Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-14, 17:45
  #1
Medlem
Över tre år sen jag blev ihop med min flickvän, bott ihop i ~två och bor inte ihop nu då jag avslutar studierna nu. För att fatta det kort;
Jag läste min flickväns blogg.
Jag berättade att jag läst hennes blogg för henne (över telefon). Hon tyckte inte om det (hon skickade ett sms om att hon jämförde det med mental våldtäckt). Jag bad om ursäkt över ett mail (då hon inte svarade när jag ringde) och bad henne kontakta mig. Inte hört nåt på några dagar.
Frågan är ska jag;
1; Fortsätta vänta.
2; Ta kontakt med henne - dvs. åka hem till henne eller ringa fler gånger.
3; Se till att jag är så upptagen att jag inte har tid att tänka (nästan samma som 1).
4; När jag googlade på bloggen ser jag att den fortfarande finns - ska jag fortsätta läsa där...

Nackdelarna med X är
1; Känner jag henne så kommer hon inte att kontakta mig utan hålla det hon tycker inom sig själv...
2; Jag skrev att jag skulle vänta tills hon kontaktar mig.
3; Väldigt svårt samt det känns som om jag likt i 1 riskerar förhållandet ytterligare...
4; Är inte ett alternativ.

Jag har läst berättelser hon skrivigt, och då hon inte reagerade mer än med färg på kinderna och små protester över det trots att de kändes bra mycket mer utlämnande än bloggen. Är det enbart jag som anser att fantasier skrivna på papper är mer personliga än en blogg? Att inte berätta att jag inte läst bloggen var inget alternativ från början, men så trode jag inte att det skulle riskera mer än att hon flyttade bloggen till något annat ställe.

Vad anser övriga på flashback är ett bra alternativ?

ps: jag vet att det finns en samlingsmapp för frågor likt denna, men den kändes för opersonlig...
Citera
2008-10-14, 17:49
  #2
Medlem
glorias avatar
vaddå bloggar finns väl för att andra ska läsa? var den hemlig kunde hon ju haft en dagbok istället?
Citera
2008-10-14, 17:49
  #3
Medlem
oboyglass avatar
Jag hoppas att du skojar. Din tjej blir arg för att du läser hennes blogg, som ligger ute på nätet tillgänglig för alla?! Isåfall är hon enormt omogen och har hon skrivit om saker där som hon inte ville att du skulle få reda på får hon fan skylla sig själv. Hur gamla är ni egentligen? Har hon inte fattat att allt som läggs upp på internet inte längre är privat?
Citera
2008-10-14, 17:51
  #4
Medlem
MontyBurnss avatar
Ja detta internet verkar ställa till med mer förtret än nytta, bekymmer med en flicka för att man läst henner "blogg", och sedan försöker reda ut det via mail och sms.I stället för att ta det mellan 4 ögon. jisses..

Vadå, en blog ska väl läsas?
Citera
2008-10-14, 17:51
  #5
Medlem
Den låg inte där under hennes egna namn, utan ett nicknamn.
Citera
2008-10-14, 17:52
  #6
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Mental våldtäkt? Herregud vilken dramaqueen till tjej du verkar ha. Som de andra skriver så är ju en blog till för att andra ska läsa den. Vik dig inte på den här punkten, för mänsklighetens bästa!
Citera
2008-10-14, 17:54
  #7
Medlem
Vafan är mental våldtäkt?

"Jag knullar mig i ditt huvudet fastän du säger nej?"
Citera
2008-10-14, 17:57
  #8
Medlem
glorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhannow
Den låg inte där under hennes egna namn, utan ett nicknamn.
så vida du inte har snokat för att komma åt losenord eller så får hon skylla sig själv som skriver privata saker öppet på internet.
Citera
2008-10-14, 17:58
  #9
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Vafan är mental våldtäkt?

"Jag knullar mig i ditt huvudet fastän du säger nej?"

Signaturmaterial.

OnT: Mycket märkligt beteende enligt mig. Fick du reda på saker om henne som hon inte ville, eller var det bara "grejen" att du läste den? Säger dock som alla andra, en blogg ligger på nätet för att allmänheten skall läsa den, accaepterar hon inte det anser jag du bör överväga hennes mentala tillstånd.

Annars är det väl bara att åka dit och mellan fyra ögon reda ut saken på ett vuxet och konstruktivt sätt.
Citera
2008-10-14, 17:58
  #10
Medlem
oboyglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloria
så vida du inte har snokat för att komma åt losenord eller så får hon skylla sig själv som skriver privata saker öppet på internet.
Exakt! Det är ju inte hennes låsta dagbok du har läst, utan en publik blogg som vem som helst kan komma åt.
Citera
2008-10-14, 17:59
  #11
Avstängd
sundvallens avatar
..

Det är pga detta som kvinnorna i dagens samhälle gnäller på att det inte finns riktiga män. Hur jävla mesig är du? Tjejjäveln ska fan respektera dig mer än så, säg åt henne att dra.
Citera
2008-10-14, 18:00
  #12
Medlem
Nja, såg henne skriva på bloggsport.com och när jag fick tid över en två veckor senare sökte jag rätt på bloggen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback