• 42 463 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 044 390 inlägg
  • 1
  • 2
2008-10-09, 01:28
Medlem
Hej

Det här är min första inlägg i denna forumsdel...

Det är så att jag bor högst upp i ett hyreshus och varje natt efter midnatt så smäller det till då och då uppe på vinden. Aldrig på dagarna!

Ibland kommer smällarna ofta och ibland inte. Det smäller så högt att jag ibland kan vakna av det.

Jag tycker att det är olustigt och tror på allvar att vinden är hemsökt. Vad tror ni?

/Treo citrus
Citera
2008-10-09, 01:52
Medlem
Cotillions avatar
jag tror inte på sånt överhuvudtaget, däremot så är det möjligt att du uppfattar ljuden olika på dagen och på natten eller är för upptagen av nåt för att reagera på dagen. Skulle tro att det bara är vinden
Citera
2008-10-09, 02:00
Medlem
flumdrutts avatar
Du får göra som jag gjorde när jag var med om ngt likande för några år sedan då jag bodde i midsommarkransen. Jag och min dåvarande flickvän hörde nästan varje natt en massa skumma ljud från vinden. Vi pratade med grannarna om det, och de hade med hört samma sak under flera år. Det gick ett tag, och jag börjde aslacka på det skrapande ljudet och sen de dunsar som kom. En dag fick jag nog och placerade mig på vinden. Självklart hände inte ett jävla skit. Besviken på morgonen gick jag ner till lägenheten och rapporterade till damen, som idiotförklarade mig.

Det gick ett par dagar, och en natt vaknade jag till av en duns igen. Då fick det vara nog kände jag. Rusade upp på vinden, slet upp dörren och rusade in skrikandes..
NU FÅR DET FAN VARA NOG!!!!!
knäpptyst.....

Med vad, hördes det lite lågt från ett hörn....Sket nästan på mig när jag fick svar...

Citera
2008-10-12, 09:59
Medlem
Varför inte bara gå upp och undersöka vinden?
Citera
2008-10-12, 11:45
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumdrutt
Du får göra som jag gjorde när jag var med om ngt likande för några år sedan då jag bodde i midsommarkransen. Jag och min dåvarande flickvän hörde nästan varje natt en massa skumma ljud från vinden. Vi pratade med grannarna om det, och de hade med hört samma sak under flera år. Det gick ett tag, och jag börjde aslacka på det skrapande ljudet och sen de dunsar som kom. En dag fick jag nog och placerade mig på vinden. Självklart hände inte ett jävla skit. Besviken på morgonen gick jag ner till lägenheten och rapporterade till damen, som idiotförklarade mig.

Det gick ett par dagar, och en natt vaknade jag till av en duns igen. Då fick det vara nog kände jag. Rusade upp på vinden, slet upp dörren och rusade in skrikandes..
knäpptyst.....

Med vad, hördes det lite lågt från ett hörn....Sket nästan på mig när jag fick svar...

OMFG! Jag tycker det låter mer creepy än ett spöke på sitt sätt

Men åter till ämnet. Att det dunsar och sådär kan bero på, och gör det nästan alltid, att det stommar och annat i huset ändrar storlek när temperaturen ändras, vilket den gör på natten. Oftast sånt, man kan bli skit rädd, tro mig.

Jag bor i ett hus byggt av en man under 50-talet. Han levde för detta huset och han kom hit ibland efter att vi hade flyttat in.(Jag var ej född då) och hälsade på. Han trodde ibland att han bodde kvar i huset. Sedan typ bara någon dryg vecka efter att jag föddes så dog han. En ny kom till huset och en annan dog. Lite skumt. Men här låter det ofta. Antingen är det vinden eller gubben. Men om det är gubben är det ingen fara, han har aldrig gjort nåt taskigt. Saknar väl huset antar jag
Citera
2008-10-13, 21:08
Medlem
billybombs avatar
Svar: Ja
Citera
2008-10-13, 23:17
Medlem
omgplzs avatar
Elutrustning, råttor/fåglar, vind, lösa saker/plankor etc. När du ser en genomskinlig människa kan det vara dags att fråga sig om det spökar.
Citera
2008-10-14, 12:49
Medlem
micaeles avatar
Gör som i tv-serierna. Gå upp dit på dagen och rigga kameror, mikrofoner och sensorer. Får du fast något har du en sensation.
Citera
2008-10-14, 23:45
Medlem
Jag håller med ett tidigare medlem, när du är i farten dagtid missar du dessa ljud, sen når alllt lugnat sig på kvällen då hör du sättningarna i huset osv.

Även om du vill få dem till spkljud så ignorera dem bara, de har inget med dig att göra, du har rätt att bo där.
Citera
2008-10-15, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treo citrus
Hej

Det här är min första inlägg i denna forumsdel...

Det är så att jag bor högst upp i ett hyreshus och varje natt efter midnatt så smäller det till då och då uppe på vinden. Aldrig på dagarna!

Ibland kommer smällarna ofta och ibland inte. Det smäller så högt att jag ibland kan vakna av det.

Jag tycker att det är olustigt och tror på allvar att vinden är hemsökt. Vad tror ni?

/Treo citrus

På dagen ligger du inte och lyssnar efter ljud. Du har annat för dig och din hjärna filtrerar då bort dessa "smällar". På natten när du går och lägger dig ligger du säkert och medvetet försöker höra dessa ljud och då hör du dem. Jag har råkat ut för exakt samma grej.

Att det "smäller" oftare på natten kan bero på att trät i huset krymper lite pga. att det blir kallare på natten.
Citera
2008-10-15, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flumdrutt

knäpptyst.....

Läste inte tillräckligt noga, är trött
Citera
2008-10-17, 14:26
Medlem
Bra gjort iaf att springa upp och verkligen veta vad det handlade om, i stället för att tro att det var paranormalt rakt av, dvs den minst troliga saken.

Ser ni hur lätt det är att få folk övertygande om spökande mm?
Citera
  • 1
  • 2