Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-10, 20:24
  #1873
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellberry
Angående kriminellt.com, får lite dåliga vibbar av en sån där sida, hur lätt ska det inte vara för en psykopatisk borderlinerkärring att lägga ut lögner om sina X för att "sätta dit dom" eller få vårdnaden i en vårdnadstvist.. finns ju rätt många kvinnor som ljuger om sånt där, och man hoppas att det inte räcker med att nån skriver in och kallar sig "Stina, 33" för att massa välvilliga machomän ska "hjälpa till" att täppa till truten på "förövaren"..
Håller med om ovanstående. Det stora problemet är att den stora massan bara kan koncentrera sig på en sak åt gången, i detta fall spelar det ingen roll om avsändaren är en knarklangande tjuv när den uthängde är en våldtäktsman/pedofil. Då sitter medelsvensson och dunkar tjuvens rygg för alla hatar ju pedofiler, liksom. På så vis får man uppfattningen att "alla" stöder kriminellt.com men frågan är hur många av dessa stödtrupper skulle bjuda hem hedersknyfflarna Lasse & Dano på en fika?
Citera
2009-01-10, 20:25
  #1874
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holygr4le
Dom varken sprängde bilar eller dödade människor för den delen. Däremot rivaliserade dom lite så dom blev ensamma på täppan och var hyggliga på droghandel och Indrivning/utpressning. Men lite telefonavlyssning fick dom med brallorna nere och hela "kärnan" åkte in.
Nu syftade jag väl iofs på organisationen som helhet.
Citera
2009-01-10, 20:34
  #1875
Medlem
Holygr4les avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Nu syftade jag väl iofs på organisationen som helhet.

Jo, förstod nästan det. Ska inte starta "skriva på näsan" inlägg som många andra här inne.
Menade bara att en av de få nya grejer som kommit fram senaste dagarna är just att OG startat en falang i Gästrikland nyligen med en fd Outlawmedlem som ledare. Enligt pressen (ja, jag vet att de snackar bs i 99% av fallen) så skall han tydligen vara 3e person i hela OG och skall hålla koll på deras affärer i sthlm också.

Förutom detta så verkar det inte ha kommit fram en enda grej sen 500k belöningen och de facto att det står på deras egen hemsida att högerextrema personer står bakom hacket, något som vi alla verkar förstått vara fel.

Så, vad nytt???
__________________
Senast redigerad av Holygr4le 2009-01-10 kl. 20:34. Anledning: stavning
Citera
2009-01-10, 20:44
  #1876
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holygr4le
Jo, förstod nästan det. Ska inte starta "skriva på näsan" inlägg som många andra här inne.
Menade bara att en av de få nya grejer som kommit fram senaste dagarna är just att OG startat en falang i Gästrikland nyligen med en fd Outlawmedlem som ledare. Enligt pressen (ja, jag vet att de snackar bs i 99% av fallen) så skall han tydligen vara 3e person i hela OG och skall hålla koll på deras affärer i sthlm också.
I det här fallet stämmer det dock. Janne var mycket riktigt tidigare outlaws medlem.
Citera
2009-01-10, 20:47
  #1877
Medlem
Holygr4les avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
I det här fallet stämmer det dock. Janne var mycket riktigt tidigare outlaws medlem.

Jo, det vet jag också.
Men OM han nu blir tredjeperson i hela OG utan att speciellt många under sig i den regionen så vad säger det om OG storlek/ställning?
Citera
2009-01-10, 20:55
  #1878
Avstängd
maackan80s avatar
Oslo ska ju absolut inte glömmas, tänk om han sitter på flyget nu eller flyger imorgon?
Ni vet ju inte?

Sen angående hacket så tror jag mig precis ha hört en sann version utav det hela idag, lät väldigt trovärdigt och kom från en väldigt trovärdig källa men vill man avslöja det? Kommer bara kännas tråkigt efter i så fall, nu diskuteras det ju för fullt så man kan ju vänta lite eller insisterar ni?
Citera
2009-01-10, 20:56
  #1879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holygr4le
Jo, det vet jag också.
Men OM han nu blir tredjeperson i hela OG utan att speciellt många under sig i den regionen så vad säger det om OG storlek/ställning?

Och vad ska man säga om att OG tar in en sån som Janne då?? Jag menar, det är ju verkligens hans sista hopp om att få vara med i ett "gäng" nu.... Han har ju bränt en del broar så att säga, och får man verkligen inte vara med nån annanstans så lär man ju gå med i OG.... hahaha....
Citera
2009-01-10, 20:59
  #1880
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holygr4le
Jo, det vet jag också.
Men OM han nu blir tredjeperson i hela OG utan att speciellt många under sig i den regionen så vad säger det om OG storlek/ställning?
Gävletrakten har väl ganska många kriminella om jag har fattat det hela rätt. Och o.g är ett välkänt varumärke så rekrytering kanske inte blir ett så stort problem.
Citera
2009-01-10, 20:59
  #1881
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maackan80
Oslo ska ju absolut inte glömmas, tänk om han sitter på flyget nu eller flyger imorgon?
Ni vet ju inte?

Sen angående hacket så tror jag mig precis ha hört en sann version utav det hela idag, lät väldigt trovärdigt och kom från en väldigt trovärdig källa men vill man avslöja det? Kommer bara kännas tråkigt efter i så fall, nu diskuteras det ju för fullt så man kan ju vänta lite eller insisterar ni?

Tycker du ska klämma fram det du vet..
Citera
2009-01-10, 21:03
  #1882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Gävletrakten har väl ganska många kriminella om jag har fattat det hela rätt. Och o.g är ett välkänt varumärke så rekrytering kanske inte blir ett så stort problem.

Janne är också rätt välkänd här, och med tanke på det så hoppas jag åtminstone att rekryteringen går åt helvete.... ser då ut så nu iallafall....
Känns som han gjort sitt här... stor i orden - liten på jorden.
Citera
2009-01-10, 21:03
  #1883
Medlem
Holygr4les avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Gävletrakten har väl ganska många kriminella om jag har fattat det hela rätt. Och o.g är ett välkänt varumärke så rekrytering kanske inte blir ett så stort problem.

Nu känner jag inte till regionen alltför väl men splittrat småkriminell = ja. Organiserat... njae...
Dsk uppsalamaffian rensade bra där för några år sedan och dalarna hade ett gäng som krigade lite. Men nu har jag uppriktigt ingen aning. Sry...
Citera
2009-01-10, 21:09
  #1884
Medlem
Holygr4les avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Gör oss alla en tjänst och hållkäft i fortsättningen, för du tillför knappast tråden något vettigt.

Appropå vettigt.
Har du hört något nytt? Rör det på sig någonstans?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback