Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-18, 10:53
  #1
Medlem
galen_ankas avatar
Tjena Tjena. Kan börja med att göra en lång historia kort.
Jag är en snubbe på 18år och har aldrig varit en riktig brudmagnet men klart att man har fått till det.
Det hela började med att jag träffar en tjej för cirka 8-9 månader sen och börjar småprata lite men inget mer med det.
Men för cirka 3-4 månader sen så började vi smsa lite och vi skulle träffas. Jag blev jätteintresserad av henne och jag visste inte vad hon ville?

Tiden går och jag säger till henne vad jag känner och hur mycket jag gillar henne.
Hon säger dock att hon är osäker men jag kan inte släppa henne.
Hon vet om också att jag röker en pipa cannabis då fast det verkar hon inte ha något emot.
Hon är dock ganska blyg men börjar öppna sig mer och mer.
Vi skulle träffas idag egentligen men nu säger hon "Jag måste plugga så jag vet inte om vi kan träffas idag men bara så att du vet vill jag träffas igen".
Det känns ganska bra att hon vill träffas igen.
Fast det kanske bara är något hon säger?
Den senaste månaden har jag bara blivit sämre och sämre. Mina betyg har sjunkit, deprimerad och tänker konstant på henne.
Har börjar röka på vardagar nu också.
Jag känner mig som ett jävla svin. Funderar på att träffa en psykolog men kollat lite fast hittar ingen speciell information om det.
Känns ganska dumt för jag har aldrig varit såhär svag och aldrig kommit tanken på att jag ska träffa en psykolog.
Jag behöver hjälp. Vad ska jag ta mig till? MVH Galen_anka
Citera
2008-10-18, 11:03
  #2
Medlem
RödaOrms avatar
ring till din vårdcentral och säg att du behöver någon att prata med
Att du de senaste månaderna "fastnat i din hjärna" och behöver hjälp med att komma ut. Det kanske räcker med två-tre möten.
ta inte emot mediciner (när du mått skit i ett år kan det vara aktuellt)
nämn för guds skull inte att du röker!

sluta rök om det inte blir bättre
du kan börja igen när du kommit på fötter
Citera
2008-10-18, 11:13
  #3
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaOrm
ring till din vårdcentral och säg att du behöver någon att prata med. Att du de senaste månaderna "fastnat i din hjärna" och behöver hjälp med att komma ut.

Far out
Citera
2008-10-18, 11:23
  #4
Medlem
blondinbeccas avatar
Du går i skolan, det finns kanske nån skolpsykolog/kurator som du kan kontakta?

Det verkar ju inte som om du fått kalla handen direkt. Jag tycker du ska vänta ett tag innan du bestämmer dig för om du ska känna dig dissad eller inte. Hon kanske bara behövde plugga, mer komplicerat än så behöver det inte vara.

Däremot behöver du nog verkligen någon att prata med om detta har påverkat dig så mycket, så ta kontakt med kuratorn!
Citera
2008-10-18, 11:29
  #5
Medlem
mx_s avatar
Vårdcentralen är ett av de sämre ställen TS kan gå till. En massa självutnämnda hobby psykologer.

Föreslår att du sluter upp kontakten med henne, när du snöar in dig så.
Citera
2008-10-18, 11:33
  #6
Medlem
Utopia.s avatar
Jag tycker inte att du borde oroa dig Sättet hon formulerade sig på skulle jag ta som att hon verkligen ville understryka att det var pga. plugget och inte något annat. Det kommer nog gå bra.
Citera
2008-10-18, 11:45
  #7
Medlem
galen_ankas avatar
tack för svaren men fyll gärna i mer om ni vill.
En fråga dock. En skolkurator eller en psykolog har dem 100% tystnadsplikt?
För om jag vill prata då vill jag göra det ordentligt också för orkar inte sitta och ljuga om jag vill vara öppen.
Citera
2008-10-18, 11:47
  #8
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Ja, det låter som att hon vill träffas.
Du kommer verkligen ångra dej senare att du rökt bort din gymnasietid. Rök inte varje dag, thc ligger konstant i din kropp och påverkar ditt minne ganska negativt. Been there, done that.
Citera
2008-10-18, 12:07
  #9
Medlem
galen_ankas avatar
tack för svaren men fyll gärna i mer om ni vill.
En fråga dock. En skolkurator eller en psykolog har dem 100% tystnadsplikt?
För om jag vill prata då vill jag göra det ordentligt också för orkar inte sitta och ljuga om jag vill vara öppen.
Citera
2008-10-18, 12:39
  #10
Medlem
Det verkar ju som om hon vill träffa dig igen. Antagligen är det bara som hon sa, att hon måste plugga. Men om jag var dig så skulle jag dra ner eller sluta röka helt, brukar inte vara en bra idé att röka på mycket när man är deprimerad.
Psykologer/kuratorer har tystnadsplikt men om du berättar saker som att du röker så tror jag faktiskt att dom har plikt att anmäla det någonstans. Har en kompis som berättade om sina självmordstankar mm för sin psykolog och hon blev inlagd på bup så...
Citera
2008-10-18, 12:45
  #11
Medlem
galen_ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo-jo
Det verkar ju som om hon vill träffa dig igen. Antagligen är det bara som hon sa, att hon måste plugga. Men om jag var dig så skulle jag dra ner eller sluta röka helt, brukar inte vara en bra idé att röka på mycket när man är deprimerad.
Psykologer/kuratorer har tystnadsplikt men om du berättar saker som att du röker så tror jag faktiskt att dom har plikt att anmäla det någonstans. Har en kompis som berättade om sina självmordstankar mm för sin psykolog och hon blev inlagd på bup så...


Okey... fan vad sjukt att dem måste anmälla.. sitter fan och lipar över ångest och allt och man ska inte ens kunna berätta sånt innan dem anmäller skiten. fyfan.. och ja rökat ska jag försöka skippa.. vet bara inte var jag ska ta vägen. Om man inte kan vara ärlig mot en psykolog vem fan ska man prata med då? Tack för svaret!
Citera
2008-10-18, 15:27
  #12
Medlem
RödaOrms avatar
nja, anmäld brukar man inte bli
men de kommer däremot anta att det är därför du har problem och kommer inte ta dig på allvar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback