Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-22, 18:18
  #1
Medlem
Mr Yamamotos avatar
Har sedan tidigare en Netgear WNR834B router som fungerar bra för mig. Idag köpte jag så en Sangean WFR-20 internetradio och när jag försöker koppla den till nätverket så får jag meddelandet "Network not supported/Ej understött nätverk".

Vid en titt på Sangeans FAQ står det "You may be using a wireless router that uses 802.11N such as the Apple Airport Extreme. Please ensure that your router supports and is broadcasting in 802.11 b/g standards for complete compatibility."

WNR834B är ju kompatibel med 802.11n men också bakåtkompatibel med 802.11b/g så frågan är såklart;

-Vad gör jag för att få min WFR-20 att ansluta till nätverket? Ordet bakåtkompatibel säger mig att det borde fungera men gör det inte.
Citera
2008-10-22, 22:23
  #2
Medlem
DennisOlofs avatar
Mr Yamamoto, du kanske måste ställa in i routern att den ska köra på b/g

Vet inte om man kan köra med routers som parallellt kan ta emot anslutningar och ha båda a/b/g aktiverat. /n är ju ännu snabbare.

De produkter jag har kört mot har bara haft b/g

Jag vet dock inte om det stämmer, någon annan kanske vet vad som gäller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback