2010-02-03, 18:27
Medlem
Noppismans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Precis så, jag analyserar vad nån säger, sedan är jag såpass upprymd & stjälvgod att jag undermedvetet sätter igång och spånar fram ett motsvar där det är viktigare att det formuleras som jag vill framför att resultatet blir halvfjäsigt med i samspel med andras tempo & deras russinminne
jag tror att det är räddslan för att man ska tappa tråden eller glömma bort vad man hört, och man är samtidigt inte den som avbryter någon som forfarande bluddrar på bara för att kunna kräkas upp det där i realtid

Slutsats, nog fan platsar jag som ADD & doktorn är offside precis som jag ansåg, & jag ser inte att detta symtom ochså måste ingå i Aspergers om man nu råkar ha det

hur är det med andra saker då? Du skriver om andras russinminne, fast dåligt arbetsminne/närtidsminne är väl en del i ADD?
Citera
2010-02-03, 22:32
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppisman
hur är det med andra saker då? Du skriver om andras russinminne, fast dåligt arbetsminne/närtidsminne är väl en del i ADD?
Osäker, enligt kriterierna för ADD står det inte iaff

Vad gäller att omvandla instruktioner tror jag normmännirskan har högre arbetsminne/närtidsminne iaff,
det är bara indisier nu..men jag upplever det som att dem istället är kortsintare vad gäller händelser & vad dom stjälva pratat om nyligen, det handlar väll om värderingar ioff vad jag tycker definierar russinminne, möjligt att dom kan kontra med att det är oviktigt för sammanhanget, framförallt glömmer folk oförätter mycket enklare än undertecknad...vilket är både en tillgång men mest nackdel
Citera
2010-02-04, 14:40
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Bye the way, tycker ni att det här låter som ett typiskt ADD drag?

Idag skulle jag träffa min psykriater, i flera veckors tid har jag haft det här mötet i tankarna genom
att bla beskåda kallelse-pappret synligt på bordet, men det visar sig att jag har fått en detaljfixering vid att bara påminna mig stjälv om korrekt datum, medans klockslaget..det ignorerade jag varje gång jag kollade den här pappersmassan, eftersom jag redan är bombsäker på att den är kl 13.00, men det visar sig vara en undermedveten inbillning ifrån nånting...det har nämligen stått kl 11 hela tiden, men jag har spikat annat,
det här är ett mönster som följt mig genom hela livet, jag plockar ut en viktig detalj ur ett sammanhang..men jag missförstår den detaljen, har fel helt enkelt pga av oumärksamhet! sedan bygger jag på allt annat viktigt som jag däremot har jävligt rätt om runt ikring grundfelet, & därför så brakar hela korthuset samman när jag väl vaknar ur den här transen stjälvmant..när det är försent att reparera givetvis, jag är alltså skitskärpt samtidigt som jag är väldigt ute & cycklar.

Jag hatar den här egenskapen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2010-02-04 kl. 14:49.
Citera
2010-02-06, 20:12
Medlem
Claudiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Osäker, enligt kriterierna för ADD står det inte iaff

Bristande arbetsminne är orsaken till många av ADD problemen enligt min sons psykolog.
Citera
2010-02-06, 21:43
Medlem
Alltings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claudius
Bristande arbetsminne är orsaken till många av ADD problemen enligt min sons psykolog.

Jävigt sjukt förenklat.
Citera
2010-02-07, 21:16
Medlem
Noppismans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claudius
Enda problemet där för mig är att jag kan tappa tråden och jag tar mer tid på mig på prov.
Jag skulle säga att mycket problem ligger i att man har svårt att börja med saker, och inte börjar alls med tråkiga saker(skolarbete).

Livet är väl inte så stressigt att man behöver arbetsminnet så mkt egentligen.
Citera
2010-02-08, 00:41
Medlem
adagios avatar
Citat:
Enda problemet där för mig är att jag kan tappa tråden och jag tar mer tid på mig på prov.
Jag skulle säga att mycket problem ligger i att man har svårt att börja med saker, och inte börjar alls med tråkiga saker(skolarbete).

Livet är väl inte så stressigt att man behöver arbetsminnet så mkt egentligen.
Käkar du någon medicin mot det? Hjälper den med att få tummen ur arslet och göra någonting vettigt?
Citera
2010-02-11, 22:02
Medlem
Noppismans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Käkar du någon medicin mot det? Hjälper den med att få tummen ur arslet och göra någonting vettigt?

Jag har inte fått diagnos ännu, hoppas det finns ngn medicin som hjälper.
Går du på några piller? hjälper de isf?
Citera
2010-02-12, 01:52
Medlem
adagios avatar
Citat:
Jag har inte fått diagnos ännu, hoppas det finns ngn medicin som hjälper.
Går du på några piller? hjälper de isf?
Finns några att välja bland, Voxra, Strattera, Edronax, ptja - egentligen alla inte narkotikaklassade mediciner, kan man få utskrivna även fast man inte har någon diagnos. Vissa sägs blivit hjälpta av fluoxetin (SSRI), men även SNRI-preparat (förmodligen mer än vid SSRI) kan ha en subtil påverkan på ADHD-symptom..
Citera
2010-02-12, 17:37
Medlem
Noppismans avatar
Citat:
Finns några att välja bland, Voxra, Strattera, Edronax, ptja - egentligen alla inte narkotikaklassade mediciner, kan man få utskrivna även fast man inte har någon diagnos. Vissa sägs blivit hjälpta av fluoxetin (SSRI), men även SNRI-preparat (förmodligen mer än vid SSRI) kan ha en subtil påverkan på ADHD-symptom..

Har du provat några av dom och hjälpte dom isf? Hur gör man för att få tag på såna? Typ gå till en psykolog och säga att man är deprimerad och vill ha medicin?
Citera
2010-02-12, 17:59
Medlem
adagios avatar
Citat:
Har du provat några av dom och hjälpte dom isf? Hur gör man för att få tag på såna? Typ gå till en psykolog och säga att man är deprimerad och vill ha medicin?
Av de tre har jag provat Voxra, Strattera och fluoxetin. Ingen skillnad på mina ADHD-symptom, det enda jag kände var otäcka biverkningar.
Citera
2010-02-12, 18:50
Medlem
Noppismans avatar
Citat:
Av de tre har jag provat Voxra, Strattera och fluoxetin. Ingen skillnad på mina ADHD-symptom, det enda jag kände var otäcka biverkningar.

aj då, de e inte så akut för mig så jag tror jag väntar på en diagnos isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in