Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-20, 19:44
  #1
Medlem
Snart gör jag som matadoren i tjuren ferdinand. Sliter mitt hår totalt. Förstår verkligen inte varför det inte kommer något ljud i ventrilo. Har försökt med allting. Ljudet funkar, kan lyssna på musik, spela spel osv. men det vill verkligen inte i Ventrilo, 2.1.4

Kör Windows Vista 64. Har Realtek HD Audio kort. Någon som vet lösningen på detta berg av skit till os?
Citera
2008-10-20, 20:07
  #2
Medlem
Andreasvbs avatar
Har du ställt in allt rätt, under Output Device t.ex.
Går det att spela in? Du kan kolla Monitor/Test för att se om det fungerar. På test skall du även höra dig själv om du ställt in allt rätt.

Jag har använt Vista sedan första betan. I 99% är det SBS, annars oftast drivrutinsproblem, men i stort sett allt fungerar.
Citera
2008-10-20, 20:22
  #3
Medlem
Går att spela in, men ingen hör när jag säger något. Test/Monitor funkar inte, hörs inget. FÅr testa vidare.
Citera
2008-10-27, 22:54
  #4
Medlem
Jag har nog samma problem, alla andra ljud i windows funkar förutom just ljudet i ventrilo. Folk kan höra vad jag säger men jag kan inte höra vad dom säger. Jag hör dessutom inte klickljudet som ska låta när man ska prata.

Om jag öppnar upp ljudpanelen nere vid klockan samtidigt som någon pratar i vent så visar den att det kommer ljud från programet men jag hör inget. har testat med både högtalare och hörlurar. men det ska ju inte va några problem iomed allt annat ljud funkar.
__________________
Senast redigerad av danelul 2008-10-27 kl. 23:21.
Citera
2008-10-28, 03:50
  #5
Medlem
ziphens avatar
Byt output device inne i setupen för ventrilo.
Bara att testa så kommer det funka tillslut..
Glöm inte att sätta vilken knapp du snackar på också ;D
Citera
2009-07-23, 23:34
  #6
Medlem
Har inte riktigt samma problem, allt mitt ljud fungerar oså men min mikrofon slutar fungera när jag börjar spela wc3 förstår inte vad problemet är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback