31 231 besökare online
857 863 medlemmar • 45 856 332 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Livsstil > Kläder och accessoarer > Kläder och skor: Allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Q_q
Medlem
Att börja träna är en nyttig hobby iaf. Testa, du kanske fastnar!

CHeeKY4ReAL
Medlem
CHeeKY4ReALs avatar
musik, graffiti

agder
Medlem
agders avatar
Många bra tips faktiskt och saker jag redan gör/tänkt igenom.

Jag försöker läsa mycket på fritiden numera, jag tränar aktivt och är med i en klätterklubb, det är hobbies men med de så är jag oftast beroende av någon annan aspekt, gymmet ska vara öppet, man ska känna sig återhämtad nog för att kunna träna mycket etc, någon att klättra med.
Det jag egentligen är ute efter är någon hobby som jag kan sätta mig med när allt annat är tråkigt, när jag kanske inte orkar läsa osv. Datorn är väldigt bra för allt detta men den påverkar inte mitt liv direkt positivt, den rent ut sagt slukar all min vakna tid på ett sätt som jag inte finner varken utvecklande eller tillfredställande.

Jag har även tänkt börja jaga, astronomi och att börja odla grönsaker/örter men problematiken i det är att alla de aktiviterna mer eller mindre är säsongsbaserade och sen är jag för tillfället även student så jag har just nu inte pengarna för att kunna starta upp.

Men jag är kanske lite inskränkt i mitt tänkande då jag bara har haft datorn i mitt liv som hobby under flera år, vad har ni för intressanta hobbies ni sysslar med på fritiden?

Argone
Medlem
Argones avatar
skateboard eller annan extremsport (eller impuls sport utan utsatta tider), gå med i ett korpen lag, rök hasch, rulla tummarna, lär dej tekna/ måla osv.

brainspace
Medlem
brainspaces avatar
Lär dig spela instrument

snagg
Medlem
snaggs avatar
Lösa korsord är jäkligt fint.

Sixth-March
Medlem
Sixth-Marchs avatar
Jag var "datormissbrukare" men hängde med en polare (eller snarare blev tvingad av mina föräldrar att hänga med) till en hejaklack. Sen dess har jag varit helt besatt av fotboll Jag älskar varje sekund!
edit: Lätt att träffa nya människor också. Bara att hitta sin inriktning. Är du en fredlig pojk som aldrig skulle bråka, eller en ultras som älskar pyroteknik eller gillar du klappa på folk på käften på matchdagar? I en klack finns det inriktningar för alla. :edit
Senast redigerad av Sixth-March 2008-10-22 kl. 22:20.

one_size
Medlem
one_sizes avatar
Rekommenderar spela schack i en klubb, underhållande tidsfördrift som är bra för hjärnan. Huvudsaken är att du låter bli söka efter onlineschack, då lär du inte komma ifrån datorn på ett bra tag

geriol03
Medlem
Huvudsaken är ju att du gör något som du själv tycker är intressant. Ska nog minska mitt dator och tv-tittande med. Hmm.... du får börja.

Men fyra saker jag alltid velat göra är:
  • Lära mig laga mat riktigt bra
  • Spela något instrument (gitarr för mig)
  • Kunna massage
  • Hålla på med kampsport (thaiboxning för mig)
Senast redigerad av geriol03 2008-10-22 kl. 23:44.

Popesize
Medlem
Popesizes avatar
Släktforskning kanske. Kan i och för sig innebära mycket dator och internet då man kanske kopplar upp sig mot olika databanker. Du kan också tillbringa mycket tid på biblioteket och i olika kyrkoarkiv. Det är en hobby som kan ta dig över hela sverige beroende på hur din släkt har rest och flyttat.

Favoriter på Flashback: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20

Satka
Medlem
Satkas avatar
Ingen som sagt fotografi eller bildbehandling än? Då snackar jag väl antagligen analogt då TS inte vill spendera tid framför datorn.

Men läsa, spela musik, måla/teckna eller matlagning är både kul och bra att kunna då det verkar som om du är ensamstående .

Doffward
Medlem
Doffwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satka
Ingen som sagt fotografi eller bildbehandling än? Då snackar jag väl antagligen analogt då TS inte vill spendera tid framför datorn.

Men läsa, spela musik, måla/teckna eller matlagning är både kul och bra att kunna då det verkar som om du är ensamstående .

Tänkte på bildbehandling med, fast framför datorn. Eller lära sig programmera, blir han riktigt bra kan han ju tjäna pengar på det, då kombinerar han nytta med nöje. Radiobil är ju ganska lagom nördigt men säkert skitkul o köra på en bana med flera stycken

Edit: Ett djur kanske vore något? Hund tex, vet ju inte riktigt hur mycket du pluggar eller om du bor hemma och så. Kanske inget bra alternativ eftersom du sa att du inte hade så mycket pengar för att du studerar. Men att skaffa hund är tidsfördrivande och du får dig förhoppningsvis en livskamrat

/Doffward
Senast redigerad av Doffward 2008-10-23 kl. 04:37.

Svara på ämne
Topp Dela »