Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-23, 18:36
  #1
Medlem
Yuck Fous avatar
Som rubriken antyder har min dator med all bokföring i kraschat, ingen backup finnes mer än att jag ju har kvar alla relevanta fakturor och kvitton i pappersform . Vad jag undrar är hur jag gör för att få in bokföringen i datorn igen?

I "visma enskild firma" som jag använder så går det ju inte att föra in verifikationer i år som redan gått...?
Citera
2008-10-23, 21:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yuck Fou
Som rubriken antyder har min dator med all bokföring i kraschat, ingen backup finnes mer än att jag ju har kvar alla relevanta fakturor och kvitton i pappersform . Vad jag undrar är hur jag gör för att få in bokföringen i datorn igen?

I "visma enskild firma" som jag använder så går det ju inte att föra in verifikationer i år som redan gått...?

Köp ny hårddisk, sätt den gamla som slave, installera på den nya, sök efter sie filer, sedan återställ dem? Alt så kör du om verifikaten, lät inte som att det var särskilt mkt till bokföring?
Citera
2008-10-24, 00:26
  #3
Medlem
Yuck Fous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweboris
Köp ny hårddisk, sätt den gamla som slave, installera på den nya, sök efter sie filer, sedan återställ dem?
Recovery är inget alternativ...

Citat:
Ursprungligen postat av sweboris
Alt så kör du om verifikaten, lät inte som att det var särskilt mkt till bokföring?
Jo att köra in verifikationerna igen går ju att göra men problemet är ju som jag sa att det inte går att föra in tidigare än aktuellt år, frågan är hur jag kommer runt detta?
Citera
2008-10-24, 15:23
  #4
Medlem
Smartswedes avatar
Går inte lura programmet genom att ändra datorns datum? En idé bara.
Citera
2008-10-24, 22:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yuck Fou
Recovery är inget alternativ...


Jo att köra in verifikationerna igen går ju att göra men problemet är ju som jag sa att det inte går att föra in tidigare än aktuellt år, frågan är hur jag kommer runt detta?

Du måste väl ha skrivit ut resultat och balansrapport när du stängde föregående år? Isf lägger du upp bolaget igen, anger f.g räkenskapsår, gör en verifkation där du överför saldos enl. bifogad RR+BR. Sedan stänger du året, och början innehavande räkenskapsår (årets), kör verifikaten ett efter ett, då blir ing balans och utg. balans att stämma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback