2009-01-10, 23:05
Medlem
FB05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Här kan ni läsa mer:
http://www.regeringen.se/sb/d/1915/a/12527 (Europeisk arresteringsorder)
http://www.regeringen.se/sb/d/1915/a/19747 (Utlämning för brott)

"Utlämning från Danmark, Finland, Island eller Norge
Framställning om utlämning från Danmark, Finland, Island eller Norge för lagföring av en person som i Sverige är misstänkt eller tilltalad för brott görs av polis- eller åklagarmyndighet."

Svaret på din fråga är att det är samma som för EU. Vill myndigheterna aktiveras arresteringsordern/begäran om utlämning och DA grips direkt och utlämnas.

Tack för snabb svar.

Låter ju som om teoriern du la fram tidigare mycket väl kan stämma. Jag kan inte se några andra skäl till att åklagaren helt plötsligt begärde att Dano inte längre skulle vara internationellt efterlyst?
Citera
2009-01-10, 23:14
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
21 vs 14 är ingen ålderskillnad jag associerar med pedofiler, snarare kåt omogen 21kille som inte har alla hästarna hemma inom relationsbiten.
Ok, såg nu att han skrivit han var 21 och hon 14, ja är ju inte vad jag skulle kalla peddo direkt, men skulle ju samtidigt inte vara glad på han om det var min dotter..
Citera
2009-01-10, 23:15
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzzzzzzz
Vad gör mig dålig person bara för jag tycker det är bra gjort att hänga ut snuskiga personer ?

Ja men kolla på vad de skriver på sidan då. Är den nån av admin på krimenelt.com som har kollat att dessa uppgifter stämmer? Vem fan som helst kan ju kalla sig Kim 21 från Karlstad men egentligen heta Gunnar 43 från Farsta. Verkar inte direkt proffsigt. Individen ifåga kan ju trolla eller vad som helst, och snart blir oskyldiga misstänkta.

Sen att lämna kvar flickans namn är ju inte så dåligt retaderat om man värnar om offrens integretet.
Citera
2009-01-10, 23:15
Medlem
det är lätt det blir fel, förut skulle det finnas domar.
Citera
2009-01-10, 23:16
Bannlyst
Hello

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja men kolla på vad de skriver på sidan då. Är den nån av admin på krimenelt.com som har kollat att dessa uppgifter stämmer? Vem fan som helst kan ju kalla sig Kim 21 från Karlstad men egentligen heta Gunnar 43 från Farsta. Verkar inte direkt proffsigt. Individen ifåga kan ju trolla eller vad som helst, och snart blir oskyldiga misstänkta.

Sen att lämna kvar flickans namn är ju inte så dåligt retaderat om man värnar om offrens integretet.

Håller med dig, men det kanske är så att tjejen sa JA till bilden finns alltid 2 olika sätt att se det. Plus smart drag av dom att lägga ut MSN konversationer för där brukar det oftas hända saker bra jobbat O.G
Senast redigerad av zzzzzzzzzz 2009-01-10 kl. 23:19.
Citera
2009-01-10, 23:20
Bannlyst
En pedofil är en person som tänder på ej könsmogna barn

Att ha sex med underårig är inte lagligt, men det faller under sexuellt utnyttjande om det är ofrivilligt.

Själv tänder jag inte på 14isbrudar utan gillar mogna tjejer 20+ eftersom jag själv är äldre

Skulle dock inte kalla det pedofili om en man som är över 18 flörtar med en fullt utvecklad tjej i 14-årsåldern
Citera
2009-01-10, 23:21
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzzzzzzz
Håller med dig, men det kanske är så att tjejen sa JA till bilden finns alltid 2 olika sätt att se det. Plus smart drag av dom att lägga ut MSN konversationer för där brukar det oftas hända saker bra jobbat O.G

Fast nu misstänker jag att de lekt fjortonårig tjej för att provocera fram brott, vilket texten på bilderna antyder om man läser den. Då blir det hela ännu mer suspekt.

EDIT:
Jag sa fel, texten VISAR att det är den som tagit skärmdumpen som var "tjejen".
Senast redigerad av bernad_law 2009-01-10 kl. 23:25.
Citera
2009-01-10, 23:25
Medlem
kingzyzs avatar
Tycker det är bra av OG.

Oavsett hur gammal snubben är så får han skylla
sig själv när han ska vifta med pinnen på msn mot
en tjej som han vet är 14år. Jävla gris.
Citera
2009-01-10, 23:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Kriminellt.com verkar ha en hel del nyregistrerade användare......och ingen av dem verkar ha något problem med att leva ett "fullt normalt liv fast de är kriminella".Intressant forum.......
Mycket. För antingen så tror de att de är kriminella bara för att de momsfuskar lite eller så vet de inte vad ett normalt liv är.

hemligaklubben skall enligt egen utsago ha varit kriminell och suttit inne. Han sade att det var mer än heltidsjobb att vara kriminell dvs vara på helspänn hela tiden.
Citera
2009-01-11, 00:19
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.E.R.D
Trodde du verkligen att du var först ute med denna nyhet

du får nog slå lite hårdare så du kanske fattar

det va frågan till länken

kan det inte va så att dom vill bara att han ska resa till ett land som kan överlämna honom till sverige
sen ska dom efterlysa honom internationellt igen för att komma åt honom
Senast redigerad av Harry_ 2009-01-11 kl. 00:24.
Citera
2009-01-11, 00:21
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Nu har jag suttit här och raderat 180 inlägg som jag i hastigheten bedömer inte är topic. Med största sannolikhet har jag raderat en hel del inlägg som kanske skulle ha stått kvar, men jag orkar inte lägga ner mer tid på den här tråden. Den har utvecklats till en pajastråd utan dess like.

Skärp er för fan och gör ni inte det är det slutdiskuterat om Dano. Och nej, det är ingen idé att klaga på att inlägg felaktigt har blivit raderade. Jag har varken tid eller lust att reda ut era beefs, utan nu får det vara nog!

// Mod
Citera
2009-01-11, 00:22
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingzyz
Tycker det är bra av OG.

Oavsett hur gammal snubben är så får han skylla
sig själv när han ska vifta med pinnen på msn mot
en tjej som han vet är 14år. Jävla gris.

Och exakt hur "vet" han att hon är 14 då? Mest troligt var hon inte alls fjorton, utan ett påhitt för att misstänkliggöra personer. Om hon inte "är" 14 kan han inte heller "veta" att hon är det, eller hur?

För övrigt har du ingen aning om vem han är. Kan vara förståndshandikappad, kan trolla sidan eller vad som helst. Vad jag vet finns det ingen lag mot att visa snorren på internet. Hela sidans syfte blir kört i graven. Vem fan bryr sig om vad nån snorvalp visar på nätet då det finns RIKTIGA pederaster som man kunde koncentrera sig på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in