Citat:
Ursprungligen postat av happy66
internet omsätter enorma pengar ..Frågan är om andra kriminella grupper kommer följa efter ? En enorm marknad som ingen av dom kriminella upptäckt så 2009 kommer bli intrresant .
Bara för att inga andra har agerat omslagspojkar för i diverse sammanhang (vilket man aldrig gör om man kan dra negativ uppmärksamhet till sig), så ska du inte tro att OG har kommit på något nytt, Det nya, vad jag vet, är att de står i rampljuset. Men i bakgrunden har flera agerat i tider.
De flesta andra vet att vägen till degen är om busarna håller sig i bakgrunden. ’Utsidan’ ska vara snygg, modern, och gärna något som skiljer sig från de andra. De konceptet kan appliceras alltifrån jourbutiken på hörnet till en hipp butik på nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
Hahhahaha
Undrar just vilken myndighet som beviljat dessa två brottslingar tillstånd att bedriva inkassoverksamhet

Här i Sverige behövs det tillstånd ifrån Datainspektionen, men jag att det finns några vägar att kringgå det, för att få det särskilda tillståndet som är guld i dessa kretsar. Med tanke det jag vet om hur de agerat innan gällande andra tillstånd, så kan det finnas en möjlighet att de lyckas kringgå eller komma åt ’viktiglappen’ även här. Idag kan du styra upp allt i ett annat EU-land med sen vara verksam i svedala.