Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
En helt "vanlig" halsfluss kan ge de besvär du verkar ha. Om man INTE behandlar den kan man man få en halsböld som måste punkteras. Du har nu möjligheten att undvika bölden helt. Så jag tror du slipper uppleva det denna gång. Mådde du inte sämre förra gången än nu också? En halsböld påverkar en hel del.
Lycka till!
Jo, jag hade olidligt ont då. Jag har visserligen ont på "bävar mig inför att svälja salivet och rycker till när jag tvingas göras det"-viset nu med, men inte i samma mardrömslika utsträckning. Jag har bara varit "uppenbart" sjuk i fyra dagar, men senast kom halsbölden så fort. Efter att läkaren punkterade åbäket blev jag bra på mycket kort tid.
Jag har också, om kvällarna, nu en huvudsmärta jag inte känt förut. Den kommer i sekundkorta stötar, och känns mycket, mycket besynnerlig.
Det vore hemskt om det visar sig vara halsböld, och jag behöver börja om från noll med ny kur. När bör jag punktera (eller åtminstone rådgöra med läkare) om smärtan och "svullnaden" inte lindras av antibiotikakuren, tycker du?
Tack igen för dina svar. Känner mig förvirrad; jag förstår inte hur ni så enkelt kan utesluta halsböld, när det värker och har svullnat på exakt samma vis som vid tidigare halsböld, med nämnvärt mindre smärta som en underlag. :/
Edit:
"Grötigt" (fan vad fult uttryck) tal har jag också, förresten.
Tidsbilden är densamma som vid halsbölden, som utvecklades under endast någon dag av smärta - alltså rörde det sig inte om några längre tids obehandlad halsfluss då.