Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-20, 18:16
  #1
Medlem
mr.falkens avatar
Har talat gott om H/K men nu tar jag tillbaka allt

har 2 optiska & 2 coaxala IN gångar

1cox - ena dvd (knapp på fjärr - dvd)
2cox - andra dvd (knapp på fjärr- hdmi)
(ja jag vet, dumt med 2 dvd men ren slöhet men det spelar ingen roll,cox funkar inte på d andra)

så långt allt okej MEN

dom optiska skall gå till Mediaspelare & ps2 men bara ena funkar

knappen på fjärren till den som funkar är trycka HDMi-knappen 2ggr, varför funkar inte den andra ??? måste hela tiden flytta den fungerande optiska utgången mellan ps2 & mediaplayern å så skall det ju inte vara

Kopplar jag den icke fungernde optiska till ena dvd så funkar det, bara trycka dvd på fjärren... det verkar som att d saknas en knapp på fjärren helt enkelt ???
__________________
Senast redigerad av mr.falken 2008-10-20 kl. 18:18.
Citera
2008-10-20, 18:41
  #2
Medlem
stilltons avatar
nu vet jag inte hur det är på hk, men ofta är det så att ett antal ingångar knyts till en ingångstyp.

alltså, tex knappen DVD har optisk in, coax in och analoga 5-kanalsingångar. sen får man ställa in vilken av dessa ingångar som ska användas när man trycker på knappen dvd.

det betyder att om du ska använda 2 av dessa ingångar till olika saker, måste du först trycka på dvd, och sen in i menyn och välja vilken ingång som ska användas.

Troligtvis finns det en snabbfunktion som löser det med byta av ingångarna när du upprepat trycker på hdmi, men inte för dvd. Har du en någorlunda avancerad fjärrkontroll kan du eventuellt lösa problemet med ett macro

tala om vilken modell av hk du har så kanske någon kan ge dig ett mer exakt svar.
Citera
2008-10-20, 18:59
  #3
Medlem
mr.falkens avatar
tycker menyn man får upp på tv e så kass men får söka då

det är en H/K avr 147

Går det alltså koppla så t ex TAPE knappen går till en optisk ingång ???

baksidan på H/K http://www.harmankardon.com/back.asp...me=AVR147B.jpg

bild på fjärr http://manuals.harman.com/HK/HOM/Qui...R147Remote.pdf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback