Jo dom är dyra... men jag hade den stora turen att hitta en av märket Brandt på Blocket för 4500 kr, men den kostar dubbelt så mycket ny. Jag är absolut helnöjd, den är extremt enkel att använda och har ett superbra snabbprogram = 60 grader kulörtvätt på en timme, tvättar hur rent som helst.
Rejäla vreden och ingen blinkande elektronik. 5 kilo rymmer maskinen men torkning får man dela upp i två omgångar. Sedan när tvätten har torkats i 45 minuter är den ångande varm och torkar på ett litet kick på en torkställning. Den är en av mina bästa köp någonsin. Hade en Bosch (frontmatad) innan men den var inte alls lika bra. I vår nya lägenhet rymdes inte den eftersom vi även måste ha plats för en kattlåda i badrummet. En finess med denna Brandt maskin är att den har ett luddfilter, min gamla behövde spolning med hjälp av en spolningsprogram efter varje tvätt, och det hände ofta att man måste gå in och rensa filtret. Dom är inte så vanliga, men den här var köpt på Elon. Synd bara att dom är så dyra
Ps. den har "bara" 1000 varvs centrifugering, men är bra ändå. Min förra hade mer varvtal, men den var inte bättre för det. Ds