Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-20, 17:05
  #1
Medlem
Axons avatar
Jag går nu in på den tuffaste tiden under min diet med träning 2gr om dagen.

Nu undrar jag vad ni hade valt av dessa alternativ Jag har hittils kört 20min cardio efter passet men har börjat på att köra det innan då jag ändå inte är ute efter någon muskelökning (går inte eftersom jag ligger på kaloriunderskott) så borde de inte spela någon roll om jag kör det innan eller efter?

45min cardio (70%maxpuls) innan styrkepasset eller samma efter styrkepasset?

Jag kör morgonpromenader 60min varje morgon men måste enligt min coach nu utöka med 45min cardio (helst vid sidan om gympasset) men att träna 3dgr om dagen funkar inte för mig (eller för någon överhuvudtaget som arbetar). Jag måste bli stenhård till tävling eftersom jag inte kommer ha samma volym som de andra tävlande (tror jag) och då är hårdhet ett måste. Gärna tips på hur ni vart stenhårda själva mottages gärna (bilder på hur hård jag är idag finns i min journal samt i dagsformstråden)

Har ni någon studie eller medicinsk forskning som talar om vad som är "bäst" tackar jag och bockar, annars är egna erfarenheter lika välkomna.

Tack på förhand.

/Axon
Citera
2008-10-20, 17:14
  #2
Avstängd
Du kan aldrig bli stenhård i den bemärkelsen utan aas pal och diverse receptbelagda vätskedrivare. Lika bra att ge upp den tanken.
Citera
2008-10-20, 17:19
  #3
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanDuchaine2
Du kan aldrig bli stenhård i den bemärkelsen utan aas pal och diverse receptbelagda vätskedrivare. Lika bra att ge upp den tanken.

Alltså kan du gefan i att trolla ner denna del av FB? Blir RP på nästa inlägg
Citera
2008-10-20, 17:21
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Alltså kan du gefan i att trolla ner denna del av FB? Blir RP på nästa inlägg

Naww, pyttenytte. Ska pappa gosa ner dig i sängen? Det är ren sanning, inget annat. Tror du - på fullt allvar - att man kan komma ner i så låg fettprocent REN, utan att tappa allt man har byggt upp? Svar: Nej. Välkommen till verkligheten.
Citera
2008-10-20, 17:21
  #5
Medlem
inz@nes avatar
Tyvärr så är nog AAS det enda bra alternativet för att du ska nå dina mål, eller åtminstonde lägga in lite Ephedrin och koffein för att orka med dieten vilket jag inte anser direkt som fusk. Antar att du valt en linje där du inte tar AAS, men ska du komma upp i samma nivå som andra tävlande är det ett alternativ du måste tänka på tyvärr. Starkt som fan dock om du lyckas utan och önskar dig alla lycka till på vägen, hoppas det går bra på tävlingen.

Mvh
Citera
2008-10-20, 17:45
  #6
Medlem
Urbanfests avatar
Räckte med morgon/kvällspromenader för mig. Körde aldrig efter eller innan träning. Skulle hellre dra ner på kalorierna än att köra cardio före eller efter träning.


Om jag nu måste välja hade jag kört cardio innan.
Citera
2008-10-20, 18:07
  #7
Avstängd
MyNameIsNobodys avatar
Har läst om killar (på "tillskott) som käkat enbart torsk 4-5 gånger om dagen samt ett äpple i veckan på deras sista def-vecka.. Att man inte får lika bra resultat ren är en självklarhet men det betyder inte att resultaten inte är bra för det. Värt ett försök.

Jag har för övrigt ingen åsikt ang. topic.. men kör hårt för fan! Sen vill vi ha före/efter bilder också
Citera
2008-10-20, 18:42
  #8
Medlem
PhatCaTs avatar
Jag hade kört cardion efter styrkan, därför att det känns som ett bättre alternativ att plåga sig det sista i någon lam maskin (som man kan plåga sig i till 70% maxpuls) än att låta vikterna bli lidande efter cardiopasset (dvs orka mindre).

Sedan undrar jag också varför du inte bara drar ner på kcal-intaget istället för att köra 2 cardiopass per dag?
Citera
2008-10-20, 19:03
  #9
Medlem
lite OT kanske men...

Får man fråga vilket datum det är du ska tävla Axon, och i vilken tävling?
Citera
2008-10-20, 19:16
  #10
Medlem
Först och främst, jag tror nog att Axon vet mer om steroider en någon annan på detta forum, och att han även inte har orealistiska mål. Och att ens rekomendera steroider tycker jag är dumheter :i.

Annars brukar jag köra min cardio före gymmet, tycker det går bättre att träna då! Lycka till med tränigen och hoppas på före-efter bilder!
Citera
2008-10-20, 19:18
  #11
Medlem
cardio på morgonen, styrke träning på kvällen eller tvärteom..om du måsste köra samtidigt så skulle iaf jag kört styrketräningen först så att man slipper träna med muskler som inte har glykogen samt att jag tror att det är bäst. förövrigt kan man bli jävligt hård rent ochså speciellt om man tar hjälp av litte effe
Citera
2008-10-20, 19:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optimum
cardio på morgonen, styrke träning på kvällen eller tvärteom..om du måsste köra samtidigt så skulle iaf jag kört styrketräningen först så att man slipper träna med muskler som inte har glykogen

Nu är inte jag så haj på detta med energi inlagring i muskeln, men om man som jag knappt stoppar i sig kolhydrater alls, käkar enligt HFLC = high fat low carb, hur fungerar det i muskeln då!? vad kallas energi inlagringen från fett?
googlade nyss "glykogen" är en polysackarid som människokroppen (och de flesta djur) använder för att lagra kolhydrater. Nu lärde jag mig något nytt som förmodligen är glömt om 5min
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback