Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-14, 19:21
  #1
Medlem
Det var i januari 2008 Då jag snackade mycket med Linn och hon berättade om hennes jobbiga dagar och allt som hon liksom behövde komma ut med. Men fick senare veta att hon tyckte om mig jätte mycket och ville börja plugga här i min hemstad och träffa mig mera. hon "älskade mig". Jag och hon hade mycket tillsammans under den tiden. Men jag kände inte riktigt att jag kunde älska en person jag aldrig hade träffat.

Men senare då juni/juli någon gång så hade jag en annan tjej (IRL) som jag har valt att kalla för Sandra. Jag träffade Sandra mera och mera hela tiden och till slut kysste vi varandra och utgav oss för att vara ett par. Men när Linn fick veta att jag hade hittat en tjej som jag verkligen tyckte om, så blev hon jätte sur och sade upp kontakten med mig.

Nu kommer vi till mitt problem:

Nu så har jag och Sandra varit tillsammans i snart 3 månader och vi tycker verkligen om varandra. Men Linn har kommit tillbaka och tror att allt är som förr, när jag var singel och flirtade mycket med henne, pratade sex och allt annat roligt vi hade för oss. Men hon kom sedan på att det inte alls var som förut. Så hon är blev jättesvart sjukt på Sandra.

Nu så har Linn hittat Sandras msn och ändrat datumet på några loggar (mellan mig och Linn) och skickat dem till Sandra. I dessa loggar står allt ifrån läxor till lite censur osv.

Så Sandra tror att jag har gjort massa saker med Linn medan vi har varit tillsammans, så hon är jätte ledsen och besviken på mig. Jag har verkligen försök och förklara för henne vad som händer. Hon säger till mig att det är lugnt. Men hon verkar inte riktigt tycka det egentligen. Hon har slutat berätta hennes känslor, hon typ undviker att träffa mig. Vi har inte ens hunnit prata om problemet på mera än telefon, sms och msn.

Vad tycker ni jag skall göra?

Namn och datum är kanske inte korrekta. Så om det är någon Sandra eller Linn här, så ta inte åt er

Har ändrat namnen eftersom ni tyckte att de var för lika..
__________________
Senast redigerad av Kvasten 2008-10-14 kl. 20:07.
Citera
2008-10-14, 19:29
  #2
Medlem
DK333s avatar
Om du ändå hittar på namn, varför inte ta två lite mindre lika namn?
För övrigt låter dina problem pubertala och ointressanta.
Citera
2008-10-14, 19:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DK333
Om du ändå hittar på namn, varför inte ta två lite mindre lika namn?
För övrigt låter dina problem pubertala och ointressanta.

Det spelar väll ingen roll vad jag väljer?

du tycker de låter pubertala och ointressanta. Det har ingenting med tråden att göra. Jag vill ha hjälp med vad jag ska göra, jag vill inte veta vad du tycker mina problem låter. Det är min flickvän, jag vill att hon ska må bra och jag mår otroligt dåligt för att hon inte mår bra. Så var vänlig och hjälp till istället för att hacka på mig..
Citera
2008-10-14, 19:51
  #4
Medlem
Braineaters avatar
Ok, del ett så är det svårt att hänga med när du har tagit två sådana snarlika namn...
Del två, kan du inte bara visa sandra eller sara eller vad din jänta nu heter DIN msnlogg från chatten med den andra chicken? Om du går in på "visa historik" eller vad det nu kan heta så kan du ju visa svart på vitt när ni på riktigt skrev sådana saker till varandra, så slipper hon ju tro att det har hänt NU.
Citera
2008-10-14, 19:56
  #5
Medlem
R.Rs avatar
Se till att träffas direkt, diskutera sånt här över sms/msn är väl reserverat för fjortisar?

Nej men allvarligt, det är alltid bäst att ta itu med sånt här så snabbt som möjligt. Bestäm träff med henne snarast och säg att du inte tar ett nej som svar, sen förklarar du allt grundligt och kanske visar henne din historik också som bevis. Är hon så lättlurad att hon ändå inte tror på dej är hon faktiskt inget att ha, tyvärr. Tillit är viktigt i förhållanden.
Citera
2008-10-14, 20:01
  #6
Medlem
yeahgrrs avatar
SUCK.... dessa jävla barn och deras msn och sms-problem

prata för i helvete med sandra i verkliga jävla livet istället för att muppa er på msn....
Citera
2008-10-14, 20:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braineater
Ok, del ett så är det svårt att hänga med när du har tagit två sådana snarlika namn...
Del två, kan du inte bara visa sandra eller sara eller vad din jänta nu heter DIN msnlogg från chatten med den andra chicken? Om du går in på "visa historik" eller vad det nu kan heta så kan du ju visa svart på vitt när ni på riktigt skrev sådana saker till varandra, så slipper hon ju tro att det har hänt NU.

Jag har inte historik aktiverat på min dator..
Citera
2008-10-14, 20:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
SUCK.... dessa jävla barn och deras msn och sms-problem

prata för i helvete med sandra i verkliga jävla livet istället för att muppa er på msn....

Jag håller med om att msn och sms problem är barnsligt. Men det är inte det som är problemet. det är min flickvän som tror personen som sitter och smsar och msnar..
Citera
2008-10-14, 20:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Se till att träffas direkt, diskutera sånt här över sms/msn är väl reserverat för fjortisar?

Nej men allvarligt, det är alltid bäst att ta itu med sånt här så snabbt som möjligt. Bestäm träff med henne snarast och säg att du inte tar ett nej som svar, sen förklarar du allt grundligt och kanske visar henne din historik också som bevis. Är hon så lättlurad att hon ändå inte tror på dej är hon faktiskt inget att ha, tyvärr. Tillit är viktigt i förhållanden.

Jag sa det till henne. Men som sagt. hon säger det är lugnt. Vi kunde inte träffas idag eftersom att hon hade mycket läxor. Imorgon fyller hennes morsa år så hon vill inte då heller.

Antar att det blir fredag. då ska jag se till att träffa henne.
Citera
2008-10-14, 20:11
  #10
Medlem
DK333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Det spelar väll ingen roll vad jag väljer?

du tycker de låter pubertala och ointressanta. Det har ingenting med tråden att göra. Jag vill ha hjälp med vad jag ska göra, jag vill inte veta vad du tycker mina problem låter. Det är min flickvän, jag vill att hon ska må bra och jag mår otroligt dåligt för att hon inte mår bra. Så var vänlig och hjälp till istället för att hacka på mig..

OK, jag gick lite hårt åt dig där. Sorry.
Men det är för att jag ibland blir så jävla trött på det här msn/sms-andet. PRATA med henne för fan! Om ni har kommit så långt att ni kallar varandra för flick/pojkvän borde ni åtminstone kunna ta itu med problem på det viset.
Det känns som att unga människor (snälla säg att ni är unga, annars är det riktigt tragiskt) idag anser sig vara i ett förhållande för att man snackat en kväll och sen knullat. Litar man inte på varandra mer än så här är man inte i ett riktigt förhållande!!
Citera
2008-10-14, 20:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DK333
OK, jag gick lite hårt åt dig där. Sorry.
Men det är för att jag ibland blir så jävla trött på det här msn/sms-andet. PRATA med henne för fan! Om ni har kommit så långt att ni kallar varandra för flick/pojkvän borde ni åtminstone kunna ta itu med problem på det viset.
Det känns som att unga människor (snälla säg att ni är unga, annars är det riktigt tragiskt) idag anser sig vara i ett förhållande för att man snackat en kväll och sen knullat. Litar man inte på varandra mer än så här är man inte i ett riktigt förhållande!!

Klart att det är mer än så. Jag litar ju på henne. Hon säger ju att hon tror mig. Men det verkar inte riktigt okej med henne. Som sagt förut i tråden, hon har inte tid idag pga plugg och imorgon så fyller hennes förälder år.

Jag vet att det låter som att vi är jätte unga och så. Jag är hennes första pojkvän. därför vet hon inte hur hon ska hantera allting riktigt än.

Jag är 18 år för ni som tycker jag är ung. (Jag vet att 18 inte är gammalt )

Btw, det är lugnt att du gick på hårt. Jag förstår även jag att det är barnsligt med msn och sms problem. Men det är ju inte ett .jpg förhållande direkt. vi känner ju varandra irl och bor i samma stad. Det är bara Linn (aka Sara) som inte bor här. Jag såg det mest som en rolig grej att skriva med henne. Men hon såg det som mera än så.
__________________
Senast redigerad av Kvasten 2008-10-14 kl. 20:27.
Citera
2008-10-14, 20:30
  #12
Medlem
Computerzs avatar
Om en sådan liten prestation kan få henne att agera på det viset så är eran relation väldigt dålig och hon verkar inte alls lita på dig.

Du bör nog leta efter en annan tjej som är något mognare och förstår vad tillit är för något.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback