Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-03, 11:50
  #157
Medlem
jajahars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Niklas Strömstedt eftersom hans mamma var zigenare. Hasse Aro ska tydligen också ha zigenarblod i sig, kanske är därför han dras till kriminalprogram hela tiden...

Niklas Strömstedts mamma växte upp i Moheda. Hennes far hette Henriksson och var missionspastor. Inga zigenare alltså men pappan hade varit väldigt mörk även om jag minns honom som gråhårig.
Citera
2024-02-24, 13:21
  #158
Medlem
sv3rigegatiss avatar
Hur kan de ha zigenarblod när de blev steriliserade av sossarna?
Och när kom zigenarna till Sverige? Jag hade för mig att zigenarna kom hit när Hunger, Slovakien, Bulgarien och Rumänien blev en del av EU
Citera
2024-02-24, 13:54
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sv3rigegatis
Hur kan de ha zigenarblod när de blev steriliserade av sossarna?
Och när kom zigenarna till Sverige? Jag hade för mig att zigenarna kom hit när Hunger, Slovakien, Bulgarien och Rumänien blev en del av EU
Ziggarna kom till Svea Rike på 1500-talet.
Tattarna påminner mycket om Ziggisar. Men våga icke kalla en tattare för Rom inför en Rom.
Det är skillnad på S och pannkaka....
Citera
2024-02-24, 14:04
  #160
Medlem
sv3rigegatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Ziggarna kom till Svea Rike på 1500-talet.
Tattarna påminner mycket om Ziggisar. Men våga icke kalla en tattare för Rom inför en Rom.
Det är skillnad på S och pannkaka....

Fast blev inte dem tvångssteriliserade?
Citera
2024-02-24, 14:12
  #161
Medlem
trickydicks avatar
Chang Frick säger att han är Ziegenarjude.
Citera
2024-02-24, 14:12
  #162
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv3rigegatis
Fast blev inte dem tvångssteriliserade?


Tyvärr inte alla.
Citera
2024-02-24, 14:15
  #163
Medlem
sv3rigegatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Tyvärr inte alla.

Då har jag lärt mig något nytt. Hur många av zigenarna i dagens Sverige kommer inte från Bulgarien, Slovakien, Ungern eller Rumänien?
Citera
2024-02-24, 14:19
  #164
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv3rigegatis
Hur kan de ha zigenarblod när de blev steriliserade av sossarna?
Och när kom zigenarna till Sverige? Jag hade för mig att zigenarna kom hit när Hunger, Slovakien, Bulgarien och Rumänien blev en del av EU

Zigenarna kom för 500 år sedan och blev en sån plåga att dom deporterades till östra rikshalvan dvs nuvarande Finland, sedan kom dom tillbaka efter 1809 med kjolar och tjuveri. Det är dom sk Kalé-Zigenarna.

Dom där Hej hejjarna som sitter utanför butikerna är ett nytt fenomen och kommer från Ungern Rumänien osv och är t om avskydda av Kalé-ziggisarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback