Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-20, 20:51
  #1
Medlem
septictanks avatar
Vilken är den bästa träningen för rygg respektive ben? ponera att jag hade en flyttfirma (tunga lyft) och ville mina anställdas bästa. vilka träningsredskap skulle jag köpa för att undvika att mina anställda skadade sig på jobbet på grund av för tunga lyft?
Citera
2008-10-20, 20:55
  #2
Medlem
Marklyft resp knäböj.
Citera
2008-10-20, 21:00
  #3
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazeone
Marklyft resp knäböj.

är det så enkelt? jag tänkte trappmaskiner osv
Citera
2008-10-20, 22:12
  #4
Medlem
bramseruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
Vilken är den bästa träningen för rygg respektive ben? ponera att jag hade en flyttfirma (tunga lyft) och ville mina anställdas bästa. vilka träningsredskap skulle jag köpa för att undvika att mina anställda skadade sig på jobbet på grund av för tunga lyft?

Lär dom riktig lyftteknik och ge dom friskvård istället. Har på mitt jobb sett jättemånga kraftiga och "starka" personer med problem med ryggen... Vad gör dom för fel? --> jo dom är / har varit såpass starka att dom aldrig behövt bry sig om tekniken.
Citera
2008-10-20, 22:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
är det så enkelt? jag tänkte trappmaskiner osv

nä fy skit i dom kör mark å böj
Citera
2008-10-20, 23:02
  #6
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bramserud
Lär dom riktig lyftteknik och ge dom friskvård istället. Har på mitt jobb sett jättemånga kraftiga och "starka" personer med problem med ryggen... Vad gör dom för fel? --> jo dom är / har varit såpass starka att dom aldrig behövt bry sig om tekniken.

kan man ta kurser i detta som "handledare" eller liknande?
Citera
2008-10-21, 00:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
kan man ta kurser i detta som "handledare" eller liknande?

Eventuellt kolla instruktionsvideor på nätet och lära sig. Var försiktig; ha tålamod!

Brutalt tips för knäböj: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107129
Citera
2008-10-21, 00:20
  #8
Medlem
schabo-labos avatar
Jag blir imponerad om du får dina flyttgubbar att gå till gymmet och köra mark och böj för att klara av jobbet, men det finns ju undantag också.

Som nån sa, rätt lyftteknik är det som gäller, böj på benen och rak i ryggen när du lyfter ett piano.. (?) exempelvis.

Jag tror de blir gladare om de får ett presentkort till en kiropraktor.
Citera
2008-10-21, 01:54
  #9
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazeone
Marklyft resp knäböj.

Plus ett!

Två superbra övningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback