Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-29, 01:00
  #169
Medlem
FugitiveDucks avatar
Utan honom hade inte Jimi Hendrix kunnat göra den överlägsna covern på All Along the Watchtower. Så, jag antar att jag inte kan hata gubbfan.
Citera
2016-12-09, 19:00
  #170
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Hata är väl att ta i, men rösten klarar jag bara inte av. Texterna är ju fine, men rösten och musiken lämnar mig mest bara uttråkad. Däremot blir flera bra i form av covers av andra artister.

Jag tror att många hatar Bob Dylan för att han är så slarvig med låtarna. På livekonserter tappar han bort text och ackord, vilket leder till pinasamma avbrott för den betalande publiken. Han sjunger genom näsan och kraxar likt en kråka fram sina plattityder. Sedan känns han inte västerländsk, utan Dylan har en ådra från österlandet och judaland som tränger igenom hans entartete kunst (tyska för usel konst).

Han tillhör etablissemanget och står för det som är accepterat och beprövat. Begrav honom efter Nobelpriset.
Citera
2016-12-11, 00:19
  #171
Medlem
rex144s avatar
Han har skymfat Nobelpriset, han är ofta i europa, han är inte flygrädd,
han ville inte avbryta sin turné, det är en miniturné, han spelar i små klubbar i USA för hundra stycken, hans inställning kunde man redan ana när han inte svarade på två veckor, han är en jävla patetisk idiot som vill torpedera en sån tillställning som nobelprisutdelningen för att det ska snackas om honom

denne judiske kommunist hade gärna åkt till Nordkorea om han fick en medalj där
Citera
2016-12-20, 14:57
  #172
Avstängd
Ingen anledning att hata Dylan, inte ens för att han gjorde flera kristna plattor.
Fast är han inte av judisk börd ?
Citera
2017-12-14, 02:45
  #173
Avstängd
BambaNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Utan honom hade inte Jimi Hendrix kunnat göra den överlägsna covern på All Along the Watchtower. Så, jag antar att jag inte kan hata gubbfan.

Jaha? Jimi Hendrix är ju också en JÄVLA SKITARTIST så vad vill du ha sagt?

Har två teorier kring varför människor älskar att älska Bob Dylan, för de älskar inte egentligen hans skitmusik.
1. Han är svår på grund av att han är jude, skulle vilja gå så långt och säga att han exemplifierar judendomen på ett bra sätt, det är något med den som gör att saker blir så icke-påtagliga. Och eftersom han just är svår älskar människor att säga att de gillar hans SKITMUSIK.

2. Han är jude
Citera
2017-12-14, 04:40
  #174
Medlem
skräpröst och flummiga låtar.

har försökt att lyssna igenom flera låtar men
det går inte.
Citera
2017-12-14, 06:01
  #175
Medlem
AttansNedranss avatar
Jag tål inte hans jävla munspelsspelande! Det låter som om han är nyutskriven från läppförstoringskliniken.
Citera
2017-12-14, 09:41
  #176
Medlem
herrrobotkrabbas avatar
Jag hatar inte Bob Dylan, dock har jag aldrig förstått vad som lockar med hans musik. Han har ingen sångröst och hans låtar är förbannat tråkiga. Dock finns det flera bra covers på hans låtar som jag verkligen gillar.
Citera
2017-12-14, 19:23
  #177
Medlem
GastonLeMans avatar
Hata är ett starkt ord.
Men karln kan ju inte sjunga, men andra som gör hans låtar, gör dom bra.
Så litteratur priset va väl befogat. Bara han håller sig till att skriva.
Citera
2017-12-18, 01:43
  #178
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrrobotkrabba
...Dock finns det flera bra covers på hans låtar som jag verkligen gillar.

Exakt. Så länge det inte är Bob Dylan själv som bräker fram sina låtar, så brukar dom oftast vara godkända. Bob Dylan har blivit hyllad under sin livstid, vilket innbär att folk kommer kräkas när dom hör honom efter hans död.

Som kontrast var Mozart hatad under sin livstid, men är idag geniförklarad. Begrav Bob Dylan med fårapälsen på !
Citera
2017-12-18, 22:44
  #179
Medlem
1907.Skanes avatar
Jaha, så detta behövde komma upp alltså. Jag hatar Bob Dylan personligen men hans musik är OK.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback