Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-08, 18:00
  #13
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Försökte se Akira men orkade inte se klart den. Såg halva filmen kanske men tröttnade ganska snabbt på det mesta. Början av filmen var intressant med en snygg motorcykeljakt genom Tokyo, en början som gav förhoppningar om någonting som sen fullkomligt spårade ur vilket gjorde att man totalt tappade intresset.

Nej, det där var ingen vidare film.

Håller med i stort. Hela handlingen klaras av i första tredjedelen av filmen. Resten är extremt tjatig. Det behövs den därna amerikanska remaken om den blir av. Men ja tvivlar att dom har material till mer än en 45 min lång film. Om inte Peter Jackson gör den förstås. Han brukar ju vara duktig på att göra långa sekvenser utan handling....
Citera
2016-05-11, 16:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Håller med i stort. Hela handlingen klaras av i första tredjedelen av filmen. Resten är extremt tjatig. Det behövs den därna amerikanska remaken om den blir av. Men ja tvivlar att dom har material till mer än en 45 min lång film. Om inte Peter Jackson gör den förstås. Han brukar ju vara duktig på att göra långa sekvenser utan handling....
Klockren film ju. Topp tio animerade filmer, helt klart. Tyckte om och såg den ett par gånger i yngre till mellersta tonåren men hade inte sett den på typ tio år fram tills för ett par dagar sedan när jag såg om den. Trodde först att jag skulle bli besviken, men långt ifrån. Den var t.o.m bättre nu än innan. Musiken, miljöerna, handlingen, karaktärerna. Alltihop är fullständigt lysande.

I övrigt har jag svårt för anime. Finns ett par guldkorn här och där.
Citera
2017-10-12, 12:49
  #15
Medlem
Neofytens avatar
Jag såg Akira igår på blu-ray med japanskt tal och engelsk undertext, fuck den är grym, inget snack om saken! Jag fällde några tårar till den, flashback scenerna med Tetsuo och Kaneda är riktigt rörande. Senast jag såg den var väl någon gång i mitten eller mot slutet av 90-talet på VHS när man inte var speciellt gammal, delar av handlingen gick väl över huvudet då men jag minns att jag tyckte den var coooool! Då var det den engelska dubben man fick nöja sig med, jag fattar inte att det har tagit sådan lång tid för mig att se om den. Lite roligt att jag fortfarande så tydligt minns hur Kaneda uttalades amerikanskt som Kanejda i dubben (första engelska dubben) och det hade satt sig i skallen så nu när jag såg den på japanska kunde jag inte låta bli att le när jag hörde Kaaaneda! Men det kändes mer genuint att se den på japanska. Soundtracket måste också nämnas, underbart! Fick verkligen mersmak för anime nu!

P.S.
Aldrig läst manga förut men blev sugen på att läsa Akira, jag antar att den behandlar allting på ett mycket djupare plan. Jag ser att det snart kommer ut en engelskspråkig 35 års jubileeumsutgåva av något slag, kanske man får slå till på den!
Citera
2017-10-14, 23:36
  #16
Medlem
Neofytens avatar
Förövrigt var ju Katsuhiro Ôtomo rätt bra på att förutspå att Tokyo skulle få sommar-OS 2020!
Citera
2017-10-27, 12:20
  #17
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Förövrigt var ju Katsuhiro Ôtomo rätt bra på att förutspå att Tokyo skulle få sommar-OS 2020!
-
Eller hur! Tänkte precis samma sak de sista gångerna jag sett filmen (vilket har blivit ett antal gånger! )
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback