2003-07-30, 01:50
Medlem
Ralfons avatar
Ska bjuda en vegetarian på middag=) Det är alltså en attraktiv person av det motsatta könet och jag vill ju laga till någonting gott & speciellt...har ni något tips på "fina" vegetariska rätter?=)
Citera
2003-07-30, 13:47
Medlem
Bjud på rödbetor med haloumiost (stavas ungefär). Jävligt gott. Man kan (inte nödvändigt) göra en sås till med creaamfraiche,gräddfil och getost.

.... alltså till förrätt.

Varmrätt....... ahhh får återkomma.... svårt.
Citera
2003-07-31, 21:51
Medlem
Mysharrys avatar
Jag vill inte verka dryg, men varför inte söka på t ex "vegetariska mat"?
Asiatisk mat är ofta vegetarisk, indisk nästan jämt. Var beredd på lite annorlunda grejer att köpa bara. Provlaga gärna först. Själv skulle jag bli grymt impad om en vegeterian bjöd mig på en riktigt smaskig kötträtt, men det är vi "carnevorianer" som får böja oss. Hon kommer att gilla din ansträngning mer än maten, tro mig. Lycka till. Kom ihåg att rapportera.
Citera
2003-08-01, 00:54
Medlem
Ralfons avatar
Får hoppas det Mysharry, det är lite det som är meningen=) Att hon ska uppskatta ansträngingen alltså=) Ok, nåt modernt asiatiskt vore kanske inte helt fel även om det inte är min favoritmat =) ska se vad jag hittar, och tack för tips ppl!
Citera
2003-08-01, 00:56
Medlem
Quektimas avatar
Woka ihop lite trevliga grönsaker med nån god sås.
Blir färgglatt, gott och nyttigt + att det är relativt enkelt att göra.

Mvh Q
Citera
2007-11-23, 13:33
Medlem
Det här e jättegott!!
Citera
2007-11-23, 14:33
Medlem
mysharry har rätt, indiskt är ju mycket vegetrianskt.

http://www.syvum.com/recipes/ivrindex.html
http://www.recipedelights.com/indianvegdishes.htm
http://www.ivcooking.com/
Citera
2007-11-23, 15:42
Medlem
Nikeniks avatar
En god lasangne gjord på färsk pasta, squasch, lök, purjolök, grönsaksbuljong rödvin, vitlök och solmogna tomater är mycket gott. Quornfärs i blir nyttigt och gott också. Till bechalmellsåsen (stavning?) blandar du enkelt cremé frachie och rikligt med parmesanost och svartpeppar och toppar sedan hela lasangen med valfri ost.
Lasangen kan du göra tidigare på dagen eller kvällen innnan och bara slänga in den i ugnen 30 min innan din dam (var det väl?) kommer.
Grejen är att nu kan du lägga tid på att göra en trevlig förrätt, varför inte en enkel sallad med mozarrela (gjord på buffelmjölk såklart ), fina mogna tomater, svartpeppar, rödlök, olivolja och äkta balsamvinäger.

Du ska ju själklart fixa en god efterrätt också. En tiramisu är något som man kan göra ordning lång tid i förväg. Följ valfritt recept men köp en vanlijstång och blanda ner fröna från vaniljstången i mascarponen.

Vill du anstränga dig ännu mer bakar du ett gott italiensk lantbröd med sesamfrön du serverar till salladen.

En trerätters middag borde väl visa att du ansträngt dig? Även om det inte är så fruktansvärt avancerat.

Jäkla vad hungrig jag blev nu...

P.s Hmpf! Såg inte att tråden var från 2003. Hoppas middagen blev bra och att ni levt lyckliga i alla era dagar
Citera
2007-11-23, 16:04
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4benyah4
Det här e jättegott!!
Lite intressant att du valde att bumpa en drygt fem år gammal tråd med den där nödvändiga kommentaren.

För övrigt är det nog lite sent att bidra med middagstips, om inte TS var ute i väldigt god tid.
Citera
2007-11-23, 16:29
Medlem
Nikeniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Lite intressant att du valde att bumpa en drygt fem år gammal tråd med den där nödvändiga kommentaren.

För övrigt är det nog lite sent att bidra med middagstips, om inte TS var ute i väldigt god tid.

Ja, tycker också det. Men vi får väl göra det bästa av det, och jag får lära mig att kolla på postdatumet på trådarna jag skriver i. Några mer vegetariska första dejten maträtter?
Citera
2007-11-23, 16:34
Bannlyst
När du tillagar kött i en panna så fastnar kött i pannan vid upphettning. Följdaktligen hoppas jag att du införskaffar ny panna så att du inte lurar personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in