Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 19:08
  #121
Medlem
526s avatar
Vad är det egentligen som ligger bakom den här konflikten? Den har ju hållit på länge.
Är det bara att den ena stimat fel (JJ) och den andre snott t-shirts och reggat namnet på sin firma? (MA)
Borde väl i så fall gå att lösa enkelt. Att sabba upp ett legendariskt band för sånt småskit är ju en långt sämre ekonomisk deal för alla inblandade.

Eller är det något annat? Första skivan (Aktion) var väl mer Alonzo och Steppan, och andra var mer JJ:s skiva. Lite som två olika band med varsin skiva. Totalt tre sångare. Är det egentligen LSD (lead singer syndrom) som spökar?
__________________
Senast redigerad av 526 2018-01-04 kl. 19:11.
Citera
2018-01-04, 21:47
  #122
Medlem
idiamindadas avatar
Två egocentrerade svåra jävlar. Då blir det lätt groll.
Citera
2018-01-06, 18:25
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
På Facebook verkar det som om hoten och kommentarerna kommit från JJ mot Sulo
Någon som vet vad som sagts?

JJ har sagt följande om Sulo:

"Ja, den jävla tönten går bort totalt och bör helst byta trottoar hädanefter"

Det är alltså "HOTET" Aftonlögnen skriver om, MA beskriver som dödshot och bandet är så fruktansvärt rädda pga att dom vill ha extra vakter kring deras återstående föreställningar för att dom ska känna sig säkra hahahahaha

Jag gick på MA´s utspel om JJ på ett tidigt stadium men så fort fler röster än MA´s började låta förstod man rätt fort vem boven i dramat är. Alla som har en uns inblick i bråket och är opartiska tar JJ´s sida i konflikten och det säger rätt mycket. MA verkar vara största skojaren i branschen och vill man ha mer info om det så har hans forna vapendragare TJ från FAS3 berättat en del i bla GAFFA´s artikel om bråket samt olika FB grupper där bråket hållt på.
Citera
2018-12-20, 04:47
  #124
Medlem
Kod:
Johnny han vill inte prata, han vill inte ha nån mat, han vill bara ligga å sova.
Johnny vill inte förstå, han bara gäspar å han vill inte gå ut å gå.

Johnny e trött, Johnny vill bara sova.
Johnny e trött, Johnny vill bara sova.

Johnny han bara går, lämnar alla kvar som försöker förstå, Johnny har sluta å känna, han hör inte vad dom säger, alla hans vänner.
För Johnny e trött, å Johnny vill bara sova.
Johnny e trött, å Johnny vill bara sova.

Jag som har sett honom gråta av glädje å sorg, å det finns ingen som älskar livet mer än Johnny.
Så jag tror inte på er, nä jag tror inte på er, låt honom vara jag tror inte på er! 
Jag tror inte på er, nä jag tror inte på er, låt honom vara jag tror inte på er!
Johnny kan inte bo kvar, han måste flytta från stan, han förstör allas moral, å Johnny får det bra långt där borta han får hjälp kanske blir han en gång bra.
Johnny är galen, finns det dom som säger.
Johnny är galen, ja det finns det dom som säger.
Johnny han fick betala, han betala för oss alla, som bara stod där och såg på
Å Johnny blir bara ett minne, lite skam som skaver, vi vill bara glömma det som hände igår.

Å Johnny e trött, å Johnny vill bara sova
För Johnny är trött, ja Johnny vill bara sova
Johnny är trött, å Johnny vill bara sova
Johnny är trött, Johnny vill bara sova...
Citera
2020-04-29, 18:45
  #125
Medlem
Merdives avatar
Helt sinnessjuk läsning, hur fan kan män i sextioårsåldern sänka sig till denna nivå, och dessutom till allmän beskådan..? Omyndigförklara samtliga.
Citera
2020-05-10, 10:20
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vad är det egentligen som ligger bakom den här konflikten? Den har ju hållit på länge.
Är det bara att den ena stimat fel (JJ) och den andre snott t-shirts och reggat namnet på sin firma? (MA)
Borde väl i så fall gå att lösa enkelt. Att sabba upp ett legendariskt band för sånt småskit är ju en långt sämre ekonomisk deal för alla inblandade.

Eller är det något annat? Första skivan (Aktion) var väl mer Alonzo och Steppan, och andra var mer JJ:s skiva. Lite som två olika band med varsin skiva. Totalt tre sångare. Är det egentligen LSD (lead singer syndrom) som spökar?

Johan har skrivit dom flesta låtar både på aktion och rika barn leka bäst.....
MA är tyvärr den som förorsakat allt bråk, tills hans försvar är det nog hans diagnos borderline....

Tyvärr han MA tillsammans med SG ta patent på KSMB OCH dom försökte även varumärkesskydda ordet vrålrock men fick avslag😀😀
Det som är KSMB idag är alltså bara två som vill dra in så mkt klöver som möjligt, så bojkotta allt dom släpper
Citera
2020-05-10, 11:00
  #127
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Johan har skrivit dom flesta låtar både på aktion och rika barn leka bäst.....
MA är tyvärr den som förorsakat allt bråk, tills hans försvar är det nog hans diagnos borderline....

Tyvärr han MA tillsammans med SG ta patent på KSMB OCH dom försökte även varumärkesskydda ordet vrålrock men fick avslag😀😀
Det som är KSMB idag är alltså bara två som vill dra in så mkt klöver som möjligt, så bojkotta allt dom släpper
Så allt tillhör JJ?
Citera
2020-05-10, 11:04
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Så allt tillhör JJ?

Det va ju en grupp så JJ har inte nån ambition att ta på sig extra ära,
JJ bryr sej inte längre utan kör med sitt band KSM3 där även orginalgitaristen ampull medverkar dom kör gamla ksmblåtar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback