Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-21, 16:53
  #1
Medlem
petterzon92s avatar
hej hej hej!
som sagt, jag vill gå upp i vikt men går itne upp ngt, jag äter extremt mkt, tränar mkt, och har börjat gymma nu. Jag tar kreatin och Whey-80.
Jag tränar MMA 5 dagar i veckan och styrka 2 pass i veckan. Hur ska jag göra?! vill helst inte dra ner på min MMA träning men om de är ett måste så får jag väll göra de. Jag väger som sagt 66 kg och vill upp till 70 kg för att sedan. ska jag byta ut ngt av mina pulver till ngt annat? vilket såfall? och..ja skriv hur jag ska göra !
2008-10-21, 16:54
  #2
Medlem
För att vi skall kunna anpassa ditt träningschema måste vi veta bland annat hur gammal du är.
2008-10-21, 16:54
  #3
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterzon92
hej hej hej!
som sagt, jag vill gå upp i vikt men går itne upp ngt, jag äter extremt mkt, tränar mkt, och har börjat gymma nu. Jag tar kreatin och Whey-80.
Jag tränar MMA 5 dagar i veckan och styrka 2 pass i veckan. Hur ska jag göra?! vill helst inte dra ner på min MMA träning men om de är ett måste så får jag väll göra de. Jag väger som sagt 66 kg och vill upp till 70 kg för att sedan. ska jag byta ut ngt av mina pulver till ngt annat? vilket såfall? och..ja skriv hur jag ska göra !

Det är bara att få i dig mer kalorier, bara att äta mer mat. Hur lång är du?

Köp dig en Gainer.

Hur gammal är du?
2008-10-21, 17:05
  #4
Medlem
andweass avatar
Har samma problem, vägar 60 kg. Är 176 lång och är 21 år.
Dricker ca 4 gainers plus mycket mat med kolhydrater, men det hände inte ett skit.
Har även ett fysiskt aktivt jobb och tränar styrketräning 3 gånger i veckan.
Vad ska man göra? Kan ju inte äta mer än tills att jag blir proppmätt.
F.ö kan jag tillägga att jag nyss varit på hälsokontroll och alla värden är bra.
Och de sa att jag inte skulle vara orolig för jag har ändå rätt mycket muskler och ser inte klen ut. Men vafan, 60 kg..
2008-10-21, 17:11
  #5
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andweas
Har samma problem, vägar 60 kg. Är 176 lång och är 21 år.
Dricker ca 4 gainers plus mycket mat med kolhydrater, men det hände inte ett skit.
Har även ett fysiskt aktivt jobb och tränar styrketräning 3 gånger i veckan.
Vad ska man göra? Kan ju inte äta mer än tills att jag blir proppmätt.
F.ö kan jag tillägga att jag nyss varit på hälsokontroll och alla värden är bra.
Och de sa att jag inte skulle vara orolig för jag har ändå rätt mycket muskler och ser inte klen ut. Men vafan, 60 kg..

Ät lite mindre portioner och ät oftare. Bara att trycka i dig mer kalorier, du kanske ska börja testa Kesella, en burk innehåller 425kcal och det tar 1min att äta upp en burk.
2008-10-21, 17:12
  #6
Medlem
DarkPrincesss avatar
Börja äta medicinen Mirtazapin (receptbelagd dock). Då får du se på viktuppgång.
2008-10-21, 17:54
  #7
Medlem
andweass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Ät lite mindre portioner och ät oftare. Bara att trycka i dig mer kalorier, du kanske ska börja testa Kesella, en burk innehåller 425kcal och det tar 1min att äta upp en burk.


Har hamnat i en formsvacka just nu och skiter i allt. Men ska börja ta tag i det riktigt seriöst igen. Lite jobbigt bara när man jobbar olika tider att ha ett strikt schema.
Och min träningspartner har skadat ryggen, inte lika roligt att träna själv.
Men man mår ju så hemskt mycket bättre när man tränar så jag måste börja igen.
2008-10-21, 17:55
  #8
Medlem
Petterzon92, beror på hur du tränar, vad du äter, och glöm inte vilan!
2008-10-21, 17:59
  #9
Medlem
Har en polare som börjat ta maltodextrin och han hade gått upp 2 kg på om det var 2 eller 3 veckor. Vet inte varför man går upp men själva maltodextrin är iaf rena kolhydrater.

Ska prova på det själv, kostar inte mycket heller. Sök efter Carbo FX har jag för mig att det heter. Annars har jag för mig att det var på gymvaruhuset han köpte det.

Mvh
2008-10-21, 18:04
  #10
Medlem
Har alltid haft svårt för att gå upp i vikt. Men har börjat gymma nu + att jag käkar gainer morron/eftergym/kväll + att jag äter mycket mer i övrigt så jag alltid blir proppmätt. Bara på 4 veckor har jag lyckats gå upp 6-7 kilo Väger ungefär 85 nu, vägde bara 78 när jag börja gymma. Sen så kör jag riktigt hårt på gymmet, max 6-8 reps x 3 set på allt.
2008-10-21, 18:08
  #11
Avstängd
Sonadars avatar
OnT: Ät så många kalorier du kan varje dag så går du upp i vikt. Och visst är träning bra, men att träna mma 5 dagar i veckan + 2 dagar styrketräning bränner givetvis massvis av kalorier. Detta är ur synpunkt för bästa möjliga viktuppgång, och inte nyttigaste kroppen etc.

OffT: Är det bara jag som tycker att mma verkar nya sättet för tonåringar att hävda sig? Inte för att jag har något emot det alls, tycker mma är ett helbra sätt att träna, men var och varannan tråd handlar ju om mmatränande lågpostare som vill få reda på någonting ... Antar att det har att göra med "Never back down"
2008-10-21, 21:00
  #12
Medlem
petterzon92s avatar
jag fyller år ganska ofta..
ialf, du som sa att jag fick de från "never back down" har så himla fel jag har tränat kampsport sen jag va liten. och den filmen representerar INTE hur MMA är. Och btw, har du lagt märke till att de är EXAKT samma story som "Tokyo Drift". Fast inte om bilar utan MMA.

IALF! kan jag dra ner så jag kör 3 träningar MMA och och styrka 2 pass i veckan ? .. ska köpa sån gainer, tack för tipset


Edit: jag gillar inte hasttten
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback