• 8 691 online
  • 1 175 911 medlemmar
  • 60 663 141 inlägg
2008-11-02, 18:20
Avstängd
AelgenTheKungs avatar
Är man missbrukare är man ... som kvinna ofta prostituerad ... det kan ju vara en kund ...
Citera
2010-01-10, 14:35
Medlem
Det olösta mordet på Maria

P1 Tisdag 12 januari kl 11.03

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?p...rtikel=3324408
Citera
2010-01-10, 15:46
Medlem
sWeePerrs avatar
Sök i de gamla kretsarna kring "Drottningen" så hittar man nog GM, skulle jag tro.

Lever "Drottningen" idag, förresten?
Citera
2010-01-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Sök i de gamla kretsarna kring "Drottningen" så hittar man nog GM, skulle jag tro.

Lever "Drottningen" idag, förresten?
Vem är det ?
Någon som vet den exakta adressen för mordet ?

Rörde sig Maria i narkoman och prostitutions kretsar ?
Citera
2010-01-10, 17:29
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Vem är det ?
Någon som vet den exakta adressen för mordet ?

Rörde sig Maria i narkoman och prostitutions kretsar ?
Maria rörde sig pundarkretsar men aldrig som prostituerad. Hon hade faktiskt en "pojkvän" (väldigt strulig relation då han var alkoholist). Han dog också kort tid efter mordet. Satt på torken och flippade ut p.g.a. hennes död. Maria bodde i Oxhagen på Tornfalksgatan. Exakta numret vet jag inte.

Drottningen var(?) pundardrottningen i Örebro på 70-talet som gjorde "comeback" på 90-talet.
Citera
2010-01-10, 17:52
Medlem
Citat:
Maria rörde sig pundarkretsar men aldrig som prostituerad. Hon hade faktiskt en "pojkvän" (väldigt strulig relation då han var alkoholist). Han dog också kort tid efter mordet. Satt på torken och flippade ut p.g.a. hennes död. Maria bodde i Oxhagen på Tornfalksgatan. Exakta numret vet jag inte.

Drottningen var(?) pundardrottningen i Örebro på 70-talet som gjorde "comeback" på 90-talet.
Tack för infon WeePerr
Rökte hon på för egen del också.Hade Drottningen med Maria att göra tror du.
Citera
2010-01-10, 18:03
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Tack för infon WeePerr
Rökte hon på för egen del också.Hade Drottningen med Maria att göra tror du.
Mina spekulationer: Maria uttryckte ett väldigt hat gentemot Drottningen någon månad före mordet. Hon menade på att Drottningen hade sålt fultjack till en av hennes väninnor som dog av det. Inte helt otroligt då det ryktas om att Drottningen använde sig av den metoden att bli av med folk. Några veckar innan mordet blev det storrazzia hos Drottningen. Efter det uppträdde Maria mer än vanligt nojad ända fram till hon blev mördad. Det är bara lägga ihop två och två s.a.s. Drottningen var tillräckligt stor för att både ha kontakter och vara kapabel till att slå ner hårt på golare.

Men som sagt, bara spekulationer.

En annan sak: Maria var känd för att maniskt tvätta kläder mitt på nätterna, åtminstone så kände man till det i pundarkretsarna.
Citera
2010-01-10, 18:24
Medlem
Citat:
Mina spekulationer: Maria uttryckte ett väldigt hat gentemot Drottningen någon månad före mordet. Hon menade på att Drottningen hade sålt fultjack till en av hennes väninnor som dog av det. Inte helt otroligt då det ryktas om att Drottningen använde sig av den metoden att bli av med folk. Några veckar innan mordet blev det storrazzia hos Drottningen. Efter det uppträdde Maria mer än vanligt nojad ända fram till hon blev mördad. Det är bara lägga ihop två och två s.a.s. Drottningen var tillräckligt stor för att både ha kontakter och vara kapabel till att slå ner hårt på golare.

Men som sagt, bara spekulationer.

En annan sak: Maria var känd för att maniskt tvätta kläder mitt på nätterna, åtminstone så kände man till det i pundarkretsarna.
Låter som ett fullt tänkbart scenarie skulle jag säga.
Hur gammal är "drottningen" idag, kvar i stan ?

Marias mamma får vi höra på radio på tisdag 11.03 P1.
Citera
2010-01-10, 21:03
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Låter som ett fullt tänkbart scenarie skulle jag säga.
Hur gammal är "drottningen" idag, kvar i stan ?

Marias mamma får vi höra på radio på tisdag 11.03 P1.
Eftersom jag inte rör mig i dessa kretsar sedan många år har jag ingen aktuell information, men hon var runt femtioårsåldern då på 90-talet. Skulle inte förvåna mig om hon är död, faktiskt.

Satt i Marias lägenhet ett par veckor innan mordet. Som vanligt höll hon på tvätta mitt i natten. Hon var helt paranoid även om hon försökte låta bli att visa det. Jag själv hade faktiskt också en känsla av att de fanns folk som spanade i kvarteren, men då trodde jag att det var snuten som satt i buskarna och spanade. Det sjukaste var att jag hade en tröja jag lånat av henne på mig när jag sedan läste om mordet en dryg vecka efteråt. Kort tid efteråt lämnade jag den världen för alltid. Jag hade redan i princip flyttat utomlands och var bara hemma i Sverige under en kort period då allting hände, så jag släppte hela saken för min egen del. Konstigt nog blev jag aldrig inkallad på förhör - de måste vetat om att jag suttit i lägenheten - och det undrar jag faktiskt fortfarande över.
Citera
2010-01-11, 18:19
Medlem
Citat:
Eftersom jag inte rör mig i dessa kretsar sedan många år har jag ingen aktuell information, men hon var runt femtioårsåldern då på 90-talet. Skulle inte förvåna mig om hon är död, faktiskt.

Satt i Marias lägenhet ett par veckor innan mordet. Som vanligt höll hon på tvätta mitt i natten. Hon var helt paranoid även om hon försökte låta bli att visa det. Jag själv hade faktiskt också en känsla av att de fanns folk som spanade i kvarteren, men då trodde jag att det var snuten som satt i buskarna och spanade. Det sjukaste var att jag hade en tröja jag lånat av henne på mig när jag sedan läste om mordet en dryg vecka efteråt. Kort tid efteråt lämnade jag den världen för alltid. Jag hade redan i princip flyttat utomlands och var bara hemma i Sverige under en kort period då allting hände, så jag släppte hela saken för min egen del. Konstigt nog blev jag aldrig inkallad på förhör - de måste vetat om att jag suttit i lägenheten - och det undrar jag faktiskt fortfarande över.
Du tog inte själv kontakt med polisen,det hade jag nog gjort om jag var du.
Citera
2010-01-11, 20:54
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Du tog inte själv kontakt med polisen,det hade jag nog gjort om jag var du.
Idag skulle jag nog gjort det men då var jag på väg ut ur dessa kretsar, och dessutom stack jag tillbaka utomlands kort efteråt till mitt nya liv. Jag tror inte heller att det jag visste hade gjort så stor skillnad faktiskt.
Citera
2010-01-12, 00:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Ang. dina spekulationer:

"Maria uttryckte ett väldigt hat gentemot Drottningen någon månad före mordet. Hon menade på att Drottningen hade sålt fultjack till en av hennes väninnor som dog av det. Inte helt otroligt då det ryktas om att Drottningen använde sig av den metoden att bli av med folk. Några veckar innan mordet blev det storrazzia hos Drottningen. Efter det uppträdde Maria mer än vanligt nojad ända fram till hon blev mördad."

Hade polisen redan kännedom om detta? Annars kanske det hade kunnat hjälpa den i utredningen.
Citera