregå med så gott exempel som man har energi till.

Jag önskar fler kunde komma överens om att pengar är riktigt trams ^^.
Citera
2012-09-13, 18:20
  #701
Medlem
HaloVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Jag förstår dig med din ensamhet. Internet är, däremot, lika bra att skapa likriktning i kulturer som att samföra personer med samma grundkänslor eller värderingar.

De fientliga effekter är som vatten på en gås när man stått i rampljuset ett tag. Låt folk tycka det dem vill, allt man kan göra är att föregå med så gott exempel som man har energi till.

Jag önskar fler kunde komma överens om att pengar är riktigt trams ^^.

Jag vet att det är många fler än jag som har den här synen på livet.

Det får en att fortsätta framåt, tar en dag i taget med ett mål framför mig.
Jag är mycket glad och positiv person, som tar in det bättre sidorna utav människor.

När man väl har vaknat, så ser man allt klarare än aldrig förr.
T.ex texter i musik som man inte skulle lagt märke till innan, vad de igentligen betyder och deras budskap.

Har det hellre ont utav att se, än att vara blind i ignorans och leva en löngn.
Citera
2018-07-18, 10:06
  #702
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seilon
Vad händer när man dör?
Next level up, or down. Eventuellt är ett karma-filter aktiverat.
Citat:
Ursprungligen postat av seilon
Varför existerar jag?
För att kunna utforska dig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av seilon
Vem är jag?
Du är universum.
Citat:
Ursprungligen postat av seilon
Varifrån kommer jag?
Ur universum
Citat:
Ursprungligen postat av seilon
Vad är mitt mål?
Kan bara du svara på. Mitt är att vara hundra procent närvarande och tacksam i allt jag gör samt inse att allt är lek och inte arbete.
Citera
2018-07-18, 14:30
  #703
Medlem
Sadomans avatar
Bara för att vi kan tänka tanken "vad är meningen med livet?" så betyder det inte att det finns en mening med livet. Meningen är vad vi gör den till. Vad som får oss att må bra. Och det som får oss att må bra är bara kemikalier i hjärnan det med. Kemikalier. Livet är kemikalier. Inget mer.
Citera
2021-02-09, 23:00
  #704
Medlem
psykosnyckels avatar
Har man en fungerande hjärna finns det massor med plot holes i verkligheten. Gravitation är omöjligt om man är bipedal tex, om allt varit på riktigt hade en 2 fotad ramlat omkull vid gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback