Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-12, 00:51
  #1
Medlem
Det fanns ingen stor tråd om denna legendariska serie, så jag startar en ny tråd, i hopp om att alla diskussioner och frågor om serien hamnar i denna tråden framöver, eller mergas in här.

Anledningen till att jag funderade över serien just nu, är för att enligt tablån, så är kvällens avsnitt(Amy Adams/Vampire Weekend) på Kanal 5(som börjar 00:55) hela 1h20min med reklam, och det tolkar jag som att Kanal 5 för en gångs skull ska visa det långa oklippta 62-minutersorginalet av avsnittet, istället för dom vanliga nedklippta 44-minuters versionerna.

Men det verkar vara en engångsgrej(om det nu inte är fel i kvällens tablå?), för nästa veckas avsnitt tar bara upp 60min i tablån..

Jag ska inte se på avsnittet om en stund, utan spela in det på hårddiskvideon, så det tar några dar innan jag får veta hur det ligger till med saken, men det vore kul om Kanal 5 började att alltid visa dom långa avsnitten, så man slipper leta reda på dom på annat håll, som man vanligtvis gjort dom senaste åren. Det känns rätt meningslöst att se ett nedklippt avsnitt, när orginalen finns tillgängliga.
Citera
2008-10-15, 18:53
  #2
Medlem
Jag tänkte på att avsnittet kändes längre än de brukar, så det var väl förklaringen då.

Jag har också tyckt att föregående avsnitt på femman känts kortare än de jag såg på svensk teve för några år sen (var det kanske ZTV eller nåt?). Kanske förklarar det också.
Citera
2008-10-28, 05:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanko
Jag tänkte på att avsnittet kändes längre än de brukar, så det var väl förklaringen då.

Jag har också tyckt att föregående avsnitt på femman känts kortare än de jag såg på svensk teve för några år sen (var det kanske ZTV eller nåt?). Kanske förklarar det också.
Jag kan ha fel, men jag har inget minne av att dom långa orginal-avsnitten någonsin har visats på svensk TV, utan det har alltid handlat om dom nedklippta avsnitten?
Citera
2009-01-07, 07:47
  #4
Medlem
marcus90_kungs avatar
Vet inte vart jag ska börja, vill totalsmutskasta SNL, men tycker de talar för sig själv.

Tina Fey(?) och den andra bruden har väl minst en sketch i varje avsnitt där de ska föreställa tuggummituggande bimbos. Är det mening att det ska föreställa olika sketcher ens? Och vad fan är det roliga? När de gör "nyheterna" så kommer de väl med någon rolig kommentar. Dock så är det sådana "roliga kommentarer" som en efterbliven muffins hade kunnat komma på. Det är roligare än sändningar från svt24, men där stannar det. Det kan hända att jag sitter och kollar på hela programmet utan att röra på smilbanden(även när jag är bäng) bara för att jag vet att det har hänt att de gjort bra sketcher. Men deras skådisar sugersugersuger. Och skämten är antingen långsökta eller billiga. Med tanke på vad deras budget bör ligga på så är besviken ett ord som inte räcker

Kom på att de enda sketcherna jag gillat har varit med gästskådisarna, oftast endast dem. Eller så är det riktigt gamla sketcher.

Lustigt nog så suger John Steward på exakt samma saker. Han säger något(absolut inget roligt), kollar sedan med en anklagande/nedsättande blick och alla börjar garva tveksamt för att de förväntas garva eftersom det kallas "humorprogram". Fan va blåsta samtliga i publiken måste kännt sig efteråt

Även om det finns spår av humor i dessa program så har jag förbjudit mig själv att titta, för att uppmuntra till inspelning av dessa program bör vara ett brott mot mänskligheten. Så vad är det för ursäkter till mongon som faktiskt anser SNL vara humor?

Edit: det understrukna är 99% av både John Steward och SNL programinnehåll. Skillnaden är att i SNL citerar de kändisar och säger "oh, really", iställer för "blicken".
__________________
Senast redigerad av marcus90_kung 2009-01-07 kl. 07:54.
Citera
2009-10-11, 14:49
  #5
Medlem
ensiferums avatar
Håller fan med Mackan här, för första gången någonsin säkerligen.

Jag kan tänka mig att SNL var kul någon gång för 40 år sedan, då dagens kändisar blev upptäckta genom programmet, men de programmen som sänds idag är så sjukt jävla värdelösa att jag vill gråta.

Skådisarna är så sjukligt kassa och värdelösa, manuset är tamigfan Ännu sämre och de flesta sketcherna är helt å hållet skit.


Ibland är det inte ens sketcher med skämt eller punchline, de bara harvar sig igenom något så sjukt barnsligt att man skulle kunna tro att deras målgrupp är omogna 20åringar med den mentala kapaciteten av en tre åring.

Och jag tror fan det är så, för de kan inte vara några fullt vettiga homosapiens sapiens som gillar dagens upplaga av SNL.
Citera
2010-09-06, 18:49
  #6
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Till alla SNL och Macgruber fans så snubblade jag på detta idag.

http://www.youtube.com/watch?v=bqySbDqTGGc

SNL Macgruber http://www.youtube.com/watch?v=xKKaZhNXJe0

Vad tror ni? lär filmen vara bra?

Håller på tankar ner den just nu och ska se den ikväll.

Finns på Piratebay i DVDRIP!
Citera
2010-09-06, 20:43
  #7
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Till alla SNL och Macgruber fans så snubblade jag på detta idag.

http://www.youtube.com/watch?v=bqySbDqTGGc

SNL Macgruber http://www.youtube.com/watch?v=xKKaZhNXJe0

Vad tror ni? lär filmen vara bra?

Håller på tankar ner den just nu och ska se den ikväll.

Finns på Piratebay i DVDRIP!
Filmen är inte jättebra men är man ett fan av sketcherna så går det an att se den iaf.
Citera
2010-09-07, 19:12
  #8
Medlem
Gdanzigsks avatar
Det var bättre förr...
Citera
2012-05-08, 17:51
  #9
Medlem
Will Ferrell ska hosta nästa avsnitt, den 12:e, nu på lördag alltså!

Några klassiker ni skulle vilja se? George Bush, Alex Trebek, cow bell kanske
Citera
2012-05-08, 20:55
  #10
Medlem
MadTV var bra (Debra Wilson!), något som man inte kunnat säga om SNL de senaste 5-10 åren...
Citera
2012-05-26, 21:25
  #11
Medlem
DukeSilvers avatar
Jag vet inte hur många som ser SNL via Kanal 9 men jag rekommenderar att ladda ner senaste avsnittet (sista för säsongen) istället för att se sändningen idag för nästan halva avsnittet är bortklippt pga musikrättigheter. Mick Jagger är värd och han sjöng en massa plus att en del sketcher använde hans musik. Inte lönt att se versionen vi får här.

Tycker för övrigt att den här säsongen var riktigt bra. Många gillar att hacka på SNL och säga att "det har inte varit bra sedan....[valfritt årtal] (ofta när man är tonåring).

Det är annars allmänt känt att man ska vara något berusad eller hög (det är ju ändå sen lördagskväll det går i original) när man ser på avsnitten, alternativt tidiga tonåren, då funkar skämten bäst.
__________________
Senast redigerad av DukeSilver 2012-05-26 kl. 21:27.
Citera
2012-05-26, 21:45
  #12
Medlem
sandpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeSilver
Jag vet inte hur många som ser SNL via Kanal 9 men jag rekommenderar att ladda ner senaste avsnittet (sista för säsongen) istället för att se sändningen idag för nästan halva avsnittet är bortklippt pga musikrättigheter. Mick Jagger är värd och han sjöng en massa plus att en del sketcher använde hans musik. Inte lönt att se versionen vi får här.

Tycker för övrigt att den här säsongen var riktigt bra. Många gillar att hacka på SNL och säga att "det har inte varit bra sedan....[valfritt årtal] (ofta när man är tonåring).

Det är annars allmänt känt att man ska vara något berusad eller hög (det är ju ändå sen lördagskväll det går i original) när man ser på avsnitten, alternativt tidiga tonåren, då funkar skämten bäst.

Håller med om att det fortfarande kan vara riktigt bra, väldigt ojämn kvalle men så har det väl typ alltid varit, mycket hänger på vem som gästar och hur många gamla sketcher dom återanvänder. Det är ju synd att Andy Samberg och Jason Sudekis ska lämna nu, det var så att man nästan fick en tår i ögat efter Lazy Sunday part 2 ..Kristen Wiig har jag helt ärligt fått nog av.

Annars så var nog Mick Jagger och Maya Rudolph avsnitten dom bästa denna säsongen!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback