Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-13, 12:27
  #13
Medlem
H0nkens avatar
Det enda du kan göra är att gå till polisen. Varför behöll du inte bilen tills du fått pengarna ?? Det är din fulla rättighet att göra så.
Nu är det dock bara polisen eller "lösa det på egen hand" som gäller.
Citera
2008-10-13, 15:32
  #14
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSpajs
Inga pengar, ingen bil.... när ska folk lära sig det?
Precis... en bra regel är att de intresserade måste visa upp att de har pengar de kan betala bilen med innan de ens får se bilen!

Åk till banken eller be dem ta med pengar, om de har pengar: bra, då kan du visa upp bilen och låta dem få provköra.

Då blir det inget "-Ja men så mycket pengar har jag inte" efter att affären i princip är i hamn...
Citera
2008-10-13, 16:18
  #15
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Precis... en bra regel är att de intresserade måste visa upp att de har pengar de kan betala bilen med innan de ens får se bilen!

Åk till banken eller be dem ta med pengar, om de har pengar: bra, då kan du visa upp bilen och låta dem få provköra.

Då blir det inget "-Ja men så mycket pengar har jag inte" efter att affären i princip är i hamn...
Skojar du?
Så du menar att man skulle åka till banken och visa kontoutdrag för att få se på din bil eller?
Jag hade vänt direkt.

Däremot ska man absolut inte gå med på några dealar där det ska betalas si och så. Betala bilen och åk.
Citera
2008-10-13, 16:55
  #16
Medlem
dalleballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Skojar du?
Så du menar att man skulle åka till banken och visa kontoutdrag för att få se på din bil eller?
Jag hade vänt direkt.

Däremot ska man absolut inte gå med på några dealar där det ska betalas si och så. Betala bilen och åk.
Men varför skulle man som säljare vilja att folk provkör den utan att veta om de ens har pengar för att kunna köra den? Eller du kanske älskar testpiloter och däcksparkare?

Visst, är väl lite overkill att ta med kontoutdrag eller kontanter, men å andra sidan, kommer någon och vill titta och provköra bilen förväntar jag mig att personen har pengar till att köpa bilen..
Citera
2008-10-13, 17:17
  #17
Medlem
sicnexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Javisst, men han skulle ha haft betalt lite tidigare:

"Säljes igen för att den inte är betald, pengarna skulle har varit på mitt konto senast 2006-02-30."

Jag tolkar det som att TS har sålt en bil för ett jävla tag sen som han inte har fått betalt för.
Nu har TS lagt ut en annons på bilen han sålt, trots att han inte har kvar bilen längre. Man får lixom betala för en bil som finns hos någon som inte har betalt den.
Någon som hängde med där?
Ja just, inte så svårt.. Han söker alltså ett gäng raggare som får överta ägarbeviset för det i annonsen stipulerade priset, och som sedan gör en resa för att hämta den bil de köpt från personen som aldrig betalade den men som ändå har den stående hos sig.
Citera
2008-10-15, 18:31
  #18
Medlem
crazymans avatar
Leta upp snubben o stoppa en revolver i käften på han, vill han ändå inte betala, tryck av. Då har du visat att dig tjafsar man inte med
Citera
2008-10-15, 20:58
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazyman
Leta upp snubben o stoppa en revolver i käften på han, vill han ändå inte betala, tryck av. Då har du visat att dig tjafsar man inte med
Denna säljare måtte vara inihelvete korkad!!!!!
De e rätt, tryck av.
Citera
2009-04-18, 02:23
  #20
Medlem
hudson

Snygga svar, tack. å snyggaste och det mest intelligenta kom nog från Kawasaki 1500....just så gör man !!! Killen som ha total koll på läget med 822 inlägg här.hmmmm.
Jag var dum som sålde bilen på avbetalning till en polare som är med i Midnightsun Cruisers , killen eller ska jag kalla han muslimen , kunde varken läsa, skriva eller förstå talad svenska , han fick en avbetalning på 10 månader på Hudson , för att jag inte ville byta in hans negerOlds -66 , röd , 4 dr ht , som sedan tydligen hamnade på taket efter en fyllstyrning , hur och varför vet jag inte. men den skitbilen ville jag inte ha då , alltså innan den hamnade på taket.

Hudson står inte på taket än, vad jag vet , så den är min, och den blir min tills den är betald till mig, det är inte svårare än så.

Jag annonserar ut den som ägare och byggare av bilen. OCH om någon idiot tycker att det var dumt gjort, så rannsaka dina polare om dom är "flerspråkiga" , detta är bara ett gott råd.

,
Citera
2009-04-18, 08:32
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blowurmind
Snygga svar, tack. å snyggaste och det mest intelligenta kom nog från Kawasaki 1500....just så gör man !!! Killen som ha total koll på läget med 822 inlägg här.hmmmm.
Jag var dum som sålde bilen på avbetalning till en polare som är med i Midnightsun Cruisers , killen eller ska jag kalla han muslimen , kunde varken läsa, skriva eller förstå talad svenska , han fick en avbetalning på 10 månader på Hudson , för att jag inte ville byta in hans negerOlds -66 , röd , 4 dr ht , som sedan tydligen hamnade på taket efter en fyllstyrning , hur och varför vet jag inte. men den skitbilen ville jag inte ha då , alltså innan den hamnade på taket.

Hudson står inte på taket än, vad jag vet , så den är min, och den blir min tills den är betald till mig, det är inte svårare än så.

Jag annonserar ut den som ägare och byggare av bilen. OCH om någon idiot tycker att det var dumt gjort, så rannsaka dina polare om dom är "flerspråkiga" , detta är bara ett gott råd.

,


Flerspråkiga? Typ som någon konstig dialekt från en byhåla på landet? Eller personer som faktiskt gick ut skolan och kan engelska hyfsat bra?
Citera
2009-04-18, 11:02
  #22
Medlem
Ubangi_Stomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blowurmind
Jag har sålt en Hudson Hornet 1953 4 dr limpa Custom , som är registrerad som en Hudson Commodore 1950 , men killen vill inte betala och svarar inte på varken sms eller samtal. Vad kan man göra utan ett köpekontrakt ? Någon som har vart med om liknande ?
Jag vill också varna folk från att köpa denna bil , eftersom jag har byggt denna bil med V8 bl.a. och jag ska ha mina pengar först.

Har ni bytt ägare genom VV ännu?

I sådant fall var det mycket korkat det du gjorde. Visst kan man vänta med betalningen, men man skriver inte på något ägarbyte förrän pengarna är i fickan. Får man inga pengar då är det bara att anmäla som stöld till polisen.
Citera
2017-03-13, 23:04
  #23
Medlem
Nån som vet hur det gick? Minns den där annonsen väl😆
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback