43 094 besökare online
858 016 medlemmar • 45 862 066 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Kändisskvaller
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Erase
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pringlezz
Ja den listan var väl en aning suspekt.
Dolph Lundgren - 160 i IQ..
Nähä:P
Men som sagt var det en lista

Erase
Avstängd
Vad folk är nyfiken på IQ. Många extremt "smarta" klarar sig jävligt dåligt i samhället. De kan inte ordna saker för sig...

Men många går det jävligt bra för också:P
Senast redigerad av Erase 2012-06-16 kl. 23:35.

argtant
Medlem
argtants avatar
Visst har intelligenta människor det lättare i livet; de tar till sig information snabbare, har ofta en större förmåga till att minnas och större frihet att välja vad de vill göra i livet. De är också intressantare att umgås med. Var det inte Madonna som en gång sa: "Hade jag varit lika framgångsrik utan att vara intelligent hade jag varit ett monster".
Senast redigerad av argtant 2012-06-17 kl. 00:11.

Erase
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av argtant
Visst har intelligenta människor det lättare i livet; de tar till sig information snabbare, har ofta en större förmåga till att minnas och större frihet att välja vad de vill göra i livet. De är också intressantare att umgås med. Var det inte Madonna som en gång sa: "Hade jag varit lika framgångsrik utan att vara intelligent hade jag varit ett monster".
öh, Madonna är ett monster.

argtant
Medlem
argtants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erase
öh, Madonna är ett monster.
Att hon ställer extremt höga krav på sig själv och sina medarbetare beror på att hon är en perfektionist. Hur hon är som person vet nog bara de som känner henne väl.

Hiitsme
Medlem
Jag får en känsla av att Till Lindemann är en rätt skärpt kille. Någon som vet om det stämmer?
Gör inte idag vad du kan skjuta upp imorgon.
Åsikten är fri.

Erase
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kroull
Nu hänger jag inte med... Kan du ge ett konkret exempel?

Att ingenjörer är betydligt intelligentare än den övriga befolkningen ifrågasätter jag inte...

Men! Har de verkligen blivit det genom att plugga "mycket matematik, logik, fysik mm"?
Fast så kan man väl inte säga om ingenjörer. Alla smarta blir inte ingenjörer. Nej man kan inte plugga sig till Einstein. Vissa föds smarta andra inte. Men alla stimuleras och kanske blir lite smartare av att plugga matematik osv..
Senast redigerad av Erase 2012-06-25 kl. 22:32.

The Heirophant
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag får en känsla av att Till Lindemann är en rätt skärpt kille. Någon som vet om det stämmer?

Kan väl inte behöva vara så skärpt för att plagiera ett par gamla grupper(läs: Ministry, Die Krupps med mera, med mera) fullt ut fast lite mer kommersiellt och sälja ut fullständigt?

En musiker som ska vara grymt skärpt är annars Marilyn Manson. Det påtalas riktigt ofta av Journalister med mera..

ThePuppetMaster
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Miley Cyrus ska ha en IQ på 119. Det är inte mensa-nivå men ändå en bit över genomsnittet.

Butter200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argtant
Men jag har läst att det kan vara ett handikapp att ha för hög IQ. Borde ange känna nu vet jag men har läst några artiklar om för hög intellegens, kanske kopplat till Asbergers Syndrom, som socialt handikapp. IQ testen är föresten ifrågasatta som mätinstrument för intelligens. Madonna? Smart, visst, men på vilke sätt skulle det märkas att hon är särskilt intelligent?

Erase
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Men jag har läst att det kan vara ett handikapp att ha för hög IQ. Borde ange känna nu vet jag men har läst några artiklar om för hög intellegens, kanske kopplat till Asbergers Syndrom, som socialt handikapp. IQ testen är föresten ifrågasatta som mätinstrument för intelligens. Madonna? Smart, visst, men på vilke sätt skulle det märkas att hon är särskilt intelligent?
Det var lite det jag var inne på tidigare. Vissa personer med för hög IQ förstår inte hur man beter sig bland vanligt folk och svårt att få vanliga sysslor att fungera. Min bror har en IQ på över 160, han säger att han inte riktigt vet hur han ska bemöta folk när han först träffar dom. Jag tror Aspergers syndrom brukar vara relaterat, tror det är en stark koppling där.

Madonna, hon verkar inte överdrivet klipsk. Det är för svårt, näst intill omöjligt att skatta hennes IQ över Internet. Jag tror då inte på att hon är så där smart som hennes fans tror...

argtant
Medlem
argtants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Madonna lär ha ett IQ på 140, vilket är högt över det normala. Dessutom var hon en "straight A student" i highschool. Hennes far ville att hon skulle bli läkare eller advokat, men hon hade andra planer. Hade ett passionerat intresse för dans och tänkte bli professionell dansare, men bestämde sig till slut för musiken. Madonna är naturligtvis begåvad, se hennes tidiga intervjuer på YouTube när hon var i tjugoårsåldern på åttiotalet. Hon verkar så brådmogen, skärpt och vet precis vad hon vill.
Senast redigerad av argtant 2012-07-03 kl. 19:47.

Svara på ämne
Topp Dela »