Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-19, 18:52
  #1
Medlem
appe-s avatar
vi ponerar att jag registrerar min enskilda firma. jag känner sedan att jag behöver läsa på för att bli bättre på marknadsekonomi och reklam, kan jag dra av för litteraturen?
vi ponerar också att jag vill kunna marknadsföra mig bättre, så jag köper en kostym för det ändamålet. kan jag då dra av för det?

utveckla gärna konkret hur det här går till, jag har googlat men inte riktigt förstått.
Citera
2008-10-19, 18:56
  #2
Medlem
snow_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
vi ponerar att jag registrerar min enskilda firma. jag känner sedan att jag behöver läsa på för att bli bättre på marknadsekonomi och reklam, kan jag dra av för litteraturen?
vi ponerar också att jag vill kunna marknadsföra mig bättre, så jag köper en kostym för det ändamålet. kan jag då dra av för det?

utveckla gärna konkret hur det här går till, jag har googlat men inte riktigt förstått.

Grundregeln är att kostnaden ska vara rörelsetillhörig, dvs nödvändig för intäkternas förvärvande. En vanligt kostym utan fasta logotyper mm är aldrig avdragsgill (om du inte säljer kostymer dvs).
Citera
2008-10-20, 00:35
  #3
Avstängd
>>Scanners avatar
Eller så köper du in en jävla massa toapapper en månad.
Citera
2008-10-20, 11:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av >>Scanner
Eller så köper du in en jävla massa toapapper en månad.

Haha alla sätt är bra utom de dåliga=)

Vad gäller fortbildningen, alltså utvecklingen av dina kunskaper så är de avdragsgilla om det räknas som något som krävs eller kan krävas för din verksamhet, dock får du inte dra av de om det är "nya" kunskaper. Tex, du är rörmokare, då får du dra av för kostnade för att bli en bättre rörmokare men vill även lära dig att bli elektriker så att du kan ta såna jobb också, så får du inte dra av det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback