Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-08, 00:00
  #169
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Haha...sluta trolla nu. INGEN vill ha blomkålsöron.

Håller med. Fruktansvärt.
Citera
2014-11-08, 15:27
  #170
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Haha...sluta trolla nu. INGEN vill ha blomkålsöron.

Alla vill ha dem fram till man får dem och inser hur jävla jobbiga de är.
Citera
2014-11-11, 14:59
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollybooster
Som du inser så är det inte så många som tycker detta är vettigt, att skaffade detta utanför mattan är inte heller att förtjäna det.

Men för OT så skulle jag rekommendera att vika örat och klämma ihop det, att trycka hårt och gnugga det när det är vikt. Det kommer uppstå trauma på örat och det kommer bli en blödning. När blödningen uppstår så fortsätt, det är nu det börjar göra ont, men fortsätt så kommer örat tillslut svulla upp ordentligt. (Allt detta sker inte på 5 minuter. Utan du kan behöva utsätta örat för trauma flera dagar innan du ens får en blödning)

Jag har fått tömma bägge öronen vid flertalet tillfällen och de är lite deformerade, skulle varit mycket värre om jag inte tömt dom.

Som sagt, tycker du ska träna på och förtjäna dom på riktigt. Leva på falska grunder kommer inte föra någon respekt med sig. Varken hos tjejer eller män som du ska bråka med på mc donalds kl 02.30. Du kan inte backa upp dom om du ställer till det...

Tack för ett riktigt snyggt svar.

Trodde inte man kunde få såpass ärliga svar på ett anonymt forum

Men du motbevisade mig, och det motiverade mig till att få dom på ''det riktiga sättet''

Tack tack, tack
Citera
2014-11-19, 20:21
  #172
Medlem
Har sina nackdelar: http://mmajunkie.com/2014/11/trading...ant-a-stoppage
Citera
2014-12-20, 13:17
  #173
Medlem
Tråden är fel men rubriken är rätt, så jag chansar istället för att starta en ny tråd. Hoppas mod har överseende med detta.

Har en liten kula typ precis bredvid hörselgången, inne i örat alltså. Vet inte om det hänger samman med den kampsportsträning jag ägnar mig åt på fritiden, men jag misstänker och befarar att det kan vara början till ett blomkålsöra. Den ömmar lite när jag trycker på den.
Hur vet jag om det är det? När bör jag uppsöka läkare första gången?
Citera
2014-12-20, 20:56
  #174
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Tråden är fel men rubriken är rätt, så jag chansar istället för att starta en ny tråd. Hoppas mod har överseende med detta.

Har en liten kula typ precis bredvid hörselgången, inne i örat alltså. Vet inte om det hänger samman med den kampsportsträning jag ägnar mig åt på fritiden, men jag misstänker och befarar att det kan vara början till ett blomkålsöra. Den ömmar lite när jag trycker på den.
Hur vet jag om det är det? När bör jag uppsöka läkare första gången?

Om det känns som det är vätska i den så är det blomkål. Jag hade samma sen svullnar det upp och täcker hela hörselingången om du har otur. Är den värsta formen av blomkålsöronen som förstör hörseln och gör att du aldrig kan ha hörlurar i det örat.
Citera
2014-12-21, 21:29
  #175
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Tråden är fel men rubriken är rätt, så jag chansar istället för att starta en ny tråd. Hoppas mod har överseende med detta.

Har en liten kula typ precis bredvid hörselgången, inne i örat alltså. Vet inte om det hänger samman med den kampsportsträning jag ägnar mig åt på fritiden, men jag misstänker och befarar att det kan vara början till ett blomkålsöra. Den ömmar lite när jag trycker på den.
Hur vet jag om det är det? När bör jag uppsöka läkare första gången?

Vad för kampsportsträning sysslar du med?
Citera
2017-12-16, 18:50
  #176
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Bump.

Är det generell risk för blomkålsöra så fort man får sig en smäll över örat och det bildas en blåsa? Blivit tömd igår men har nu under kvällen återkommit, om än i mindre format.
Citera
2017-12-17, 09:24
  #177
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Bump.

Är det generell risk för blomkålsöra så fort man får sig en smäll över örat och det bildas en blåsa? Blivit tömd igår men har nu under kvällen återkommit, om än i mindre format.
Har du fått örat tömt och knölen kommit tillbaka är risken överhängande att du får buckliga öron om du inte tömmer det igen såklart. Blomkålsöron växer inte upp på en gång utan det är ju de ackumulerade ej omhändertagna blåsorna över tid som skapar dessa.

Så vill du undvika buckliga öron bör du ju gå och få det tömt igen.
Citera
2024-03-09, 18:10
  #178
Medlem
Bumpar en gammal tråd.

Har kört submission wrestling i en herrans massa år. Tog en paus på typ 7år och har börjat köra på motionsnivå igen.

Har klarat öronen i alla år utan problem men det första som händer nu är en hård armbåge över örat och en rejäl svullnad så nu kommer jag med tillhöra blomkålsklubben. 😅
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback