Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-08-05, 19:28
  #25
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du får mer fett (mer kvinnliga former - större bak/byst (om den är liten) smalare midja, mjukare hud osv). Men det lär du inte uppnå med soja eftersom soja innehåller en annan och svagare sorts östrogen än vårt naturliga östrogen (fytoöstrogener).
Ät kött då istället för det innehåller både fytoöstrogener från djurens foder och djurens naturliga östrogen som är av samma typ som vårt.

Tji fick jag då i tron om att gå ner i vikt av att sluta äta kött
Citera
2016-08-05, 20:30
  #26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Tji fick jag då i tron om att gå ner i vikt av att sluta äta kött

Jag är absolut ingen dietist eller kostexpert - det finns nog ett helt gäng faktorer som påverkar mer än den lilla östrogenhalten i kosten.. Det jag skrev om var enbart vilken effekt just östrogen ger..
Citera
2016-08-05, 23:03
  #27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Kan du visa källa på det för om alla vet så är jag en som inte visste, källa tack.



www.natuskyddsforeningen.se/info-om-plast

finns en del om de olika beståndsdelarna och vilka ämnen som kan verka hormonstörande.
Citera
2016-08-05, 23:07
  #28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

www.natuskyddsforeningen.se/info-om-plast

finns en del om de olika beståndsdelarna och vilka ämnen som kan verka hormonstörande.

Vad har plast med saken att göra??
Citera
2016-08-05, 23:08
  #29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Tji fick jag då i tron om att gå ner i vikt av att sluta äta kött


När du säger "gå ned i vikt" menar du att det ska synas på vågen eller menar du bli slimmad. För att bränna fett kan det vara bra att äta protein, särskilt efter fysisk aktivitet. Bra protein finns i t.ex. äggvita som kan tillsättas i exempelvis smoothies.
Citera
2016-08-05, 23:18
  #30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad har plast med saken att göra??


I post #21 efterfrågar Halloween källa på uppgift i en post som Halloween citerar av galton1 där galton1 refererar till vad hen benämner dom "östrogen i plast" vilket inte är helt korrekt men galton1 är dock inte helt ute och cyklar. Men det är inte plast generellt som är vansklig.
Citera
2016-08-06, 00:46
  #31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
I post #21 efterfrågar Halloween källa på uppgift i en post som Halloween citerar av galton1 där galton1 refererar till vad hen benämner dom "östrogen i plast" vilket inte är helt korrekt men galton1 är dock inte helt ute och cyklar. Men det är inte plast generellt som är vansklig.
Aha, missade det eftersom jag antog att det Halloween egentligen efterfrågade var källa till meningen han markerade med fetstil...: Det är ingen hemlighet att soja främjar utsöndring av det kvinnliga könskormonet östrogen
Citera
2016-08-06, 00:57
  #32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Aha, missade det eftersom jag antog att det Halloween egentligen efterfrågade var källa till meningen han markerade med fetstil...: Det är ingen hemlighet att soja främjar utsöndring av det kvinnliga könskormonet östrogen


Det har jag tyvärr sämre kunskap om men konsumerar det i rätt begränsad mängd ändå.
Citera
2016-08-06, 09:43
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Aha, missade det eftersom jag antog att det Halloween egentligen efterfrågade var källa till meningen han markerade med fetstil...: Det är ingen hemlighet att soja främjar utsöndring av det kvinnliga könskormonet östrogen

Ja det var precis så jag frågade, plast hade inte nämnts när jag ställde frågan.
Citera
2017-11-19, 15:16
  #34
Medlem
Lao Tzus avatar
Nu bekräftas det i en väldokumenterad film vad alla hela tiden misstänkt.

Men är det bara feministerna som ligger bakom feminiseringen genom att göra pojkarna till sojapojkar dvs en slags flickor?
Citat:
Why Are Men Becoming so Effeminate?

https://www.prisonplanet.com/why-are...ffeminate.html
Citera
2017-11-19, 16:50
  #35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Dom måste ha ätit en jävla massa soja under barocken då män gick i långhåriga peruker och sminkade sig.

Nä, det fanns bara ingen internet och tv så man inte behövde reta upp sig på avlägsna världsliga problem.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback