Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-18, 12:27
  #1
Medlem
HalvSvenskens avatar
Hur kan det komma sig att Israel får vägra att släppa in ett visst folkslag som är judar till sitt land medan Sverige inte får vägra någon grupp?. Varför får inte detta landet kritik för att vara rasistiskt när alla andra västeuropeiska länder får det om dom tex inte vill ta in zigenare!

Israeler är kända i västvärlden för att ha en högre moral så kan dom vägra att släppa in dessa judiska negrer varför kan inte vi då vägra släppa in problem grupper till Sverige?

http://www.topix.com/afam/2008/10/is...ethiopian-jews

http://www.guardian.co.uk/world/2000/apr/25/ethiopia
__________________
Senast redigerad av HalvSvensken 2008-10-18 kl. 12:41.
Citera
2008-10-18, 12:30
  #2
Medlem
Judar är ju själva drabbade av rasism och därför får dom betee sig annorlunda vilket innebör att dom kan vara superrasister i Israel och värna dess etniska homogenitet medans dom i regel brukar göra motsatsen i andra länder.

Jag är ingen foliehatt men lite hycklare är judarna trots allt.
Citera
2008-10-18, 12:30
  #3
Medlem
Liberaliss avatar
Det kan vi väl med Sverigedemokraterna?
Citera
2008-10-18, 12:32
  #4
Medlem
Judar kontroller eller influerar i princip all media i Västvärlden och judar och judiskt färgad ideologi och världsåskådning har ett enormt inflytande över politik, ekonomi, skola och akademi.
Citera
2008-10-18, 12:33
  #5
Medlem
HalvSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberalis
Det kan vi väl med Sverigedemokraterna?

Nu är jag inte insatt i Sds politik men inte säger dom väl att vi ska vägra precis alla människor från tex mellanöstern och afrika att komma till Sverige?
Citera
2008-10-18, 12:37
  #6
Medlem
soscagons avatar
Finns det ingen mer fyllig artikel om ämnet? det där kändes mer som ett väldigt kort blogginlägg som vem som helst kan ha skrivit.
Citera
2008-10-18, 12:39
  #7
Medlem
HalvSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soscagon
Finns det ingen mer fyllig artikel om ämnet? det där kändes mer som ett väldigt kort blogginlägg som vem som helst kan ha skrivit.

Glömde lägga till denna


Ethiopia's Jews wait for exodusIsrael has withdrawn its welcome to new citizens from the Horn of Africa

http://www.guardian.co.uk/world/2000/apr/25/ethiopia
Citera
2008-11-06, 19:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Judar är ju själva drabbade av rasism och därför får dom betee sig annorlunda vilket innebör att dom kan vara superrasister i Israel och värna dess etniska homogenitet medans dom i regel brukar göra motsatsen i andra länder.

Jag är ingen foliehatt men lite hycklare är judarna trots allt.


Lite?... dom som är rasisterna egentligen ju
Citera
2008-11-06, 21:01
  #9
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvSvensken
Nu är jag inte insatt i Sds politik men inte säger dom väl att vi ska vägra precis alla människor från tex mellanöstern och afrika att komma till Sverige?

SD vill inte vägra vissa människor inträde till Sverige utan partiet vill minska invandringen, det är allt.
Citera
2008-11-06, 21:07
  #10
Avstängd
RödaBaronens avatar
Låt det judiska folket bestämma vilka dom vill ha. Jag har inget emot att judarna är etnocentriska överhuvudtaget. Det är deras land, kultur och deras folk. För min del så får dom gärna bo där nere.
Citera
2008-11-06, 21:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Låt det judiska folket bestämma vilka dom vill ha. Jag har inget emot att judarna är etnocentriska överhuvudtaget. Det är deras land, kultur och deras folk. För min del så får dom gärna bo där nere.

Jag håller helt med, jag har inget problem med att judarna är rasistiska och vill ha en ren judisk stat. Det som däremot retar mig är att judarna motarbetar alla andra, och särskilt alla vita, som också vill ha homogena nationer och bevara sin ras. Judarna är garanterat de värsta hycklarna i världshistorien, det är alltid en regel för dom och en regel för alla andra. Rasrent judiskt hemland för dom, mångkultur och rasblandning för alla andra.
Citera
2008-11-06, 22:57
  #12
Medlem
chutzpahs avatar
Läs på innan ni uttalar er, trista skara...

"Nearly 85% of the Ethiopian Beta Israel community, comprising more than 120,000 people, have emigrated to Israel under its Law of Return, which gives Jews and those with Jewish parents or grandparents, and all of their spouses, the right to settle in Israel and obtain citizenship."

http://en.wikipedia.org/wiki/Beta_Israel
http://en.wikipedia.org/wiki/Aliyah (läs statistiken, återkom sedan)

Ja, det stämmer att man bromsat invandringen från Etiopien på samma sätt som man gör i alla länder (utom Sverige); dvs. att skälet till asyl inte är tillräckligt starkt. De aktuella etiopierna är kristna, och omfångas inte av lagen om återvändande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback