Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 20:35
  #685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Inget nytt om dessa försvinnanden överhuvudtaget annu? Kände Daniel mycket väl och var med han väldigt ofta men aldrig att han nämnde att han skulle vara hotad eller liknande vad jag kommer ihåg alla dom gångerna jag var med honom.

Det enda han nämnde och kunde skoja om var om domen han väntade på om skattebrott och brukade säga " När den domen kommer sitter jag utomlands med en drink i handen och skrattade till lite" Träffade även Peter Larsson endast en gång också men det var enbart en enda gång när Daniel körde hem honom till ljungkile. Annars var han en helt okänd person för mig.

Undra verkligen som kan ha hänt, har hört att han kände att det var jobbigt med en eventuell fängelsedom. Såklart iofs, vem skulle inte tycka det var jobbigt med att sitta inlåst. Men kanske sitter han på söderhavsö med en drink och lever livet!?
Citera
2018-04-02, 00:56
  #686
Medlem
bluetramps avatar
Traxx...Om du kände Daniel så väl som du säger så borde du vetat att det fanns en hotbild över honom. Tror du man skojar med vissa grupperingar och blåser dem i affärer utan att något händer?

Tyvärr vet några i Uddevalla vad som hände, men då de också blivit hotade i efterhand, så kommer de nog aldrig att prata.
Citera
2018-04-02, 13:46
  #687
Medlem
Hummm..s avatar
Någon som vet vilken adress Peter Larsson bodde på?
Citera
2018-04-05, 20:20
  #688
Medlem
Är inte Daniel & Peter dödförklarade ännu? Snart 10 år sedan dom försvann nu och ännu inte ett knyst om vad som hänt dessa 2 personer väldigt märkligt.

Och båda var inblandade i brottslighet och hade stora summor pengar i skulder och hot efter sig, så man får väl dra slutsatsen att dom blev bortförda mot sin vilja.
Citera
2018-07-30, 20:34
  #689
Medlem
Jag tror att Peter har begärts dödsförklarad, vet inte om det har kommit något besked. Jag tror inte det har begärts angående Daniel. Något nytt?

Citat:
Ursprungligen postat av Salabog
Är inte Daniel & Peter dödförklarade ännu? Snart 10 år sedan dom försvann nu och ännu inte ett knyst om vad som hänt dessa 2 personer väldigt märkligt.

Och båda var inblandade i brottslighet och hade stora summor pengar i skulder och hot efter sig, så man får väl dra slutsatsen att dom blev bortförda mot sin vilja.
Citera
2018-08-03, 22:36
  #690
Medlem
Sordins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Någon som vet vilken adress Peter Larsson bodde på?

Solviksvägen 2A var det väl
Citera
2018-10-03, 14:53
  #691
Medlem
ThordOlavssons avatar
Kan det vara denne man polisen nu tror att man hittat? Dvs är det hans käkben man hittat?

http://www.ttela.se/nyheter/regional...&aId=1.9682098
Citera
2018-11-27, 17:32
  #692
Medlem
Venators avatar
Nu har MPS lagt ut en efterlysning på Peter, som ju nu är försvunnen sedan tio år.

Citat:
Den 13 oktober 2008 försvann den då 41-årige Peter från sitt hem i Ljungskile och har sedan dess inte setts till. Anhöriga lever i svår ovisshet och behöver få svar på var han finns.

https://www.facebook.com/MPSweden/ph...type=3&theater

Kanske mod kunde lägga till i rubriken att det är två försvinnanden...?
Citera
2018-12-05, 23:53
  #693
Medlem
Quarrels avatar
GT: Nya draget i sökandet efter försvunne Peter
Citat:
Peter levde under hot – något han dolde för sin familj.

Månaderna innan Peters försvinnande hade hans hus beskjutits med flera skott. Peter var vid händelsen på skidsemester och upptäckte det först när han kom hem.

Bara två veckor innan Peters försvinnande så försvann även Uddevallabon Daniel Smith Olsson, 31, spårlöst. De två männen kände varandra och ska båda ha haft kopplingar till personer inom organiserad brottslighet. Båda drogs med skulder och hade tidigare uttryckt att de känt sig hotade.

Polisens teori är att de båda männen kidnappades och mördades.
Citera
2019-07-08, 00:44
  #694
Medlem
Inget nytt om detta?
Citera
2019-09-06, 21:47
  #695
Medlem
Nytt tips med en förmodad seriös antoning. 10 personer häktade och ett samtal om att det skall vara begravda i Dalsland. Även lämnat ett visst geografiskt område i tipset. Som dock skall vara ett stort område.

”– Jag kan inte berätta så mycket, men vi har fått ett tips där tipsinlämnaren nämner ett geografiskt område där de skulle ligga begravda. Men det området är så stort att det inte finns någon möjlighet att genomföra någon sökning, säger Timmersjö”

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/nya-uppgifter-om-de-uppmärksammade-försvinnandena-från-uddevalla-och-ljungskile-1.17867565

Bakom betalväg men säger egentligen ej så mycket mer.

Citatet ang häktningarna följer ”– Vi tittar på det här tipset som alla andra tips. Det brukar komma in något om året, några fler när det har uppmärksammats. Vi försöker bearbeta dom efter förmåga men vi är redan hårt ansträngda, säger Timmersjö och berättar vidare att man i nuläget har tio personer häktade misstänkta för grova brott.”
Citera
2019-09-07, 10:51
  #696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GT: Nya draget i sökandet efter försvunne Peter
Om man mördar personen som är skyldig en pengar, hur skall man då kunna få igen de lånade pengarna ? Det är väl ändå en logisk kullerbytta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback