Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-03, 14:59
  #61
Medlem
Hahah det här huset som är i drängsmark som det tydligen spökar i, jag kan säga till er att hålla käften för det göre inte! Och ni som inte tror kan komma och hälsa på oss.
När dom tog bilden blev det bara dubbelexponering, och vi bor kvar än för här finns inga lagar
haha det är sjukt kul när ni typ skriver från era data skärmar att typ nån flicka har dött osv, det är förfan bara påhitt, att ni ens tror på de och att ni orkar skriva sånt, BS!
Hoppas ni förstod att det INTE spökar här, finns inget övernaturligt såsom troll i skogen osv. bullshit.
Men kom och hälsa på så kan jag bju på en pilsner!
Citera
2011-07-04, 00:03
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smidarn
Gått förbi där ett antal ggr, mycket fint hus
Jag fortsatte att gå i bilden och kom till skogen och en elledning, där såg det ut som en björn som stod på bakbenen och höll ut en arm, kan inte zooma och vet inte hur jag får bilden hit.
Citera
2011-07-07, 12:22
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngboys
Om du och dina polare orkar masa er upp till boden/Norrbotten så har du seminarietoriet( stavfel) dära och det ska tydligen spöka dära tydligen så var det många som som dog dära framför allt barn när det var TBC dära under om det var 50-talet folk som sett barn hosta vid sängarna och sedan försvunnit bara riktigt läskigt....

Där har jag varit och jag kan intyga att det var riktigt jäkla läskigt! Ska man dra dit får man dock akta sig för gubben som äger byggnaden, han är inte ett jättestort fan av ungdomar. Men absolut värt det, oändligt många gångar och salar med trasiga gamla sängar, klockor som ramlat ner från taken och bäcksvarta korridorer .. Men ta med någon form av ljudinspelning om ni far dit, jag/vi hörde typ ljud som lät exakt som barnskrik, kunde ju tyvärr inte bevisa detta d¨å vi inte spelade in :/
Citera
2011-07-07, 16:33
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall
Det verkar som att vi trots allt ändå har en hel del intressanta fenomen här i stan!

Borde kanske ta och sammanfatta dem alla i en lista

Känner igen den bilden, ligger hon inte på lit parad?
Citera
2011-08-30, 21:50
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall
Vi i Madnesscrew stack iväg och fotade/filmade lite igen på Sunnanå kyrkogård för våran dokumentär, "Swedens most haunted" och jag fotade här en ganska creepy bild. Här nere så kan ni titta på delarna som ligger uppe just nu.

Vi har upplevt konstiga saker på platserna vi varit på....och det märks på bilderna!

http://i33.tinypic.com/2pq0xg5.jpg


Granskade bilden lite närmare och körde den i ett lite mer avancerat program, resultatet jag fick fram gjorde att blodet isade sig i mina ådror! en äkta spökbild.. titta närmare i högra hörnet fyyfan Läskigt!

http://i56.tinypic.com/158autv.jpg
Citera
2011-08-31, 09:05
  #66
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newtionioo
Granskade bilden lite närmare och körde den i ett lite mer avancerat program, resultatet jag fick fram gjorde att blodet isade sig i mina ådror! en äkta spökbild.. titta närmare i högra hörnet fyyfan Läskigt!

http://i56.tinypic.com/158autv.jpg
Hahaha
Klockrent
Citera
2015-08-04, 23:11
  #67
Medlem
Nå, hur ser det ut med spökställen i Skellefteå?
Det har gått några år sedan det hände något i tråden, någon som sett eller hört om något nytt eller gammalt ställe där det händer saker?
Citera
2015-08-31, 17:36
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibugulaz
Nå, hur ser det ut med spökställen i Skellefteå?
Det har gått några år sedan det hände något i tråden, någon som sett eller hört om något nytt eller gammalt ställe där det händer saker?

Jag kan berätta om en sak som hände här i min lägenhet för ett par år sedan...

Min fru (vi var sambor då) och jag hade gjort tidig kväll och sovit i bara ett par timmar. Vi är båda troende kristna, men jag är mer utövande än vad hon är. Jag vaknade kl. 01:38 av att det var helt kolsvart i sovrummet. Alltså, det var förvisso höst, men det här var som ett ännu mörkare mörker än natten själv, och atmosfären var så tung att det nästan var svårt att andas och att där fanns en aggressiv närvaro fanns ingen tvekan om, så jag försökte väcka min sambo men det gick inte. Jag ruskade rentav om henne och sa väsande "vakna, det är något här som inte ska vara här!!" Hon vaknade inte. Närvaron var bakom sovrumsdörren, men varje gång jag tittade mot den, så kände jag rentav hur något tittade mig rätt i ögonen genom den stängda dörren. Jag får fortfarande gåshud av att tänka på det. Det var total aggression i den här närvaron, som skulle göra sig fysiskt uppmärksammad kort därefter.

Jag vände mig mot det stora krucifixet som hänger på väggen bredvid sängen, gjorde korstecknet och bad Fader vår och reste mig sedan och ställde mig mitt framför dörren och började mässa högt mot den ovälkomne besökaren och krävde, i Guds namn, att detta något aldrig mer skulle komma hit igen... då veks dörrhandtaget lätt ner och dörren började skallra så hårt att det rent hördes i sovrumsfönstret. Jag erkänner att jag var rädd, men samtidigt har jag fått lära mig att man aldrig ska backa i det skedet då man har med det övernaturliga att göra, för det är då man blir som mest sårbar, så jag började mässa än mer bestämt och citerade Bibeln otaliga gånger och dörren skallrade till sist så högt och aggressivt att grannarna vaknade av det och jag skrek nästan till sist "I Gud, den allsmäktige skaparens namn, försvinn och kom aldrig mer! Jag beordrar dig i Guds namn; försvinn!" Tvärt blev det tyst och atmosfären blev normal och det där tunga mörkret avtog stegvis. Det här tog totalt närmare 45 minuter och mentalt var jag helt utmattad efteråt.

Jag visste att en ond ande hade förföljt henne sedan hon var liten. Hon hade en extremt svår uppväxt, något som ska ha lockat till sig anden, som njöt av att de levande i hans omgivning led på alla de vis, har vi fått veta av ett medium. Hemsökelser runt henne hade förekommit i alla år vi dittills följts, men aldrig har jag varit med om något liknande varken före eller efter den här incidenten.
Citera
2016-04-12, 15:32
  #69
Medlem
Norrmals avatar
Lövånger Kyrkstad har tydligen lite historia åt detta ämne till. Kyrkstan har många hundra år på nacken, så en hel del saker lär ha passerat dessa stugor.
Lövånger ligger fö ö ett gäng mil söder om staaan.

Vi hade en konferens där för ett antal år sedan. Mina kollegor som kom från övriga delar av Norrland blev placerade i diverse stugor i kyrkstan för övernattning. Vi var den enda gruppen på plats, så det var tämligen glest i stugorna den här tiden på året.

På morgonen vid frukost var det några kollegor som var minst sagt skärrade. En av dem hade vaknat i sin stuga av att det dunkade i väggen. Kraftigt och hårt, som för att väcka henne, vilket lyckades. Hon kunde inte hitta någon som helst förklaring till bankandet.
En annan av mina kollegor hade sent på kvällen gått ut på bron till sin stuga för att nikotinisera.
I en stuga intill kunde hon klart och tydligt höra barnskrik, som från en baby. Ingen bodde i stugan, i synnerhet ingen barnfamilj. Även detta fick lämnas utan rimlig förklaring.
Lite creepy upplevelser för dessa mina kollegor.

Är det någon fler som upplevt saker i Lövångers Kyrkstad månntro?
Citera
2016-04-12, 17:14
  #70
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrmal
Lövånger Kyrkstad har tydligen lite historia åt detta ämne till. Kyrkstan har många hundra år på nacken, så en hel del saker lär ha passerat dessa stugor.
Lövånger ligger fö ö ett gäng mil söder om staaan.

Vi hade en konferens där för ett antal år sedan. Mina kollegor som kom från övriga delar av Norrland blev placerade i diverse stugor i kyrkstan för övernattning. Vi var den enda gruppen på plats, så det var tämligen glest i stugorna den här tiden på året.

På morgonen vid frukost var det några kollegor som var minst sagt skärrade. En av dem hade vaknat i sin stuga av att det dunkade i väggen. Kraftigt och hårt, som för att väcka henne, vilket lyckades. Hon kunde inte hitta någon som helst förklaring till bankandet.
En annan av mina kollegor hade sent på kvällen gått ut på bron till sin stuga för att nikotinisera.
I en stuga intill kunde hon klart och tydligt höra barnskrik, som från en baby. Ingen bodde i stugan, i synnerhet ingen barnfamilj. Även detta fick lämnas utan rimlig förklaring.
Lite creepy upplevelser för dessa mina kollegor.

Är det någon fler som upplevt saker i Lövångers Kyrkstad månntro?
Förmodar att ingen använde sin telefon för att spela in barnskriken eller bankningarna?
Citera
2017-07-13, 15:33
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall
Ja alltså, inte inne i själva kyrkan. Men ifall du har varit där i närheten så borde du ha sett att det finns några röda träbyggnader bredvid. Det är i dom husen som det sägs spöka, och det märktes ju en hel del konstiga saker när vi var där.

Vi kommer säkert dra dit någon fler gång, och ifall någon vill hänga med så är det bara bra att vi blir en större grupp.

Intressant! Är här på sommarkafé just nu och kollar in de röda husen. De ser gamla ut så visst borde de kunna ha någon historia att bjuda på. Men vad var det ni upplevde för konstiga saker när ni var där?
Citera
2022-08-17, 16:34
  #72
Medlem
Hej!
Jag skulle gärna vilja bli kontaktad av skellefteewa. Är ny medlem och det gick ej skicka pm!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback