Citat:
Ursprungligen postat av Osykk
Vet inte, men misstänker att jag kan ha Add.
Har alltid haft skit svårt att koncentrera mig på texter etc när det är ljud runtomkring, Har svårt att snappa upp instruktioner,
Ifall min chef säger åt mig någon/några saker att göra lyssnar jag men blir ändå tveksam på vad som sagts, minner av "ska göra" saker som kommer utifrån på jobbet glöms ofta också bort.
Ser alltid frånvarande och dagdrömmande ut enligt polaren också, men har alltid tänkt mycket. Enligt honom så hade han träffat en med add på ett behandligshem också och han var tydligen exakt som mig, frånvarande etc.
Vet inte kanske borde göra en undersökning för att se om jag kan ha det.
Är det jobbig och lång undersökning? hur går den till?
Låter helt klart som du kan ha någon variant av ADHD, i ditt fall ADD skulle jag gissa på!
Vi som har ADHD är överkänsliga för ljud och störs mycket lätt av småljud, det som "vanligt" folk lätt kan filtrera bort!
Utrredningen inkluderar psykologtester, hur man är socialt, kollar om man har problem med balans eller koordination, IQ relaterade tester, minnestester, långtidsminne och arbetsminne, sen lite till, och till sist så får man göra ett datorbaserat såkallat "QB-test" som mäter din uppmärksamhetsförmåga, impulsivitet och hyperaktivitet/hur mycket du rör dig under testet
Minns själv första gången jag var med en person som har ADHD precis som jag, det var ju underbart, för vi var lika mycket i farten, pratade konstant, bytte samtalsämnen hej vilt, men ändå hängde vi med i varandras samtal och hade en naturlig förståelse för varandra
Kolla upp om du har det, för det finns hjälp att få och då kan du anpassa ditt liv så det blir så enkelt så möjligt att klara