Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-14, 23:53
  #1
Medlem
Hur mycket hjälper det igentligen om att läsa hur man driver företag? Är det inte något man faktist måste praktisera genom att jobba på ett företag eller driva ett eget?
Citera
2008-10-15, 01:18
  #2
Medlem
moderatswings avatar
Hur exakt tänker du nu?
Det är självklart att det hjälper.

Varför tror du det hjälper att driva ett eget företag? Jo, för att man samlar på sig erfarenheter.
Läser du om andra som driver företag så får du också ta del av deras erfarenheter.

Jag tog reda på så mycket jag kunde innan jag startade och det har hjälpt väldigt mycket även om man såklart inte är fullärd (vilket man i och för sig aldrig blir).
Citera
2008-10-15, 09:19
  #3
Medlem
blink21s avatar
Skulle vara kul och veta var och hur du tog reda på hur ett företag ska startas och skötas?
Citera
2008-10-15, 12:26
  #4
Medlem
On Steroidss avatar
Det hjälper en hel del kan jag säga.
Innan jag startade mina företag så hjälpte jag ett par bekanta med deras företagsstart med allt vad det innebär pga av mina utbildningar inom ämnet.

Finns ju "starta eget" genom arbetsförmedlingen men vilken nivå den ligger på vet jag ej men är garanterat bättre än ingen utbildning alls. Tror nog en sådan kurs är genomtänkt och man får gå igenom alla segmeneten man har nytta av.
Citera
2008-10-15, 12:31
  #5
Medlem
Det är bra att ha en teoretisk del och sen kunna utöva det praktiskt, blir mycket trial and error annars som kan kosta Mycket pengar helt i onödan. Men varför skulle du inte läsa mer om att starta företag om du ska göra det tror inte att du skulle förlora något på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback