Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-21, 18:42
  #1
Medlem
Tjena ..


Har vart sugen på att börja i fotboll i flera år nu , spelade när jag va mindre men sen slutade flera i laget och man följde tyvär strömmen ..

Enda problemet är att jag precis fyllt 19 år och har inte spelat fotboll på 5 år ungefär.. , nån som vet om det är för sent att börja ?
Citera
2008-10-21, 18:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkisen
Tjena ..


Har vart sugen på att börja i fotboll i flera år nu , spelade när jag va mindre men sen slutade flera i laget och man följde tyvär strömmen ..

Enda problemet är att jag precis fyllt 19 år och har inte spelat fotboll på 5 år ungefär.. , nån som vet om det är för sent att börja ?

Nja, sent och sent. Du kan börja träna i nåt div 5-6 lag, få upp konditionen och sluta med alkoholen. Sen blir du bättre och bättre med tiden... eller blir du det? Bara att köra hårt!
Citera
2008-10-21, 18:51
  #3
Medlem
Du kan väl börja i något inte så seriöst lag och sedan jobba dig uppåt
Citera
2008-10-21, 19:03
  #4
Medlem
Det är klart det inte är försent..

du kommer fortfarande ha kvar tekniken och spelsinnet kvar, det är ju konditionen och snabbheten som måste tränas upp.

jag spelade också fotboll från jag var 6 basst till 18 och har fyllt 19 nu, skulle lätt kunna spela tillsammans med 19 basstarna
Citera
2008-10-21, 19:16
  #5
Medlem
För sent för vadå? Att bli proffs? Troligtvis. Att ha kul? Självklart inte!
Citera
2008-10-21, 19:32
  #6
Medlem
tack för svaren då får det bli att gå till en klubb och höra med tränarna om man kan börja ..

mojah: sökte på google förrut och såg klubbar som hade åldersgräns 18 år osv .
Citera
2008-10-21, 19:43
  #7
Medlem
Möjligheten att starta ett korplag finns ju alltid. Hör med några (gamla fotbolls)kompisar om de är intresserade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback