Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-07-31, 20:56
  #25
Medlem
NattNatts avatar
Håller med Sonnenwende och EnUngKvinna. Jag har en person i min närhet som är helt såld på positivitetstänket. Det har gått så långt att vi inte längre kan prata med varandra, för om jag säger något som hon kan uppfatta som negativt på något sätt så blir hon upprörd och aggressiv.

Jag minns att hon rekommenderade mig denna boken för något år sedan. Jag säger inte att TS inte ska läsa boken Men var försiktigt så att du inte blir positivitetsknarkare. För det kan uppenbarligen ställa till det ganska rejält när det kommer till verklighetsuppfattning och logiskt tänkande.
Citera
2018-02-06, 14:45
  #26
Medlem
Det är alltså inte författaren som blivit munk och sålt sin Ferrari, ingen har blivit munk och sålt sin Ferrari. Det är ledarskapskonsulten Sharma som hittat en framgångsformel: Raka hövet och krydda dina ledarskapsböcker med "österländsk mystik"!

"Visdomen" är sådan där tafflig man vill ha den i USA - Sju Regler och du blir upplyst! Spiritual experience! Han kom till en by i Himalaya där de bor i hus av rosor!

Vet inte vilket det är mest - patetiskt eller fräckt.
Citera
2018-02-06, 14:51
  #27
Medlem
Klart den inte gjort intryck; det är tunnaste soppa av "österländsk mystik" som krydda i en ledarskapsbok. Sådan där "visdom" man hittar i söndagsbilagor... Han har fått ihop till några Ferrari där, har jag hört.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback