2008-10-20, 22:04
Medlem
deeznutss avatar
Jo, nu är det så att jag bakade en utsökt bärpaj igår (hallon och blåbär), dessvärre fick intaget av sagda paj en sövande effekt och jag slocknade på soffan. Vaknade och gick o la mej, med pajen på köksbänken. Märkte detta först vid 17-tiden då jag kom hem från jobbet. Ställde då in den i kylen, smakade faktiskt på den och den verkade ok.

Så, ur ett hälsoperspektiv, bör jag äta pajen? Jag tänker lite så att eftersom den smakade ok, så är den ok. Men vad vet jag?
Citera
2008-10-20, 22:09
Medlem
Dennos avatar
Lär inte vara några problem med frukt. Hade det varit kött kanske det hade varit något annat. Smakar den ok lär den vara det.
Citera
2008-10-20, 22:16
Medlem
klybans avatar
Nu är det FAAN dags att klistra en trådjävel om dessa "Kan jag äta denna pga....." för tycker inte det är värt en trådstart för varje paj som råkat stå framme lite grann :/
Citera
2008-10-20, 22:23
Medlem
deeznutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nu är det FAAN dags att klistra en trådjävel om dessa "Kan jag äta denna pga....." för tycker inte det är värt en trådstart för varje paj som råkat stå framme lite grann :/

kan inte annat än hålla med då jag själv tvekade till att skapa en tråd enkom för detta, och jag är normalt inte gnällig i dessa frågor, med eftersom den hade stått nästan ETT DYGN så fick mitt välbefinnande gå före ev. forum-etik den här gången.

denno: Eftersom det spelar mina begär i händerna tar jag ditt ord som en absolut sanning, och skäl nog att äta pajen.
Senast redigerad av deeznuts 2008-10-20 kl. 22:25.
Citera
2008-10-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja,var och varanan tråd verkar numera handla om "kan jag äta detta"
Citera
2008-10-20, 23:00
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Så länge det luktar gott, smakar gott och ser okej ut är det helt okej att äta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in