Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2008-10-15, 17:51
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Synd att han inte fick mellanlanda i ett fängelse så att han blivit sönderslagen av fångarna. (Sådana som våldför sig på barn och kvinnor ligger nämligen illa till om fångarna får reda på det. Enligt vad jag har hört från en polis). Sen kunde dom ha utvisat honom.

Han skall först avtjäna sitt fängelsestraff på två och ett halvt år, sen utvisas han.

Din "källa" inom polisen verkar lite snurrig då sexualbrottslingar hålls för sig själva på speciella anstalter/avdelningar.
Citera
2008-10-15, 18:00
  #38
Avstängd
PerZerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Han skall först avtjäna sitt fängelsestraff på två och ett halvt år, sen utvisas han.

Din "källa" inom polisen verkar lite snurrig då sexualbrottslingar hålls för sig själva på speciella anstalter/avdelningar.
Då förstår jag. Litade inte helt på vad han sa.
Citera
2008-10-15, 21:37
  #39
Medlem
couchfishings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
http://www.genusperspektiv.se/?page_id=214
Tja, den där objektiva(?) sajten presenterade inte så mycket fakta angående våldtäktsmän som blivit oskyldigt dömda, men jag kan ha missat siffrorna. Att sedan många våldtäkter som anmäls inte är våldtäkter är en annan femma. De falska anmälningarna brukar inte komma så långt, som tur är.

Att det var en "blatte" är också intressant eftersom han enligt artikeln våldtog för att stanna.
Citera
2008-11-04, 00:17
  #40
Medlem
Grisbrottarens avatar
Begär resning i hovrätten

Citat:
Nu har han överklagat domen till hovrätten, som han vill ska ogilla åtalet och låta honom stanna i Sverige. Alternativt vill mannen att hovrätten dömer honom till ett mildare straff och minskar skadeståndet som han ålagts att betala till kvinnan.
http://www.dt.se/nyheter/falun/article368570.ece
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback