2009-01-01, 12:25
  #709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenco
ta och fråga?
http://www.facebook.com/s.php?k=100000080&id=1128787376
http://www.facebook.com/friends/?id=1128787376

Snyggt jobbat

Trevliga vänner har har
Citera
2009-01-01, 12:39
  #710
Medlem
Någon som vet om Geoffrey Kitutu har muckat nu?
Citera
2009-01-01, 16:22
  #711
Bannlyst
Tack vare den uppmärksamheten som den sidan fått genom FB, bl a, så är Polisen där med jämna mellanrum. Man kan lätt säga att sidan kunde fått en bättre start.
Citera
2009-01-01, 16:59
  #712
Medlem
bra att dom skaffat sig riktiga jobb
Citera
2009-01-01, 17:23
  #713
Medlem
jokk18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Tack vare den uppmärksamheten som den sidan fått genom FB, bl a, så är Polisen där med jämna mellanrum. Man kan lätt säga att sidan kunde fått en bättre start.
Tror inte det spelar så stor roll. Det ända de kan göra är att försöka sätta skräck i potentiella kunder. Tomma hot med andra ord. Ifall verksamheten drivs från Turkiet, vilket den verkar göra, dvs.
Citera
2009-01-01, 17:30
  #714
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jokk18
Tror inte det spelar så stor roll. Det ända de kan göra är att försöka sätta skräck i potentiella kunder. Tomma hot med andra ord. Ifall verksamheten drivs från Turkiet, vilket den verkar göra, dvs.

De ser IP (kan kartlägga blivande kunder, beställande adresser, osv), de lyssnar hans lur (ett nummer han skyltar med lite här och var), osv. De kan ha den kollen de vill. Hade sidan drivits av anonyme Olle så hade inte Polisen lagt samma energi som de gör när den drivs av en jagad känd kriminell. Han skulle haft samma koncept men inte visat sig.
__________________
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-01 kl. 17:38.
Citera
2009-01-01, 18:00
  #715
Medlem
Malakh-Elohims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
De ser IP (kan kartlägga blivande kunder, beställande adresser, osv), de lyssnar hans lur (ett nummer han skyltar med lite här och var), osv. De kan ha den kollen de vill. Hade sidan drivits av anonyme Olle så hade inte Polisen lagt samma energi som de gör när den drivs av en jagad känd kriminell. Han skulle haft samma koncept men inte visat sig.
Nej dem kan inte lyssna på hans lur när han ringer. Det är ju inte direkt telia han har.
Citera
2009-01-01, 18:01
  #716
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malakh-Elohim
Nej dem kan inte lyssna på hans lur när han ringer. Det är ju inte direkt telia han har.

Jaså är det bara Telia man kan lyssna ?
Citera
2009-01-01, 18:03
  #717
Medlem
Malakh-Elohims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Jaså är det bara Telia man kan lyssna ?

nej men om du hade tänkte efter lite så hade du nog förstått att jag syftade på att det inte är någon svensk operatör han har. Därav namnvalet av telia. De skulle bli tvungen att gå igenom de turkiska myndigheterna och operatören som har hans kort i det landet.
Citera
2009-01-01, 18:11
  #718
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malakh-Elohim
nej men om du hade tänkte efter lite så hade du nog förstått att jag syftade på att det inte är någon svensk operatör han har. Därav namnvalet av telia. De skulle bli tvungen att gå igenom de turkiska myndigheterna och operatören som har hans kort i det landet.

Det är inte bara svenska operatörer man kan avlyssna. Oavsett, så blir de andra numren heta i kontakt med honom.

Här är det lite om avlyssning när OG och Denho samtalar.

http://www.gt.se/nyheter/1.1173984/dano-acar-kravde-10-000-i-manaden-av-knarklangarna
Citera
2009-01-01, 18:55
  #719
Medlem
Malakh-Elohims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Det är inte bara svenska operatörer man kan avlyssna. Oavsett, så blir de andra numren heta i kontakt med honom.

Här är det lite om avlyssning när OG och Denho samtalar.

http://www.gt.se/nyheter/1.1173984/dano-acar-kravde-10-000-i-manaden-av-knarklangarna
Ja men dem måste fortfarande ha ett ok från de Turkiska myndigheterna för att få lyssna av hans telefon. Att de lyssnar av andras telefoner i Sverige och haft lite tur att det är han är ju ett annat scenario. hans tele kan de inte lyssna på hur som utan att starta en mindre diplomatisk dispyt.
Citera
2009-01-01, 19:03
  #720
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malakh-Elohim
Ja men dem måste fortfarande ha ett ok från de Turkiska myndigheterna för att få lyssna av hans telefon. Att de lyssnar av andras telefoner i Sverige och haft lite tur att det är han är ju ett annat scenario. hans tele kan de inte lyssna på hur som utan att starta en mindre diplomatisk dispyt.

Tro fan att de måste ha tillstånd, vem har påstått något annat. Och det behövs inte starta en diplomatisk dispyt - när det finns hur mycket underlag som helst som styrker att mannen med det numret bedriver brottslig verksamhet. De räcker de sänder över en kopia på uppdrag granskning. Eller visar hemsidan. Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in